وزارت ورزش: IOA یک کمیته ویژه برای برگزاری انتخابات کمیته اجرایی WFI در 45 روز تشکیل خواهد داد.

وزارت اتحادیه امور جوانان و ورزش روز دوشنبه اعلام کرد که انجمن المپیک هند (IOA) کمیته ویژه ای را برای برگزاری انتخابات کمیته اجرایی فدراسیون کشتی هند (WFI) ظرف 45 روز پس از تشکیل تشکیل می دهد. ، برای اداره امور روزمره بدنه از جمله انتخاب ورزشکاران و ارائه درخواست برای شرکت بازیکنان در مسابقات بین المللی. این کمیته برای یک دوره موقت تا زمان روی کار آمدن کمیته اجرایی جدید خدمت خواهد کرد.

در نامه معاون دبیرخانه مرکز وزارت ورزش آمده است: «به اطلاع می‌رسانم که با دستور وزارتخانه مورخ 23 ژانویه 2023 کمیته نظارت (MC) فدراسیون کشتی هند (WFI) به دنبال مصوبه تعیین شده است. اتهامات برخی از ورزشکاران مطرح به رئیس، مسئولان و برخی مربیان فدراسیون در مورد آزار جنسی و سوء مدیریت مالی و خودسری در عملکرد فدراسیون.

در این نامه خاطرنشان شده است که کمیسیون نظارت گزارش خود را به وزارت ورزش ارائه کرده و هم اکنون در دست بررسی است. بررسی اولیه گزارش به یافته های کلیدی زیر منجر شد:

– عدم وجود کمیته شکایات داخلی به درستی تشکیل شده بر اساس قانون پیشگیری از آزار جنسی 2013 و فقدان مکانیسم مناسب برای افزایش آگاهی ورزشکاران، رسیدگی به شکایات و غیره.

– نیاز به شفافیت و رایزنی بیشتر بین فدراسیون و ذینفعان از جمله ورزشکاران

– لزوم ارتباط موثر فدراسیون و ورزشکاران.

در این نامه آمده است: «همچنین ممکن است توجه شود که پس از ارائه گزارش، OC از کار افتاده است.

این وزارتخانه در نامه خود، انتخابات WFI را که قرار است در 7 ماه مه برگزار شود، بر اساس گزارش رسانه‌ها و پست WFI در وب‌سایت خود «باطل و باطل» اعلام کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید تحت یک نهاد بی‌طرف/افسر بازگشته شده است.

در همین حال، بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها و همچنین پیامی به تاریخ 16/04/2023 در سایت رسمی WFI، به نظر می‌رسد که انتخابات کمیسیون اروپا برای 7 می 2023 برنامه ریزی شده است. در این راستا، با توجه به شرایط موجود، مقتضی است روند انتخابات مذکور باطل تلقی شود و انتخابات جدید کمیسیون مستقل انتخابات تحت هدایت یک نهاد/مجری بی طرف برگزار شود.

از آنجایی که کشتی یک ورزش المپیکی است و WFI یکی از اعضای وابسته به انجمن المپیک هند (IOA) است، و با توجه به وضعیت فعلی خلأهای اداری در WFI، IOA موظف است اقدامات موقت مناسبی را برای مدیریت انجام دهد. WFI به طوری که در هیچ ورزشکاری که با نظم و انضباط دست و پنجه نرم می کنند آسیبی نبینند.»

“با توجه به موارد فوق، IOA می تواند یک کمیته موقت یا یک کمیته موقت برای برگزاری انتخابات برای کمیته اجرایی WA ظرف 45 روز پس از تاسیس و مدیریت امور WFI، از جمله انتخاب ورزشکاران و رسیدگی به پرونده ها، تشکیل دهد. در پایان نامه آمده است: درخواست ورزشکاران برای شرکت در رویدادهای بین المللی، برای یک دوره موقت تا زمانی که کمیته اجرایی منتخب جدید شروع به کار کند.

شایان ذکر است، پلیس دهلی روز دوشنبه به دنبال گزارشی از کمیته تحقیقی بود که توسط وزارت ورزش اتحادیه برای بررسی اتهامات علیه بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) تشکیل شده بود و تحقیقات در مورد شکایت جدید کشتی گیران را آغاز کرد. یک افسر ارشد روز دوشنبه گفت.

«این گزارش از کمیته تحقیق درخواست شده است و پس از آن ممکن است تحقیق جهت گیری کند. هفت بازیکن از مدیر WFI شکایت کردند. یکی از مقامات پلیس دهلی گفت: بسیاری از حقایق پس از دریافت گزارش کمیته به منصه ظهور خواهد رسید.

در پی اعتراض برخی از کشتی گیران برجسته کشور در ژانویه سال جاری، وزارت امور جوانان و ورزش اتحادیه تشکیل یک “کمیته نظارت” را برای بررسی اتهامات علیه WFI و رئیس آن بوشان شاران سینگ و سایر مربیان اعلام کرد. .

این کمیته موظف شد گزارشی را در این خصوص به وزارتخانه ارائه کند.

کشتی گیران برتر پس از شکایت در ایستگاه پلیس Connacht Place در روز جمعه (21 آوریل) مبنی بر اینکه هفت کشتی گیر، از جمله یک خردسال، مورد آزار و اذیت و استثمار قرار گرفته اند، اعتراض خود را در Jantar Mantar اینجا در پایتخت ملی از سر گرفتند. Brij Bhushan به عنوان رئیس WFI

باجرنگ پونیا دارنده مدال المپیک گفت که این بار “از همه احزاب دعوت شده است” به آنها بپیوندند و تا زمانی که اقدامی علیه نماینده BJP صورت نگیرد، عقب نشینی نخواهند کرد.

پونیا به ANI گفت: “بیش از 48 ساعت از ثبت شکایت می گذرد اما FIR هنوز ثبت نشده است.”

کشتی گیر گفت که این بار کسی را برنمی گردانند و هرکسی که بخواهد از اعتراض آنها حمایت کند می تواند بیاید و به آنها بپیوندد.

او گفت: «این بار همه احزاب می توانند به اعتراض ما بپیوندند، خواه BJP، کنگره، AAP یا هر حزب دیگری… ما به هیچ حزبی وابسته نیستیم…».

کمیسیون زنان دهلی (DCW) اخطاریه ای را به پلیس دهلی ارسال کرده است تا یک FIR در این مورد ثبت کند.

کشتی گیران برجسته هند از جمله باجرانگ پونیا، وینش فوگات، راوی داهیه و ساکشی مالک در ژانویه امسال در جانتار مانتار تحصن کردند و خواستار برکناری بریج بوشان از دفتر مرکزی و انحلال فدراسیون کشتی هند شدند. .

آنها بدن WFI و رهبر آن را به آزار و اذیت جنسی و بدرفتاری با کشتی گیران متهم کردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله