هند با شکست پاکستان، قهرمان جام هاکی نوجوانان آسیا شد

تیم هاکی مردان نوجوانان هند در فینال بازی هیجان انگیز جام ملت های آسیا 2023 در صلاله عمان، پاکستان را 2-1 شکست داد. گل های اولیه آنگاد بیر سینگ (13 فوت) و آراجیت سینگ هوندال (20 فوت) تیم هندی را تضمین کرد، در حالی که چند سیو عالی دروازه بان شاشیکومار، موهیت هونناخالی، هند را در طول بازی جلو نگه داشت. هند با این برد رکورد جدیدی در کسب حداکثر عناوین قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به نام خود ثبت کرد. این تیم قبلاً در سال های 2004، 2008 و 2015 عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، در حالی که پاکستان در سال های 1988، 1992، 1996 قهرمان این مسابقات شده بود.

با قدردانی از تلاش‌های این تیم و رکورد شکست ناپذیری آن‌ها در تورنمنت معتبر که منجر به راهیابی آن‌ها به مسابقات جهانی نوجوانان FIH در مالزی شد، شورای اجرایی هاکی هند جایزه نقدی را به مبلغ 2.00 لک برای بازیکنان و هر یک INR 1.00 لک برای بازیکنان اعلام کرد. کارکنان پشتیبانی.

رئیس هاکی هند پادما شری دیلیپ تیرکی با تبریک به این تیم گفت: “تیم مردان نوجوانان هند با عملکرد شکست ناپذیر خود در جام جوانان آسیا باعث افتخار همه ما شده است. این تیم در چند ماه اخیر نویدهای زیادی از خود نشان داده است، به خصوص پس از پیروزی تاریخی در جام سلطان جوهور، آنها به یک نیروی برتر تبدیل شده اند و من معتقدم این برد بزرگ به آنها در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان اواخر امسال کمک خواهد کرد. هاکی هند تصمیم گرفته است برای این شاهکار به بازیکنان پاداش بدهد.

بهولا نات سینگ، دبیر کل هاکی هند نیز برای این تیم آرزوی موفقیت کرد. تیم در هر مسابقه شخصیت و روحیه خوبی از خود نشان داد. ادامه موفقیت این تیم در جام جوانان آسیا گواهی بر برنامه ملی زیر 21 سال هاکی هند است. من به تیم و کادر پشتیبانی برای حفظ رکورد تیم هند در جام جوانان آسیا تبریک می گویم.»

هند پس از پیروزی خیره کننده 9-1 مقابل کره جنوبی در دیدار نیمه نهایی، با ورود به فینال، بازی را با اطمینان آغاز کرد. آنها با موقعیت های اولیه گلزنی پاکستان را به عقب راندند. آنها از اشتباهات حریف خود در دایره استفاده کردند و آنها را با تبدیل PC که در دقیقه 13 به دست آوردند مجازات کردند. در حالی که آرایجیت سینگ هوندال یک شوت قدرتمند به سمت دروازه داشت، آنگاد بیر سینگ به سرعت روی پاهای خود ایستاد تا ریباند را جمع کند و یک انحراف کامل پیدا کند.

در حالی که گل اول باعث برتری هند شد، گل آرایجیت در دقیقه 20 به فشار بر دفاع پاکستان کمک کرد.

در کوارتر بعدی، هر دو تیم به نتیجه رسیدند و لحظات پرتنشی خلق کردند که تماشاگران صلاح را در روحیه بدی نگه داشتند. آنها با حمایت هواداران قوی پاکستانی توانستند در نهایت در دقیقه 38 زمانی که بشارت علی یک ضربه ایستگاهی درخشان را به ثمر رساند، به موفقیت دست پیدا کنند.

اگرچه پاکستان در کوارتر آخر چندین موقعیت گلزنی از طریق رایانه شخصی پیدا کرد، دروازه بان هند، شاشیکومار موهیت هوننهالی، چند سیو شگفت انگیز انجام داد تا هند را جلوتر نگه دارد.

این یک پایان خیره کننده بود زیرا پاکستان آن گل تساوی گریزان را تعقیب می کرد. اما یک تیم پرشور ایندیا کلتز اعصاب خود را حفظ کردند تا با کسب عنوان چهارمی خود در این رقابت معتبر، این عنوان را با سبک و سیاق به دست آورند و تاریخ سازی کنند.

“ما می خواستیم به هر قیمتی برنده شویم”

اوتام سینگ، کاپیتان ایندیا کلتس، که بهترین بازیکن مسابقه را دریافت کرد، در مورد فینال فشرده صحبت کرد: «پس از تساوی 1-1 در دور رفت، ما به خوبی از مناطقی که باید در آنها عملکرد خوبی داشته باشیم آگاه بودیم. برای شکست دادن پاکستان این یک فینال بسیار عصبی بود. این تیم هرگز جلوی چنین جمعیت بزرگی بازی نکرده است، اما فکر می‌کنم گل‌های اولیه به ما کمک کرد تا کنترل بازی را حفظ کنیم.”

سرمربی باتجربه هند سی آر کومار گفت که این یک تلاش تیمی خوب بود. “همه چیز برای استفاده از موقعیت هایمان بود. اگرچه من احساس می کنم می توانستیم چند گل دیگر به ثمر برسانیم، اما وقتی با حریف بزرگی مانند پاکستان بازی می کنید، فشار زیادی وجود دارد. اما من از نحوه کنترل احساسات بازیکنان بسیار خوشحالم. و از پتانسیل آنها استفاده کردند.”

موضوعات مطرح شده در این مقاله