نوبت آنهاست: برخورد کوبنده جاوید میانداد در مقابل خروج هند از جام ملتهای آسیا

عکس فایل جاوید میانداد© توییتر

جاوید میانداد کاپیتان سابق تیم کریکت پاکستان به بحث و جدل پیرامون امتناع هند از سفر به پاکستان برای جام ملت های آسیا به دلیل نگرانی های امنیتی پرداخته است. در حالی که هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) موضع خود را در این مورد روشن کرده است، گزارش ها ادعا کرده اند که هیئت کریکت پاکستان (PCB) نیز تهدید کرده است که از جام جهانی هند خارج می شود. با این حال، تا کنون هیچ چیز مشخصی فاش نشده است. به گفته یک منبع نزدیک به وضعیت، یک گزارش جدید ادعا کرده است که پاکستان ممکن است در نهایت مسابقات جام جهانی خود را در کلکته و چنای برگزار کند.

میانداد در پادکست نادرعلی گفت که معتقد است پاکستان برای دیدار از هند مشکلی نخواهد داشت و اکنون نوبت هند است که برای این مسابقات به پاکستان بیاید.

«امنیت را فراموش کنید. ما معتقدیم که آگار ماوت عانی های توه آنی های. Zindagi aur maut toh allah ke haath mein hai» (اگر مرگ سرنوشت شماست حتماً خواهد آمد. زندگی و مرگ در دست حق تعالی). اگر امروز تماس بگیرند ما می رویم. اما آنها نیز باید برگردند. واقعیت این است که ما آخرین بار به آنجا رفتیم، اما از آن زمان به اینجا نیامده اند. کاپیتان سابق پاکستان گفت: حالا نوبت آنهاست.

هند و پاکستان از سال 2012 تاکنون در یک سریال دوجانبه با یکدیگر ملاقات نکرده اند.

پیش از این، عمران خان، کاپیتان سابق پاکستان، BCCI را نسبت به تصمیم آنها “متکبر” خواند و حتی آنها را به رفتاری مانند یک “ابر قدرت” متهم کرد.

رابطه بین پاکستان و هند یک ماجرای غم انگیز و تاسف بار است. در روشی که هند اکنون در دنیای کریکت به عنوان یک ابرقدرت رفتار می کند، تکبر زیادی وجود دارد. عمران به رادیو تایمز گفت: به دلیل توانایی آنها در ایجاد سرمایه های زیاد، بیش از هر کشور دیگری، من فکر می کنم اکنون آنها تقریباً دیکته می کنند، مانند برخی از گستاخی های یک ابرقدرت، چه کسی را بازی کنند و چه کسی را نه.

موضوعات مطرح شده در این مقاله