نخست وزیر مودی به ساتویکسایراج رانکیردی-چیراگ شتی برای قهرمانی در مسابقات قهرمانی بدمینتون آسیا تبریک گفت.

Satwiksairaj Rankireddy و Chirag Shetty© توییتر

نخست وزیر نارندرا مودی روز یکشنبه از پیروزی دو نفره مردان هندی ساتویکسایراج رانکیردی و چیراگ شتی در مسابقات قهرمانی بدمینتون آسیا ابراز خوشحالی کرد. دو ستاره دو نفره مردان هند متشکل از Satviksairaj Rankireddy و Chirag Shetty روز یکشنبه با کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی بدمینتون آسیا تاریخ ساز شدند. این دومین مدال هند در این مسابقات از سال 1965 و اولین مدال در دونفره مردان است. «مفتخرم به @satwiksairaj و @Shettychirag04 که با تبدیل شدن به اولین زوج دونفره مردان هندی که عنوان قهرمانی بدمینتون آسیا را به دست آوردند، تاریخ ساز شدند. ما به آنها تبریک می‌گوییم و برای آنها در تلاش‌های آینده بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.»

آنها اونگ یو سین-تی ائو یی، دوتایی مالزیایی را با نتایج 16-21، 21-17، 21-19 شکست دادند. دو تیم هند در بازی اول شکست خوردند. اما آنها بازگشتند، لازم به یادآوری است، در دو بازی بعدی برای کسب عنوان قهرمانی.

“طلا است انتظار 58 ساله سرانجام به پایان رسید زیرا سات چی خودمان یک مدال تاریخی به دست آورد. دومی از سال 1965، رتبه اول در رده MD: @badmintonphoto @himantabiswa| @sanjay091968| @lakhaniarun1 #BAC2023 #IndiaontheRise، #BadmintheRise” انجمن بدمینتون هند (BAI) توییت کرد.

در دیدار نیمه نهایی لی یانگ قهرمان المپیک توکیو در مقابل وانگ چی لینگ چینی تایپه قرار گرفت. هندی ها بازی اول رقابتی را 21-18 بردند. اما پس از انصراف حریفانشان در اواسط بازی به دلیل مصدومیت وانگ چی لین، آنها پیروز این مسابقه شدند. هندی ها بعد از جشن بازی را گرفتند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله

Satwiksairaj Rankireddy چیراگ شتی بدمینتون