«ویرات کوهلی احساس می‌کند تقریباً…»: ریکی پونتینگ در چت خود با استاد باتجربه

ریکی پونتینگ، اسطوره استرالیا، معتقد است که ویکت ویرات کوهلی، بت‌باز هندی، بیشترین ارزش را برای استرالیا در فینال آتی آزمون ICC جام جهانی 2023 خواهد داشت، زیرا کاپیتان سابق هند “به بهترین حالت خود بازگشته است”. پونتینگ قرار است پس از بازی نهایی دهلی کپیتالز IPL 2023 مقابل چنای سوپر کینگز در روز شنبه به خانه بازگردد. با این حال، او گفت که «نمی‌توانم صبر کنم» تا به زودی به لندن برود تا درباره فینال WTC23 نظر بدهد.

این مرد 48 ساله از تماشای کریکت آزمایشی با کیفیت بالا در The Oval از 7 ژوئن، به ویژه مسابقات بین برخی از بهترین های این تجارت، به طور آشکار هیجان زده به نظر می رسید.

یکی از آنها هندوستان شماره 4 کوهلی است. این بازیکن 34 ساله از زمان رسیدن به فرم غیرقابل توقف بوده است – او ششمین IPL خود را در برابر سان رایزرز حیدرآباد در روز پنجشنبه به ثمر رساند – و پونتینگ معتقد است که برای استرالیا دردسر ایجاد می کند.

به نقل از ICC، پونتینگ گفت: «حدود یک ماه پیش زمانی که با آنها در بنگلور بازی کردیم، ویرات را ملاقات کردم.

پونتینگ فاش کرد که با ویرات گپ زده است که در آن ضربه زن هندی وضعیت بهتری دارد.

و من با او در مورد ضربه زدن و محل تمرین و حرفه اش صحبت کردم. و سپس به من گفت که در واقع احساس می‌کند تقریباً به بهترین حالت خود بازگشته است.» بازیکن سابق کریکت استرالیا گفت.

او افزود: “شما احتمالا دیشب آن را دیدید، می دانید، او یک IPL بسیار خوب داشت و من مطمئن هستم که او جایزه ای خواهد بود که همه استرالیایی ها مشتاقانه منتظر آن هستند.”

هند در آزمون نهایی با غایب طولانی مدت ریشابه پنت، بازیکنان کلیدی را در اختیار نخواهد داشت، KL Rahul پس از آسیب دیدگی IPL از فینال خارج شد و جاسپیت بومراح به بازتوانی خود از مشکل کمر ادامه داد.

با در نظر گرفتن این موضوع، پونتینگ گفت که فینال حول محور رقابت بین درجه برتر هند و حمله سرعت استرالیا خواهد بود. من فکر می کنم این بهترین دستور هند در برابر بولینگ سریع استرالیا خواهد بود. این فکر در آینده کمی دهان پرت کننده است.”

معمولاً ما به نبرد بین اسپینرهای هندی و خفاش‌بازان استرالیایی فکر می‌کنیم. اما آیا با یک ویکت در The Oval آن را لغو می‌کند؟ معمولاً ویکت‌هایی که من در The Oval بازی کرده‌ام، به‌عنوان ویکت‌های ضربه‌زنی بسیار خوب شروع شده‌اند و در واقع مقداری به اسپینر در حین شروع بازی ارائه می‌شوند.

پونتینگ گفت: “این چیزی است که من دوست دارم در این ویکت ببینم – یک مسابقه واقعا خوب در روز چهارم، پنجم یا شاید حتی ششم داشته باشم، ببینم اوضاع چگونه پیش می رود.”

صحبت هایی وجود داشت مبنی بر اینکه بخش بزرگی از تیم WTC هند قبل از تست ها در IPL بازی کرده اند، برخلاف تنها چهار نفر از استرالیا، و این که چگونه بر آمادگی آنها برای تست ها تأثیر می گذارد.

اما پونتینگ معتقد است که هر دو رویکرد مزایایی دارند. او گفت: «شما می توانید از دو جهت به آن نگاه کنید. برای کسی مثل ویرات (کوهلی)، آیا بهتر است الان بازی کند، به طور مداوم گلزنی کند و با اعتماد به نفس وارد بازی شود؟ به جای این که بچه های استرالیایی باشند که به خانه می آیند، کریکت زیادی بازی نکرده اند، از نظر ذهنی بهتر خواهند بود، اما دویدن و کریکت را پشت سرشان نداشته باشند…

«آیا محمد شامی از نظر مهارتی در موقعیت بهتری از پت کامینز خواهد بود؟ کامینز چند ماهی است که کریکت بازی نکرده است. سخت است. خیلی به شخص بستگی دارد.

بازیکنان هندی که اینجا در IPL بازی می کنند فقط به IPL فکر نمی کنند. آنها حجم کار خود را مدیریت خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که واجد شرایط بازی در یک مسابقه آزمایشی در چند هفته دیگر هستند. ” او گفت.

دو راه برای نگاه کردن به آن وجود دارد – من مطمئن نیستم که کدام درست است یا غلط. اما کاری که بازیکنان استرالیا انجام داده‌اند، می‌دانید، وقتی استیو اسمیت و (مارنوس) لابوچانژ در انگلیس هستند و به شرایط عادت می‌کنند، همه چیز ممکن است – آنها بهترین شانس را به خود می‌دهند که مایکل نسر و شان ابوت نیز در آنجا حضور داشته باشند و بولینگ کنند. برای اطمینان از آمادگی آنها در صورت آسیب دیدن هر یک از بول کاران سریع استرالیایی.

صادقانه بگویم، من فکر نمی‌کنم که هیچ مزیتی وجود داشته باشد. اما مطمئنم اگر از ویرات بپرسید که ترجیح می‌دهد چه کار کند، او می‌گوید که ترجیح می‌دهد اکنون دوش گل بزند. بول‌بازان سریع، احتمالاً می‌گویند که ترجیح می‌دهند چند هفته استراحت کنند. به هر دو صورت کار می کند.”

فینال مسابقات جهانی آزمون ICC 2023 در Oval در 7 ژوئن برگزار می شود.

موضوعات مطرح شده در این مقاله