“نماینده نسل های مختلف اما…”: هاربهاجان سینگ در شوبمن گیل، ویرات کوهلی

پس از 73 مسابقه فشرده و بازی های پر آدرنالین، IPL 2023 به اوج خود رسید زیرا دو فینالیست Chennai Super Kings و Gujarat Titans داشتیم. جالب اینجاست که این تکرار بازی افتتاحیه IPL 2023 خواهد بود، جایی که مدافع عنوان قهرمانی گجرات تایتانز میزبان قهرمان چهار دوره چنای سوپر کینگز در حیاط خلوت خود در میان هیاهوهای فراوان در ورزشگاه نمادین نارندرا مودی بود. گجرات تایتانز – تیمی که باید از ابتدای مسابقات شکست بخورد – در Qualifier 1 توسط CSK شکست خورد. در مرحله مقدماتی 2، GT با سرخپوستان بمبئی روبه‌رو شد، اما قرن خوب شوبمن گیل – سومین بازی او در فصل – و حرکت پنج ویکت موهیت شارما باعث شد میزبان به پیروزی قانع‌کننده‌ای دست یابد.

ضربه 129 گل از 60 توپ در برابر MI به عنوان یکی از بهترین قرن ها در تاریخ مسابقات ثبت خواهد شد. سونیل گاواسکار، بازیکن سابق کریکت هند، بولر جوان هندی را به دلیل تلاش عالی او در بازی پرفشار تمجید کرد.

سونیل گاواسکار که در استار اسپورت صحبت می‌کرد، گفت: «اینینگ‌های گیل برای سال‌های آینده به یادگار خواهند ماند. با این ضربه، گیل کاپیتان حریف روهیت شارما را مجبور کرد تا با هدف قرار دادن بازیکنان کلیدی MI، استراتژی خود را تغییر دهد. در طول این مسابقات بدون شکست، گیل نرخ ضربه را به طور مداوم خوب نگه داشت و تیمش را تحت فشار نگه داشت. علاوه بر این، این مسابقات به خاطر توانایی گیل در بازی کریکت در فرمت T20 نیز به یاد می‌ماند.”

هاربهاجان سینگ بازیکن سابق کریکت هندی نیز از این جوان بسیار با استعداد از پنجاب به دلیل حفظ اصول صحیح و شفافیت ذهن در چنین سنی تمجید کرد.

هاربهاجان سینگ در سخنانی در Star Sports Cricket Live گفت: “ضربه زدن شوبمن گیل یک چیز را ثابت می کند، اگر اصول شما درست باشد و تفکر شما روشن باشد، دویدن ها به طور خودکار از خفاش خارج می شوند. ضربه زدن ویرات کوهلی و شوبمن گیل ثابت کرد که شما این کار را نمی کنید. برای کشتن زخم‌ها، نباید تیرهای کج انجام داد. این دو نماینده نسل‌های متفاوتی هستند، اما ضربه زدن آنها زخم‌های زیادی ایجاد کرده است که همگی با تفکر روشن و پایبندی به اصول کریکت ممکن شده‌اند.

عرفان پاتان، بازیکن سابق کریکت هندی مدعی شد که این ضربه مقابل سرخپوستان بمبئی به عنوان یکی از اینینگ های نمادین در تاریخ پلی آف IPL در خاطره خواهد ماند.

عرفان پاتان که در Star Sports Cricket Live صحبت می‌کرد، گفت: «سال‌ها بعد، وقتی به گذشته نگاه می‌کنید، آن ضربه را به خاطر خواهید آورد. اگر به تاریخچه مسابقات مقدماتی IPL نگاهی بیندازید، این ضربه از گیل را با احترام قائل خواهید شد. کاملا متفاوت از آنچه در مراحل حذفی IPL شاهد بودیم. روشی که گیل آن شوت را مرتب کرد و روشی که او بازیکنان کلیدی MI را هدف قرار داد، ستودنی است.”

محمد کایف، بازیکن سابق کریکت هندی مدعی شد که فصل IPL 2023 با بازی GT v CSK در آخرین بازی این مسابقات به دور کامل رسیده است.

آقای کایف که در Star Sports Cricket Live صحبت می کرد، گفت: “CSK و GT در این فصل با هم متحد شده اند. IPL 2023 در حالی که CSK و GT در اولین مسابقه مسابقه به میدان رفتند، به دور کامل رسید. مسابقه در همان زمینی برگزار شد که GT پیروز شد و CSK بعداً وقتی GT به چنای سفر کرد و گجرات را با اختلاف زیادی در مقدماتی 1 شکست داد، به نفع خود برگشت.

موضوعات مطرح شده در این مقاله