نتایج این عمل جراحی معمولاً بسیار رضایتبخش است

تغییرات هورمونی در مردان ممکن است باعث بزرگ شدن پستان ها شود که به آن ” ژنیکوماستی” می گویند. بنابراین، تغییر سطح استروژن نسبت به تستوسترون و یا تولید بیش از حد آن می تواند باعث ژنیکوماستی در مردان شود. گاهی اوقات، مردان و پسران مبتلا به ژنیکوماستی دچار درد در پستان خود می شوند و ممکن است احساس خجالت داشته باشند. اگر بزرگی سینه قابل توجه باشد و باعث احساس خجالت در فرد شود، این امر ممکن است دارای عواقب روانی نیز باشد. پس از درمان بیمار برای چند روز احساس ناراحتی و درد دارد و معمولاً از وی خواسته میشود از پوشش تنگ مخصوص برای چهار تا شش هفته اول پس از درمان استفاده کند. نوسانات هورمونی مربوط به مشکلات کبدی و همچنین داروهای درمان کننده ی سیروز می توانند باعث ژنیکوماستی شوند. جراحی کوچک کردن سینه آقایان توسط بهترین جراح ژنیکوماستی انجام می شود و طی این عمل چربی اضافه در ناحیه سینه برداشته شده با ایجاد فرم زیبا و بهتر تناسب اندام را برای فرد به ارمغان می آورد. مردان دارای این نوع فرم سینه در مقایسه با مردان عادی، معمولا احتمال ابتلای آنها به سرطان سینه ۵ برابر بیشتر است.

اگرچهاین نوع فرم سینه دوره بلوغ معمولا به خودی خود از بین میرود، اما در برخی موارد نادر ممکن است پایدار بماند و این نیازمند درمان است. اگر ژینکوماستی بیش از ۱۲ ماه پایدار بماند ممکن است باعث ایجاد فیبروز شود، که این امر درمان با دارو را بسیار دشوارتر میکند، اگر نگوییم غیر ممکن. در اغلب موارد، بافت متورم پستان بدون درمان ظرف شش ماه تا دو سال از عمل ژنیکوماستی چیست بین می رود. در این زمان ، سطح هورمون های استروژن و پروژسترون تغییر می کند. تورم بافت پستان در پسران و یا مردان به دلیل عدم تعادل هورمون های استروژن و تستوسترون را ” ژنیکوماستی ” می نامند. اعتقاد بر این است که خود ژنیکوماستی یک بیماری پیش آگهی نیست، بلکه این که تغییرات هورمونی (افزایش نسبی در استروژن، سطوح پایین آندروژن) که باعث ایجاد ژنیکوماستی در مردان بالغ می شود نیز خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. هورمون های تستوسترون و استروژن، هر دو مسئول ویژگی های جنسی در مردان و زنان هستند. در شرایط طبیعی هورمون تستوسترون در بدن خانمها و هورمون استروژن در بدن آقایان کم ترشح میشود و زمانی که تعادل بین این دو هورمون بهم بخورد احتمال بزرگ شدن سینه وجود دارد.

از این دارو معمولا کمتر از دیگر داروهای مرتبط با درمان ژینکوماستی استفاده میشود. آنتی آندروژن های مورد استفاده در درمان بزرگ شدن پروستات، سرطان پروستات و برخی بیماری های دیگر. یکی از داروهایی که بیشتر از دیگر داروهای ایدز موجب ژنیکوماستی می شود افاویرنز (Sustiva) است. در صورت اقدام فوری بیشتر عوارض جانبی قابلدرمانند. IB: نوع بافتی عمدتا فیبروز، درمان: لیزرلیپولیز یا لیپوساکشن اولتراسونیک گرید II: هیپرتروفی متوسط (بافت سینه 250 تا 500 گرم)، بدون پتوز IIA: نوع بافتی عمدتا غددی، درمان: لیزرلیپولیز یالیپوساکشن اولتراسونیک یا معمولی IIB: نوع بافتی عمدتا فیبروز، درمان: لیزرلیپولیز یا لیپوساکشن اولتراسونیک گرید III: هیپرتروفی شدید (بافت سینه بیشتر از 500 گرم) با پتوز درجه I نوع بافتی: غددی یا فیبروز درمان: لیزرلیپولیز یا لیپوساکشن اولتراسونیک (در صورت باقی ماندن پتوز و در صورت لزوم 6 تا 9 ماه بعد، تصحیح با برشی جراحی انجامی می شود) گرید IV: هیپرتروفی شدید (بافت سینه بیشتر از 500 گرم) با پتوز درجه II یا III نوع بافتی: غددی یا فیبروز درمان: لیزرلیپولیز یا لیپوساکشن اولتراسونیک (در صورت باقی ماندن پتوز و در صورت لزوم 6 تا 9 ماه بعد، تصحیح با برش جراحی انجام می شود) درمان ژنیکوماستی به چه صورت است؟ ژنیکوماستی در نوزادان. به دلیل اثرات استروژن بدن مادر، بیش از نیمی از نوزادان پسر با پستان های بزرگ به دنیا می آیند.

از هر 4 مرد حداقل 1 نفر در این گروه سنی دچار ژنیکوماستی می شوند. دستیابی به نتایج نهایی جراحی ژنیکوماستی ممکن است 3 الی 6 ماه طول بکشد. درمان بزرگشدگی پستان مردان چقدر طول میکشد؟ مصرف دارو در مراحل اولیه کارامدی بیشتری در درمان ژینکوماستی دارد، زیرا فیبروز اغلب پس از ۱۲ ماه ایجاد میشود. آیا با این روش درمان میشود؟ نارسایی کلیه. حدود نیمی از افراد تحت درمان همودیالیز به علت تغییرات هورمونی دچار ژنیکوماستی می شوند. اخیرا در جامعه ما به دلیل استفاده بیرویه از داروهای هورمونی در باشگاههای ورزشی، ژنیکوماستی جوانی که به این باشگاهها مراجعه میکنند، زیاد دیده میشود که ممکن است غیرقابل برگشت باشد. ژنیکوماستی نوزادی، در چند هفته اول زندگی ایجاد میشود. ژنیکوماستی در مردان. ژنیکوماستی بین سنین 50 تا 80 دوباره اتفاق می افتد. ژنیکوماستی که به جراحی سینه آقایان نیز معروف است یک روش ماندگار و تضمین شده است برای کسانی است که می خواهند بسیار سریع و برای همیشه از شر بزرگی سینه خلاص شوند. هیپوگنادیسم. هر بیماری که در تولید طبیعی تستوسترون دخالت کند، مانند سندرم کلاین فلتر و یا نارسایی هیپوفیز، می تواند باعث ژنیکوماستی شود. این سوالی است که بسیاری از شما از ما می پرسید. ژنیکوماستی نوع ۱ باعث تورم نوک پستان می شود و در میان مردان لاغرتر رایج است.