وستهام و بازل کنترل مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا را به دست گرفتند

وستهام یک قدم به اولین فینال اروپایی در 47 سال گذشته نزدیک شد زیرا مایکل آنتونیو در اولین بازی نیمه نهایی لیگ کنفرانس خود در روز پنجشنبه 2-1 مقابل آلکمار پیروز شد. در حالی که وستهم چشم به یک حرکت مهم برای فینال است، اف سی بازل پس از کنترل نیمه نهایی دوم با پیروزی دراماتیک 2-1 مقابل فیورنتینا، به دنبال تاریخ خود است. در استادیوم لندن، تیم دیوید مویس با گل نیمه اول تیجانی ریندرز عقب افتاد و سپس با نمایشی هیجان انگیز در وقت استراحت برگشت.

سعید بنراهما از روی نقطه پنالتی قبل از آنتونیو گل تساوی را به ثمر رساند تا وستهام قبل از بازی برگشت در هلند در 18 می، کنترل بازی را در اختیار بگیرد.

“این یک بازی شگفت انگیز برای تجزیه و تحلیل بود. AZ در ترکیب خوب بازی کرد. ما کمی حرام بودیم. ما تصمیمات احمقانه ای گرفتیم، از فاصله 30 یاردی شوت زدیم و فرصت نکردیم. اما در نهایت، من راضی هستم. نتیجه.» مویس گفت.

وستهام در این فصل 12 بازی از 13 بازی خود را برده است و اولین جام مهم خود از جام حذفی 1980 را به دست آورده است.

چکش ها فصل گذشته در نیمه نهایی لیگ اروپا مقابل آینتراخت فرانکفورت شکست خوردند، اما در موقعیتی قرار دارند که در این فصل بیشتر از این پیش بروند.

لندنی‌های شرقی از زمان شکست آندرلخت در جام برندگان جام در سال 1976، به یک فینال مهم اروپایی نرسیده‌اند.

پیروزی روز یکشنبه وستهم مقابل منچستریونایتد، بقای آنها در لیگ برتر را قطعی کرد.

این به مردان مویس اجازه می دهد تا بر کسب اولین جام اروپایی باشگاه از زمان جام برندگان جام 1965 تمرکز کنند.

اما مویس گفت: “بازی واقعا سختی در پیش داریم. من متواضع تر از آن هستم که بگویم در فینال هستیم. آلکمار بازیکنان خوبی دارد و آنها امشب این را نشان دادند.”

علیرغم اینکه AZ یکی از باشگاه های کوچکتر در اردیویسه هلند است، به اولین نیمه نهایی اروپایی خود از سال 2005 رسید.

این موفقیت ادای احترامی است به مدل مالی زیرکانه به کار گرفته شده توسط مالکان باشگاه، که از فلسفه “مانی بال” استفاده می کنند که توسط سهامدار اقلیت خود بیلی بین در زمان مدیریت تیم بیسبال اوکلند A رایج شد.

وستهام قصد نداشت به آخرین قربانی تاریخ تیم AZ بدل شود، زیرا آنها به طرز چشمگیری پس از ضربه دقیقه 41 رنجرز بهبود یافتند.

رنجرز یک درایو 25 یاردی را پیاده کرد که وقتی کلیه نادرست آلفونسو آرئولا را از دست داد، ناگهان پرش شد.

– بازل پاسخ می دهد –

با این حال، AZ هرگز در خاک انگلیس پیروز نشده بود و امید آنها برای اولین پیروزی در دقیقه 67 بر باد رفت.

هنگامی که جراد بوون روی یک ضربه سر از فاصله نزدیک ضربه زد، تلاش متیو رایان با مشت به سر وینگر اصابت کرد و پنالتی را دریافت کرد که بنراهما از کنار دروازه بان AZ عبور کرد.

در دقیقه 76، وستهام در حالی که در معرض ازدحام جمعیت بود، پیش افتاد که آنتونیو از فاصله نزدیک پس از مهار ضربه سر پاکت روی خط، ضربه سر را به خانه زد.

باشگاه بازل سوئیسی حتی کمتر از وستهم شجره اروپایی دارد، اما پس از اینکه آنها تیم سری آ فیورنتینا را شگفت زده کردند، ممکن است تغییر کند.

فیورنتینا در دقیقه 25 در استادیوم آرتمیو فرانچی با ضربه سر لوکاس مارتینز کوارتو در کرنر کریستیانو بیراگی و آرتور کابرال با ضربه سر عالی پیش افتاد.

هفتمین گل مهاجم برزیلی در لیگ کنفرانس اروپا در این فصل، با هزینه باشگاه سابقش، او را به بهترین گلزن مسابقات تبدیل کرد.

بازل یک پنجم ناامید کننده در سوپر لیگ سوئیس است و هرگز به فینال اروپا نرسیده است.

اما آنها در دقیقه 71 بازی را به تساوی کشاندند که یک حرکت روان با ضربه بالینی اندی دیوف به گوشه ای دور از لبه محوطه به پایان رسید.

در سومین دقیقه از وقت های تلف شده، داریان مالس، مهاجم قرضی اینترمیلان در زکی امدونی بازی کرد تا بازل را در آستانه تبدیل شدن به اولین باشگاه سوئیسی قرار دهد که به فینال اروپا می رسد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله