نیوکاسل برای اولین بار در 20 سال گذشته به لیگ قهرمانان اروپا بازگشت

ادی هاو از بازیکنان “باورنکردنی” نیوکاسل که برای اولین بار در 20 سال گذشته پس از تساوی 0-0 مقابل لستر در حال سقوط، برای اولین بار در 20 سال گذشته به لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند، تمجید کرد. تساوی لیورپول در رده پنجم مقابل استون ویلا در روز شنبه به این معنی بود که نیوکاسل از دو بازی آخر خود تنها به یک امتیاز نیاز داشت تا مطمئن شود که به لیگ قهرمانان اروپا صعود می کند. تیم سوم هاو در اولین تلاش در پارک شاد و شاد سنت جیمز به هدف خود رسید.

هاو و بازیکنانش پس از سوت پایان بازی در حالی که مورد تشویق ایستاده ارتش تون قرار گرفتند، در یک دور طولانی غرور آفرین رفتند.

در واقع این یک آرامش بزرگ است، یک شب شگفت‌انگیز. شما همیشه امیدوار هستید و نیاز به رویا دارید. اما ما احساس نمی کردیم که برای چهار تیم برتر آماده باشیم.”

پس از نبرد سقوط فصل گذشته، مهم بود که بتوانیم تثبیت شویم و تیم بهتری شویم.

من باید از کل تیم تعریف کنم زیرا از نظر بدنی بسیار سخت بود. آنها نتیجه کار خود را دیدند.”

صعود قابل توجه نیوکاسل از نامزدهای سقوط به جمع چهار تیم آخر لیگ برتر در تنها 18 ماه، قدردانی از رهبری هاو و قدرت مالی گروه مالکیت باشگاه تحت حمایت عربستان است.

سرخابی ها همچنین در این فصل با شکست مقابل منچستریونایتد در جام اتحادیه به اولین فینال داخلی خود از سال 1999 رسیدند.

پس از دو دهه حضور بابی رابسون در برزخ لیگ برتر از آخرین باری که بابی رابسون نیوکاسل را به لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد، سرخابی‌ها باور خواهند کرد که می‌توانند تبدیل خود را به مدعیان جام حفظ کنند و اکنون به جمع سنگین وزن‌های اروپایی بازگشته‌اند.

هاو گفت: “بچه ها برای من غیر قابل باور بودند. من نمی توانم به اندازه کافی آنها را تحسین کنم. نگرش آنها، ذهنیت آنها.”

من فقط از فرصتی که برای رهبری اینجا به دست آوردم سپاسگزارم. ما موفقیت بزرگی داشتیم و این راضی کننده است.”

تنها هفت سال پس از قهرمانی افسانه ای لستر در لیگ برتر، لستر برای دوازدهمین بار در تاریخ خود در آستانه سقوط قرار دارد.

این با رکورد انگلیس در اختیار بیرمنگام برابری می کند و آنها را برای اولین بار از سال 2014 به قهرمانی می رساند.

تیم سوم از پایین دین اسمیت تنها یک برد از 15 بازی اخیر خود در لیگ کسب کرده است.

آنها دو امتیاز کمتر از اورتون رده چهارمی دارند و اگر تافی ها در آخرین بازی خود مقابل بورنموث پیروز شوند، بدون توجه به نتیجه لستر در آخرین بازی خود مقابل وستهم، سقوط خواهند کرد.

کاری که ما انجام دادیم این بود که آن را به آخرین بازی بردیم و اورتون را بردیم. این کاری بود که ما باید انجام می دادیم. اسمیت گفت: من به خاطر نحوه بازی ما عذرخواهی نمی کنم.

– محاصره نیوکاسل –
اسمیت با کنار گذاشتن جیمز مدیسون و هاروی بارنز روی نیمکت، شگفتی بزرگی را رقم زد تا شکست دادن آنها سخت‌تر شود، در حالی که نیوکاسل جولینتون را به دلیل مصدومیت در گرم‌آپ قبل از بازی از دست داد.

آنها تقریباً باید بدون برونو گیمارش، همکار برزیلی جولینتون، و همچنین فرار هافبک با کارت زرد زودهنگام پس از تکلی که ران بوباکاری سوماره را قطع کرد، کار نمی کردند.

Newcastle در این نیمه، 80 درصد توپ و میدان رو در اختیار داشت.

دنیل آیورسن، دروازه بان لستر، زمانی که نیوکاسل تحت فشار دن بیرن توپ را ریخت، تقریباً اولین گل خود را به نیوکاسل زد.

کالوم ویلسون قبل از اینکه ضربه سر او از ریباند توسط ویلفرد ندیدی از روی خط خارج شود، به یک توپ شل چسبید و به تیر دروازه برخورد کرد.

دقایقی بعد نیوکاسل با ضربه نیمه والی میگل آلمیرون پس از ناک داون فابیان شایر دوباره به چارچوب برخورد کرد.

ایورسن یک سانتر دیگر را قبل از وقت استراحت اشتباه ارزیابی کرد و ویلسون را با فرصتی برای مهاجم از فاصله نزدیک به خانه فرستاد.

اسمیت در وقت استراحت به مدیسون اشاره کرد و آیورسن تا حدی خود را با یک سیو خوب جبران کرد تا درایو قدرتمند الکساندر ایسک از لبه منطقه را رد کند.

گیمارش وقتی هومر را از دست داد، زمانی که او تقریباً از روی خط دروازه از بالای دروازه به بیرون رفت، پس از اینکه Vaut Faes از لستر به طور تصادفی یک کرنر به سمت او زد.

زمانی که نیک پوپ در وقت های تلف شده تیموتی کاستانیا را رد کرد، لستر تقریباً پیروز شد، اما نیوکاسل برای بازگشت به جدول بالای اروپا دوام آورد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله