نیوکاسل یونایتد 6 نفره تاتنهام هاتسپر را به هم زد تا پیشنهاد خود را برای 4 تیم برتر شکست دهد.

پیشنهاد تاتنهام برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا با ضربه چکشی مواجه شد زیرا آنها در 21 دقیقه ابتدایی پنج بار شکست تحقیرآمیز 6-1 مقابل نیوکاسل را در روز یکشنبه دریافت کردند. شاگردان کریستیانو استلینی با انبوهی از گل های جیکوب مورفی و الکساندر ایساک که دو گل به ثمر رساندند و همچنین گل های جولینتون و کالوم ویلسون مدفون شدند. پاسخ هری کین برای تاتنهام بدبخت که مطمئناً پس از دومین شکست متوالی جایگاه خود را در جمع چهار تیم برتر لیگ برتر از دست خواهد داد، دلداری چندانی نداشت.

شمال لندنی ها با دو بازی بیشتر از یونایتد و یک بازی بیشتر از نیوکاسل با نیوکاسل رده سومی و منچستریونایتد رده چهارمی شش امتیاز فاصله دارند.

تاتنهام در رده پنجم روز پنجشنبه میزبان یونایتد است و شکست مقابل تیم اریک ده هاگ مطمئناً به امیدهای ضعیف آنها برای نجات مبارزات پر دردسرشان پایان خواهد داد.

سرمربی موقت استلینی درباره جابجایی به دفاع چهار دفاعی گفت: “این مسئولیت من بود که تصمیم بگیرم چگونه بازی کنیم. ما به دلیل مصدومیت تصمیم گرفتیم این کار را متفاوت انجام دهیم، اما درست نبود.”

درک اینکه چرا 25 دقیقه اول اینقدر بد بود، بسیار دشوار است. ما برای انجام چنین بازی سختی آماده نبودیم. رنج بکشید، فضا را کنترل کنید و در دوئل پیروز شوید.”

پس از استعفای فابیو پاراتیچی در روز جمعه، تاتنهام با آینده تیره‌ای روبرو است، بدون سرمربی دائمی برای فصل آینده و بدون مدیر فوتبال.

پاراتیچی پس از رد درخواست تجدیدنظر در مورد محرومیت 30 ماهه فیفا جهانی به دلیل دست داشتن در اتهامات حسابداری دروغین در باشگاه سابقش یوونتوس، استعفا داد.

سنگین ترین شکست تاتنهام در این فصل برای باشگاهی بود که پس از جدایی آنتونیو کونته با “رضایت متقابل” در ماه مارس پس از تنها 16 ماه سرمربیگری، پایین ترین سطح برای یک باشگاه بود.

کونته در پشت صحنه تاتنهام وقتی بازیکنان را “خودخواه” خطاب کرد و پس از تساوی آنها مقابل ساوتهمپتون در اظهاراتی انفجاری از فرهنگ باشگاه انتقاد کرد، شکاف‌های پشت صحنه تاتنهام را فاش کرد.

تاتنهام از سال 2008 تاکنون هیچ جام مهمی کسب نکرده است و آخرین شکست آنها می تواند شانس هری کین مهاجم انگلیسی را برای جدایی در پایان فصل افزایش دهد.

هواداران همچنین از رئیس دنیل لوی که از زمان اخراج مائوریسیو پوچتینو محبوب در سال 2019، مجموعه ای از مدیران ناموفق را تحمل کرده است، ناراضی هستند.

– ببخشید اسپرز –
لوریس کاپیتان تاتنهام از هواداران عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که این بازی “خجالت آور” بود و هم تیمی هایش را به عدم “افتخار” متهم کرد.

برخلاف مبارزات تاتنهام، نیوکاسل بر تاج موجی سوار است که باید آنها را برای اولین بار از سال 2003، زمانی که در دور مقدماتی حذف شدند، به لیگ قهرمانان اروپا سوق دهد.

نیوکاسل که از قدرت مالی گروه مالکیت تحت حمایت عربستان سعودی و رهبری زیرکانه سرمربی ادی هاو برخوردار بود، در اوایل این فصل با شکست مقابل منچستریونایتد در جام اتحادیه به اولین فینال جام از سال 1999 رسید.

هاو گفت: “شما انتظارش را ندارید. کیفیت پایان ما باورنکردنی بود.”

از زمانی که من اینجا هستم، بازیکنان خیلی خوب پاسخ دادند. من نمی توانم به اندازه کافی از آنها تشکر کنم.”

نیوکاسل فقط 61 ثانیه طول کشید تا تاتنهام را زیر آتش بگیرد که مورفی از فاصله نزدیک به سقف دروازه شلیک کرد.

آنها شش دقیقه بعد زمانی که جولینتون لوریس را دور زد و وارد دروازه خالی شد، اختلاف خود را دو برابر کردند.

سرخابی ها در دقیقه نهم گل سوم را به ثمر رساندند که مورفی یک شوت 25 قدمی از لوریس زد.

مردان هاو اولین تیمی بودند که از زمان منچسترسیتی و برنلی در سال 2010، سه گل در 9 دقیقه ابتدایی بازی لیگ برتر به ثمر رساندند.

زمانی که ایسک گل های چهارم و پنجم نیوکاسل را به ثمر رساند، هواداران حیرت زده تاتنهام به سمت خروجی ها حرکت کرده بودند.

این دومین برتری سریع 5-0 در تاریخ لیگ برتر پس از منچسترسیتی بود که در سال 2019 مقابل واتفورد 18 دقیقه زمان برد.

کین در دقیقه 49 بازی را کاهش داد و ویلسون در دقیقه 67 گلزنی کرد تا بدبختی تاتنهام پایان یابد.

در دیگر بازی یکشنبه، وستهم با گل های مایکل آنتونیو، لوکاس پاکئتا، دکلان رایس و پابلو فورنالز، با پیروزی 4-0 در بورنموث، تلاش خود را برای اجتناب از سقوط افزایش داد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله