نواک جوکوویچ در حالی که ایگو سوئونتک دفاع از عنوان خود را آغاز می کند، به تاریخچه آزاد فرانسه نگاه می کند

نواک جوکوویچ برای اولین بار از سال 2004 بدون رقیب قدیمی خود، رافائل نادال، برای کسب رکورد بیست و سومین عنوان گرند اسلم در مسابقات آزاد فرانسه تلاش خواهد کرد، در حالی که ایگو سوجتنیک تلاش خواهد کرد اولین زنی باشد که از عنوان قهرمانی در 16 سال گذشته دفاع می کند. جوکوویچ کهنه کار صربستانی پس از مبارزه با مصدومیت آرنج و ناکام ماندن از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی در هر یک از سه مسابقه زمین خاکی خود در این فصل، مورد علاقه قهرمانی نخواهد بود. کارلوس آلکاراز اوپن بارسلونا و مادرید را به دست آورد تا جوکوویچ را به عنوان شماره یک جهان پشت سر بگذارد، در حالی که دانیل مدودف پس از اولین پیروزی خود در زمین خاکی در رم در جایگاه دوم رولان گاروس قرار دارد.

اما جوکوویچ می‌داند که این فرصت بزرگی است تا با نادال برنده 14 قهرمانی اوپن فرانسه در صدر فهرست تمام دوران عناوین اسلم انفرادی مردان شکست بخورد.

این قهرمان دو دوره از 10 دیدار اوپن فرانسه در 8 دیدار با نادال شکست خورده است، نادال که به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه ران در مسابقات آزاد استرالیا غایب است.

جوکوویچ پس از شکست مقابل هولگر رونا در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات آزاد ایتالیا گفت: می دانم که همیشه می توانم بهتر بازی کنم.

من قطعاً مشتاق هستم که روی جنبه‌های مختلف بازی‌ام، بدنم کار کنم، امیدوارم خودم را به 100 درصد برسانم. این هدف است.”

جوکوویچ و آلکاراز پس از قرار گرفتن در نیمه نهایی قرعه کشی راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

این بازیکن 36 ساله همچنین ممکن است مجبور شود در کوارتر، قهرمان مسترز مونت کارلو، آندری روبلف را پشت سر بگذارد.

طرف دیگر قرعه‌کشی کاملاً باز به نظر می‌رسد، با اینکه مدودف خوش فرم با وجود اینکه قبلاً هرگز در خاک پاریس به مرحله یک چهارم نهایی نرسیده بود، رتبه اول را کسب کرد.

روس قبل از رسیدن به کوارتر در سال 2021 در هر یک از چهار دیدار اول خود در دور اول شکست خورد.

مدودف پس از غلبه بر رونی در فینال رم گفت: هرگز (نمی‌توانستم) فکر کنم که بتوانم این کار را انجام دهم (فتح عنوان زمین خاکی) را انجام دهم.

“اما من باید صادق باشم – یک گرند اسلم همیشه بزرگتر است.”

جوان خوش فرم رونی که سال گذشته به طور غیرمنتظره ای به مرحله یک چهارم نهایی رسید، می تواند در مرحله یک شانزدهم نهایی در یک مسابقه مجدد از رویارویی دراماتیک 12 ماه پیش به مصاف کسپر رود رود.

رود در فینال توسط نادال شکست خورد و همچنین در مسابقه نمایشگاهی US Open به آلکاراز شکست خورد.

اما مرد شماره چهار جهان از نروژ امسال برای فرم با مشکل مواجه شده است و تنها در دو تورنمنت از 10 تورنمنت که شرکت کرده به یک چهارم رسیده است.

استفانوس سیتسیپاس که فینال 2021 را در ست های مستقیم به جوکوویچ باخت، یکی از مدعیان احتمالی خواهد بود اما هنوز موفق به کسب عنوان قهرمانی در این فصل نشده است – طولانی ترین مدتی که او برای کسب جام در یک فصل از سال 2018 انتظار داشته است.

– “سه بزرگ” جدید؟ –

انتظار می‌رود که برنده مسابقات انفرادی زنان یکی از سه قهرمان فعلی سواتک، برنده اوپن استرالیا آرینا سابالنکا و آلنا ریباکینا باشد.

آنها چهار عنوان آخر گرند اسلم را بین خود به دست آورده اند و حداقل یکی از آنها در هر فینال WTA 1000 در این فصل ظاهر شده است.

سوینتک که در طول این مسابقات 22 ساله خواهد شد، به دنبال سومین قهرمانی رولان گاروس و اولین دفاع موفق از عنوان قهرمانی زنان از زمان قهرمانی جاستین هنین برای سومین قهرمانی متوالی خود در اوپن فرانسه در سال 2007، مورد علاقه او خواهد بود.

ستاره لهستانی به دلیل مصدومیت از ناحیه ران در مرحله یک چهارم نهایی اوپن ایتالیا مقابل ریباکینا کنار رفت اما روز چهارشنبه برای رولان گاروس تمرین می کرد.

ریباکینا قهرمان ویمبلدون که رتبه چهارم را کسب کرده است، قبلاً در رم و ایندین ولز در سال 2023 عناوین قهرمانی را کسب کرده است و می تواند در نیمه نهایی رولان گاروس به مصاف سوینتک برود.

او گفت: “امیدوارم بتوانم در مسابقات آزاد فرانسه خیلی پیش بروم.” من خاطرات خوبی از بازی در آنجا دارم.

حالا که بازی های بیشتری روی خاک دارم، کمی راحت تر است و کمی اعتماد به نفس بیشتری به من می دهد.”

از دیگر مدعیان این عنوان می توان به کوکا گاوف نایب قهرمان سال گذشته، اونس جابر تونسی و جسیکا پگولا شماره سه جهان اشاره کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله