نواک جوکوویچ قدرتمند ، دیه گو شوارتزمن را در فینال ATP بست


روز دوشنبه ، نواک جوکوویچ یک کلاس کارشناسی ارشد را مقابل آرژانتینی دیگو شوارتزمن برگزار کرد ، که مبارزات خود را برای کسب عنوان ششم رکورد در فینال ATP در لندن آغاز کرد. شماره اول جهان در ابتدای مسابقه با شماره هشت مینیاتور لنگ خورد و اولین حضور خود را در تورنمنت نخبگان با هشت نفر انجام داد ، اما بهبود یافت و 6-3 ، 6-2 پیروز شد. جوکوویچ که برای ششمین بار مقام اول سال را برای ششمین بار با رکورد ثبت کرد ، به دنبال مطابقت با راجر فدرر گمشده است که رکورد شش برد در فینال ATP را در اختیار دارد.

بوق تجاری

این صرب 33 ساله با وجود از بین بردن ویروس کرونا ، یک فصل درخشان دیگر را پشت سر گذاشت و چهار عنوان قهرمانی از جمله مسابقات اوپن استرالیا را به دست آورد.

او در یک مسابقه در O2 Arena خالی با رکورد 5-0 مقابل شوارتزمن به میدان آمد ، اما اولین بازیکن آرژانتینی با چشمگیر شروع کرد و جوکوویچ را در بازی سوم شکست.

در بازی بعدی ، مقصر دو نفره 28 ساله دو امتیاز شکست به جوکوویچ داد و صرب از این فرصت استفاده کرد و برابری را بازگرداند.

جوکوویچ سطح سازگاری را بالا برد و به سمت حریف که 170 سانتی متر قد دارد فرود آمد و باز هم در بازی هشتم راه خود را باز کرد و اولین سرویس قدرتمند خود را به T تبدیل کرد.

او در بازی اول ست دوم وقت استراحت دیگری را تضمین کرد تا در این مسابقه یک مبارزه آهنین داشته باشد.

جوکوویچ در ابتدای پنجم این کار را تکرار کرد ، وقتی شوارتزمن با اختلاف کمی از جلو پیش رفت و اگرچه آرژانتینی با کمی عقب انداختن ، کمی احترام به امتیاز اضافه کرد ، اما این امر امر حتمی را به تأخیر انداخت.

شماره اول گفت: “آغاز مسابقه برای من چندان خوب نبود.” “او سرویس من را در بازی سوم شکست ، اما من موفق شدم استراحت کنم. این یک دیدار نزدیک بود تا اینکه سرویس او را به 4-3 بردم. من موفق شدم ست اول را ببندم.

“بدیهی است که در ست دوم من کمی بیشتر نوسان توپ را شروع کردم ، از هر دو گوشه کمی نوسان کمتری داشتم و از نحوه بازی در ست دوم بسیار راضی بودم.”

جایگاه های خالی

این قهرمان پنج بار گفت که هوادارانی که معمولاً O2 Arena را جمع می کنند کم است.

وی افزود: “من سالها در این مسابقه در فینال ATP بازی می كردم و از احساس برخی مسابقات و جو باورنکردنی لذت می بردم و بازی در مقابل جایگاههای خالی بسیار شگفت آور است.”

در مسابقه عصر گروه توکیو 1970 ، دانیل مدودف هفته گذشته در دیدار برگشت در فینال مسابقات مسترز پاریس ، الکساندر زروف ، قهرمان سال 2018 میزبان میزبان است که مدودف در رده نخست قرار گرفت.

بالا رفته

رافائل نادال ، شماره دو جهان ، در حالی که اولین تاج خود را در فینال ATP تعقیب می کند ، روز یکشنبه در اولین مسابقه خود در گروه لندن 2020 به همراه دومینک تیو اوپن برنده شد.

O2 Arena قبل از انتقال به عنوان قهرمانی سال بعد در تورین ، در دوازدهمین و آخرین فصل میزبان فینال ATP است.

مباحث ذکر شده در این مقاله