نجم ستی، رئیس PCB: اگر هند به پاکستان نیاید، ما برای جام جهانی به هند نخواهیم رفت.

نجم ستی، رئیس کریکت بورد پاکستان روز جمعه تصریح کرد که پاکستان تنها در صورتی برای جام جهانی ODI به هند سفر خواهد کرد که تیم تحت رهبری روهیت شارما اجازه بازی در جام ملت های آسیا و جام قهرمانان آینده در کشورش را داشته باشد. شورای کریکت آسیا (ACC) اخیراً یک “مدل ترکیبی” را رد کرد، که یک روزنامه نگار سابق معتقد است تا زمانی که هند و پاکستان بازی با یکدیگر را در کشورهای متبوع خود آغاز کنند، تنها راه حل ممکن است. ستی همچنین گفت که اگر هند به پاکستان بیاید، تیم ملی آنها مشکلی برای بازی در هیچ شهر هند از جمله احمدآباد نخواهد داشت.

به استثنای مصاحبه اختصاصی PTI:

س: وضعیت جام ملت های آسیا چگونه است و واکنش ACC به مدل هیبریدی پیشنهادی شما چیست؟

پاسخ: در سناریوی فعلی، ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که بیایید چهار مسابقه در پاکستان برگزار کنیم و بقیه بازی‌ها را در یک مکان بی‌طرف انجام می‌دهیم که می‌توانیم بین خودمان توافق کنیم. شورای کریکت آسیا می تواند دو تصمیم بگیرد. یا می توانند طبق پیشنهاد من بگویند “باشه، بیایید برنامه را منتشر کنیم” یا می توانند بگویند “نه، ما می خواهیم همه مسابقات را در یک مکان بی طرف برگزار کنیم”.

اگر آنها رتبه اول را بگیرند، همه چیز مشخص می شود و ما یک شکاف خواهیم داشت. اگر دوم شوند، می ترسم در جام ملت های آسیا نباشیم. این موقعیت فعلی است. ما منتظر پاسخ آقای جی شاه و سایر همکاران هستیم.

س: اگر پاکستان در جام ملت های آسیا بازی نمی کند، ماندن در ACC منطقی است؟

پاسخ: باید توسط شورای کریکت آسیا بررسی شود. دور بعدی ریاست شورای کریکت آسیا به PCB تعلق دارد. این نوبت ماست. بنابراین ما واقعاً می خواهیم در شورای کریکت آسیا بمانیم. بذار جلوتر برم هیچ ACC بدون پاکستان نمی تواند وجود داشته باشد.

دو عضو مهم درآمدزای ACC هند و پاکستان هستند. این مسابقات آنهاست که 80 درصد حق پخش را به ارمغان می آورد. اگر پاکستان در جام ملت های آسیا بازی نکند، صدا و سیما یعنی ستاره دچار مشکل می شود.

45 یا 46 میلیون دلاری که قرار است برای سری (جام آسیا) به دست بیاید، بیشتر از آن مسابقات خواهد بود و ساختار جام ملت‌های آسیا، پاکستان و هند حداقل دو بازی انجام می‌دهند و اگر به فینال برسند. ، مسابقه سوم وجود دارد.

به همین دلیل است که هند و پاکستان هم برای جام و هم برای شورا بسیار مهم هستند. بنابراین لازم به ذکر است که در بحرین در آخرین جلسه ACC، من یک مدل ترکیبی را برای نجات جام ملت های آسیا معرفی کردم، زیرا هند از بازی در پاکستان که کشور میزبان است خودداری کرد و مشکل به وجود آمد. گفتم یکی از راه حل ها این است که یک مکان بی طرف برای بازی ها در هند پیدا کنم.

رئیس BCB سپس گفت که گزینه عدم حضور پاکستان در جام ملت های آسیا مطرح نیست. اگر هند به پاکستان بیاید، جمعیت استقبال خواهد کرد، اما اگر هند نیامد و دلیل منطقی برای نیامدن به پاکستان بیاورد، اگر تمام دنیا به پاکستان بیایند، پس راه حلی که من در ذهن دارم این است. ما با هند در زمین بی طرف بازی خواهیم کرد، اما بقیه کشورها باید بیایند و بازی های خود را در پاکستان انجام دهند.

ما تا آنجا پیش رفتیم که گفتیم فقط چهار بازی در پاکستان و بقیه در زمینی بی طرف برگزار شود. بنابراین ما نه تنها برای یک مشکل بلکه برای جام جهانی و جام قهرمانان (در پاکستان در سال 2025) راه حل ارائه کرده ایم. چون اگر به هند نرویم و بازی نکنیم مشکلاتی به وجود می آید. و اگر هند برای جام قهرمانان (2025) به پاکستان نیاید، مشکل وجود دارد.

س: هند به دلیل تنش های سیاسی به پاکستان نمی رود، اما پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق، فکر نمی کنید تیم های دیگر در شرایط امنیتی کنونی برای رفتن به پاکستان محتاط باشند؟

پاسخ: وضعیت اعتراضی عمران خان شش ماه است که ادامه دارد. تیم نیوزلند در راولپندی لاهور کراچی بازی می کرد که اعتراض عمران خان ادامه داشت. پس مشکلی نیست. امنیت ارائه شده به این تیم ها امنیت VVIP ریاست جمهوری است و بر هر چیز دیگری برتری دارد.

