نواک جوکوویچ به دنبال پیروزی است، استفانوس سیتسیپاس به مونت کارلو می رود

نواک جوکوویچ روز سه‌شنبه در مسابقات مسترز مونت کارلو پیروزمندانه به مسابقات بازگشت، اما حریف روسی که رتبه ۱۹۸ را در رده‌بندی ۱۹۸ داشت، به کار خود ادامه داد، زیرا استفانوس سیتسیپاس، مدافع دو قهرمانی، در حالی که حریفش به دلیل مصدومیت از مسابقات بازنشسته شد، پیش رفت. جوکوویچ پس از ناکامی در ورود به ایالات متحده برای مسابقات ایندین ولز و اوپن میامی ماه گذشته به دلیل موضع ضد واکسیناسیون خود به دادگاه بازگشت. شماره یک جهان در خطر حذف ست اول مقابل ایوان گاخوف، بازیکن مقدماتی روسیه بود، پیش از آنکه در یک ساعت و 47 دقیقه با نتیجه 7-6 (7/5)، 6-2 عقب افتاد.

این صرب که برنده زمین خاکی در مونت کارلو در سال‌های 2013 و 2015 بود، گفت: «تا به امروز هرگز بازی او را ندیده‌ام و بازی در برابر حریفی که نمی‌شناسید همیشه دشوار است.

جوکوویچ، که در غیاب رافائل نادال و کارلوس آلکاراز، مدعی کسب مقام سوم در شاهزاده‌نشین است، برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی با لورنزو موستیتی رتبه 21 یا لوکا ناردی ایتالیایی رده 159 روبرو خواهد شد.

پس از اینکه بنجامین بونزی فرانسوی با مشکل مچ دست چپ تنها پس از 22 دقیقه بازنشسته شد، سیتسیپاس به دور سوم صعود کرد و در ست اول 4-1 از یونانی عقب افتاد.

تسیسیپاس شماره 3 جهان برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی با نیکلاس جاری از شیلی در رده 58 یا الکسی پاپیرین رتبه 94 از استرالیا روبرو خواهد شد.

“تنیس زشت”

جوکوویچ برای بیست و سومین تورنمنت گرند اسلم خود در مسابقات آزاد فرانسه آماده می شود. اما بازی آنطور که انتظار می رفت آسان نبود، گاچائو در اولین استراحت 4-3 پیش افتاد.

جوکوویچ بلافاصله بریک کرد اما نتوانست از تای بریک جلوگیری کند که در اولین ست پوینت خود را به پایان رساند.

ست دوم یک طرفه بود، اگرچه گاچائو تا پایان ادامه داشت.

جوکوویچ که این هفته به دنبال رکورد سی و نهمین قهرمانی در مسابقات ATP مسترز است، گفت: «احتمالاً، اگر بتوان آن را اینطور نامید، امروز یک پیروزی زشت تنیس برای من بود.

من بهترین بازی خود را به خصوص در ست اول انجام ندادم. و من انتظار داشتم که این اتفاق با بادهای تند و چرخشی امروز و تغییر جهت رخ دهد.

این تمرینی متفاوت از بازی رسمی روی خاک است.

اما در مجموع، من از اینکه چگونه در لحظات بزرگ اعصابم را حفظ کردم و توانستم در دو ست پیروز شوم، خوشحالم.”

روبلف و زورف زنده می مانند

پیش از این، آندری روبلوف و الکساندر زورف از باخت یک ست جان سالم به در بردند، اما نایب قهرمان سال گذشته آلخاندرا داویدویچ فوکینا در اولین مانع سقوط کرد.

بازیکن پنجم روبلف که در دور اول خداحافظی کرد، در دور دوم ژائوم مونار از اسپانیا را با نتایج 4-6، 6-2، 6-2 شکست داد.

زورف آلمانی قبل از شکست الکساندر بوبلیک از قزاقستان با نتایج 3-6، 6-2، 6-4 در دور اول، شروعی متزلزل در فصل زمین خاکی خود داشت.

روبلف 25 ساله که در دور سوم با خاچانوف، دن ایوانز از روسیه یا ایلیا ایواشکا، بازیکن مقدماتی روسی روبرو می شود، گفت: “احساس این بود که “به هیچ وجه، من می توانم در دور اول موناکو بیرون بروم.”

زورف برای اولین بار پس از بازنشستگی در نیمه نهایی اوپن فرانسه در سال گذشته مقابل رافائل نادال به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا، به زمین خاکی بازگشت.

آلمانی سیزدهم فقط کمتر از دو ساعت زمان نیاز داشت تا بوبلیک را پشت سر بگذارد.

زورف گفت: «راستش، گاهی اوقات وحشتناک بود.

معمولاً پنج تا ده دقیقه طول می‌کشد تا به زمین خاکی عادت کنم، اما امسال کمی متفاوت بود. باید ضربه را از سرم بیرون می کردم. مجبور شدم دوباره به سر خوردن عادت کنم.”

زورف که دو بار فاتح نیمه نهایی مونت کارلو شده است برای راهیابی به دور سوم با روبرتو باتیستا آگوت اسپانیایی روبرو خواهد شد.

داوودوویچ فوکینا اسپانیایی با نتیجه 6-2 و 6-2 مغلوب کارن خاچانوف نفر نهم شد.

75 دقیقه طول کشید تا خاچانوف از داوودوویچ فوکینا بگذرد که سال گذشته در فینال به تسیسیپاس شکست خورد.

لورنزو سونگای ایتالیایی چهار امتیاز بازی را حفظ کرد و هوگو هامبرت مقدماتی فرانسوی را با نتایج 3-6، 7-5، 7-5 شکست داد و در دور دوم با دانیل مدودف، نفر سوم، به تساوی رسید.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله