“همیشه نگران…”: یووراج سینگ در مورد ژست متحرک ساچین تندولکار در طول درمان سرطانش

ساچین تندولکار نه تنها یک بت کریکتینگ برای یووراج سینگ، بلکه یک “فرشته نگهبان” است که راه حل ها و درس های باورنکردنی را در مواقع بحران، چه در داخل و چه خارج از زمین، ارائه می دهد. یووراج یکی از بزرگترین بازیکنان توپ سفید هند و قهرمان دو پیروزی در جام جهانی، یکی از نزدیکترین دوستان تندولکار در رختکن هند بود و یک مربی زندگی برای استاد است.

زمانی که کریکت بین‌المللی بازی می‌کردم، مربیانی داشتیم، اما هر زمان که با ضربه زدن‌ام با مشکل فنی مواجه می‌شدم، او فرد مورد علاقه‌ام بود. او راه‌حل‌هایی ارائه کرد، اما او تنها بت من در کریکت نبود.

فراتر از 22 یارد، او برای من مانند یک فرشته نگهبان است. هر زمان که با بحران شخصی یا معضل زندگی مواجه می شدم، پاجی یکی از اولین افرادی بود که با آنها تماس گرفتم. و او همیشه بهترین درس ها و نصیحت های زندگی را برای من داشت.”

او به یاد می آورد که تندولکار وقتی شب های بی خوابی داشت، سرفه های متناوب و استفراغ خود را در طول جام جهانی 2011 که به تنهایی برای هند با بیش از 350 دوش و 15 ویکت برنده شد، نگران بود.

“حتی من نمی دانستم که سرطان است. ساچین مرتب مرا چک می کرد و همچنین در طول درمان من در ایالات متحده، همیشه مراقب بهبودی من بود. یووراج حتی زمانی را به یاد می‌آورد که اولین بار با تندولکار آشنا شد و این کاپیل دیو افسانه‌ای بود که تندولکار نوجوان را به پسر مدرسه‌ای یووراج معرفی کرد.

فکر می کنم ساچین به تازگی بازی برای هند را در آن زمان شروع کرده بود و تبدیل به یک هیجان انگیز شده بود. این کاپیل پاجی بود که مرا به ساچین آورد و من برای اولین بار با او دست دادم.

برای ثبت: پدر یووراج، یوگری سینگ و کاپیل دیو با هم در چاندیگر زیر نظر یک مربی، برنده جایزه Dronacharya، مرحوم دشا پرم آزاد، کریکت را آموختند.

از او در مورد همکاری مورد علاقه اش در زمین با Tendulkar بپرسید و Yuvraj یک “مسابقه آزمایشی ویژه” را به یاد می آورد.

یووراج گفت: “اگر به جدول امتیازات نگاه کنید، من و ساچین در کریکت ODI شراکت های زیادی نداشته ایم، همانطور که او معمولا شروع کرده است و من در بیشتر دوران حرفه ای خود در شماره 6 قرار گرفته ام.”

اما در تست کریکت در دسامبر 2008 مقابل انگلیس در چنای، ما بیش از 150 گل زدیم. ما 387 را تعقیب کردیم و در اواخر شب بازی را بردیم. ساچین صد و من 80 با ضریب (85) زدم.

اما این تست همچنان خاص است زیرا اولین مسابقه پس از حمله تروریستی 26/11 در بمبئی بود. کشور با این فاجعه دست و پنجه نرم می کرد و همه ما بسیار احساساتی و غرق در تلفات تعداد زیادی بی گناه بودیم. و این آزمایش در عرض دو هفته انجام شد. .

برای ساچین، که از بمبئی آمده بود، این موضوع حتی عمیق‌تر و شخصی‌تر بود. این شراکت روز پنجم و تعقیب نزدیک به 400 هدف خاص باقی خواهد ماند. من آنقدر هیجان زده بودم که وقتی تعقیب و گریز تمام شد ساچین را برداشتم.» .

در ODI ها، یووراج مشارکت 138 ران خود را از تنها 16.4 اور در برابر حمله نیوزیلند که شامل تیم ساوتی، کایل میلز و جیکوب اورم می شود، به یاد می آورد.

ما در مورد دو ضربه در شارجه و 98 ران اینینگ در Centurion صحبت می کنیم که فکر می کنم بهترین ضربه او در ODI بود.

اما یک اینینگ نزدیک به قلب من 163 سال او در کرایست چرچ در سال 2009 بود و او به راحتی می توانست در آن روز دو صد امتیاز بگیرد اما مصدوم شد. من هم 80 بعلاوه (87) زدم و فکر می کنم هر دو در پنج اور در یک مرحله 72 گل زدیم. در مورد آن صد صحبت چندانی نشده است، اما تلاشی بود که ارزش به خاطر سپردن را داشت.» برای دوستانش، تندولکار یک جوکر باقی می ماند و یووراج اغلب «قربانی» شوخی های فراوان او است.

ساچین عاشق غذاهای ژاپنی است و من در آن زمان جوانترین تیم تیم بودم. او تعدادی از ما را برای شام بیرون برد و من برای اولین بار سوشی را امتحان کردم. اما پس از مدتی فاجعه رخ داد. ساچین به من گفت که یک غذای دیگر را امتحان کنم: واسبی و قول دادم طعم شیرینی دارد، من شروع به جویدن کردم و به هم ریخته بودم، زیرا برعکس بود.” آن را زیبایی شیرین زندگی بنامید، پسر Tendulkar، Arjun، که اخیراً بازی های IPL چشمگیری داشته است، از طرفداران پرشمار Yuvraj است.

“میدانم. من به پدرش نگاه کردم و او به من نگاه کرد. او به اندازه من اهل جنوب است و تمام تلاش و کوشش او نشان می دهد. اما به من اعتماد کنید، بچه می تواند شش های بزرگ را هم بزند. -فصل، او می خواست تمرین کند و من آن را در آکادمی پدرم ترتیب دادم. پدرم او را دوست دارد.» پس در پنجاهمین سالگرد الگویش چه آرزویی خواهد داشت.

«بدیهی است که زندگی طولانی و سالم چیزی است که ما را سرگرم می کند. اما در پنجاهمین سالگرد تولدش، فقط می‌خواهم او را به چالش بکشم تا در یک بازی گلف مرا شکست دهد.»

موضوعات مطرح شده در این مقاله