اگر یک سکسکه در اسلام آباد وجود داشته باشد، منظورتان این است که کریکت در پیندی، مولتان، لاهور یا کراچی وجود ندارد؟ نه، به این معنی نیست. بذار جلوتر برم اردیبهشت ماه است و در مورد جام ملت های آسیا در شهریور صحبت می کنیم. به من استراحت بده آیا می گویید پاکستان در سپتامبر آتش می گیرد و نمی تواند کریکت بازی کند؟ خوب، پس چرا تا سپتامبر صبر نکنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

اگر شرایط به گونه‌ای باشد که امنیت تیم‌ها تامین نشود، من اولین نفری هستم که می‌گویم: بیایید برای همه بازی‌ها آن را به یک زمین بی‌طرف منتقل کنیم. آیا فکر می کنید ما می خواهیم مهمانان محترم ما در پاکستان با شورش روبرو شوند؟ ما از آنها مراقبت می کنیم. لطفا اجازه دهید ما مسئول باشیم.

س: چرا احمدآباد نمی تواند محل برگزاری بازی هند و پاکستان باشد، همانطور که پاکستان در سال 2005 در همان مکان بازی کرد؟

ج: من هرگز این را نگفتم. تنها چیزی که گفتم این بود که هیچ کس از BCCI در مورد احمدآباد از ما چیزی نپرسید. به دلایلی عجیب، این گاری را جلوتر از اسب قرار می دهد. شما از من می‌پرسید که آیا در احمدآباد بازی می‌کنیم یا نه، اما من به شما می‌گویم، سوال اصلی این است که آیا در هند بازی خواهیم کرد یا خیر؟ زمانی که هند در پاکستان بازی کند در هند بازی خواهیم کرد. اما اگر هند در پاکستان بازی نمی کند، چرا باید در هند بازی کنیم؟ بنابراین راه حل من این بود: اجازه دهید بازی هند و پاکستان در زمینی بی طرف برگزار شود. همین. شما نمی توانید کیک خود را بخورید و آن را هم بخورید.

وقتی هند به پاکستان می‌آید، ما امنیت VVIP را در هر مکان فراهم می‌کنیم و به جرات می‌توانم بگویم که با شرایط متقابل به هند می‌رویم، اگر هند از ما بخواهد که با شرایط متقابل در احمدآباد بازی کنیم، مشکلی نخواهیم داشت. ما هر جایی که آنها بخواهند بازی خواهیم کرد زیرا انتظار داریم آنها امنیت مورد نیاز ما را تامین کنند، درست مانند هند که وقتی هند در پاکستان بازی می کند، ما از ما می خواهد در هر زمینی امنیت آنها را تامین کنیم.

بنابراین احمدآباد انصافاً مشکلی ندارد. بیایید ابتدا تصمیم بگیریم که هند و پاکستان در کشورهای یکدیگر بازی می کنند.

س: اگر ACC با مدل هیبریدی چهار مسابقه ای موافقت کند، آیا پاکستان در جام جهانی با هند در یک مدل هیبریدی بازی خواهد کرد و بازی پاکستان در مقابل هند در بنگلادش ممکن است راه حل عملی نباشد؟

پاسخ: گوش کن، سوال الان جام ملت های آسیاست. دوست دارم مدل هیبریدی کار کند و موفق شود. این فرمول جام جهانی و قهرمانان آینده است. زیرا اگر هند از آمدن به پاکستان برای جام قهرمانان امتناع کند، ما دچار مشکل خواهیم شد. اگر پاکستان از رفتن به هند امتناع کند، مشکلی پیش خواهد آمد، اینطور نیست؟ دلیل اصلی این است که هند به پاکستان نمی آید. پس یا اصلا بازی نمی کنیم یا با جلو بردن توپ به سازش می رسیم. پس بیایید راه حلی پیدا کنیم. هند و پاکستان در همه تورنمنت ها پیشتاز هستند – جام ملت های آسیا، جام جهانی، جام قهرمانان در کشور یکدیگر با یکدیگر بازی نخواهند کرد. مشکلی نیست. به هر حال بازی ادامه خواهد داشت.

س: در مدل درآمد ICC، هند حدود 38.5 درصد کسب می کند. این یک پیشنهاد است، اما آیا شما با آن موافق هستید؟

پاسخ: ما از ICC خواسته ایم که اطلاعات کاملی در مورد ایده ها و فرمول های پشت این مدل در اختیار ما قرار دهد. ICC آنچه را که می خواهیم به ما داده است، اما نه همه آنچه را که می خواهیم. ما به ICC می نویسیم تا مفروضات پشت این مدل و فرمول های مورد استفاده برای استخراج این مدل را در اختیار ما قرار دهد.

این کافی نیست که به ما بگوییم اینها اعداد هستند. طبق اساسنامه ICC، هر عضو حق دارد بداند کارها چگونه انجام می شود و تصمیمات خاصی چگونه گرفته می شود. ما منتظر آن جزئیات هستیم و آنها را از آنجا خواهیم گرفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله