ناراحتی “وحشتناک” جوکوویچ توسط موزیتی در یک شانزدهم نهایی مونت کارلو

نواک جوکوویچ روز پنجشنبه در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات مسترز مونت کارلو پس از اینکه مرد شماره یک جهان به شدت روی سرویس مبارزه کرد در سه ست توسط لورنزو موزیتی ناک اوت شد. جوکوویچ که دو بار در پرنسیپیالت در سال‌های 2013 و 2015 برنده شده بود، 8 بار شکست خورد و در یک روز مرطوب و سرد در کوت دازور با نتایج 4-6، 7-5، 6-4 به موزیتی رده‌بندی بیست و یکم باخت. (راستش) احساس وحشتناکی بعد از چنین بازی ای است. اما من به او تبریک می گویم. جوکوویچ گفت: او در لحظات مهم ثابت ماند و بس.

این بازیکن صرب در یک ست و یک بریک مقابل موزیتی پیش افتاد، اما این بازیکن جوان ایتالیایی در ست دوم شکست خورد و پس از آن که باران مسابقه را برای یک ساعت قطع کرد، در ست تعیین کننده پیروز شد.

موزیتی به دیدار یک چهارم نهایی با جانیک سینر هموطن خود می‌رود که قبل از شکست هوبرت گورکاچ از لهستان با نتایج 3-6، 7-6 (8/6) و 6-1 یک امتیاز بازی را حفظ کرد.

جوکوویچ که در غیاب رافائل نادال و کارلوس آلکاراز محبوب بود، در ست ابتدایی با نتیجه 5-2 پیش افتاد. او در حالی که سعی داشت سرویس را ببندد قبل از بریک کردن موستی برای سومین بار، یک سرویس را رها کرد.

بازیکن برتر در بازی دوم 4-2 دوباره در کنترل به نظر می‌رسید، اما در بازی‌ای که جوکوویچ به درستی از خطی که علیه او ناراضی بود، به راحتی شکست خورد.

موزیتی در سه گیم بعدی پیروز شد و در ست دوم در تلاش دوم پس از اینکه شانس خود را برای برتری 5-4 به ارمغان آورد، با موفقیت خدمت کرد.

باران در اوایل ست تعیین کننده باعث تعلیق بازی شد و موزیتی شکست قاطع را به ثمر رساند تا 5-3 پیش بیفتد و در نهایت پیروزی را در چهارمین امتیاز مسابقه خود ثبت کند.

موزیتی که جوکوویچ را در دو ست در رولان گاروس در سال 2021 پیش از بازنشستگی هدایت کرد، گفت: “من خیلی سعی می کنم گریه نکنم زیرا این برای من یک رویا است.”

برای من پیروزی مقابل نواک چیز بزرگی است.

جوکوویچ، صاحب رکورد 38 عنوان قهرمانی مسترز، از سال 2015 تاکنون از یک هشتم نهایی در مونت کارلو عبور نکرده است.

فکر نمی‌کنم فاجعه‌بار باشد، اما اکنون احساس بدی دارم زیرا بازی را باختم. جوکوویچ گفت همین.

روز خوبی برای من نیست، بنابراین خیلی حال و حوصله صحبت کردن ندارم.»

– از خواب غفلت بیدار شدن –

کاسپر رود، فینالیست اوپن فرانسه نیز پس از باخت 6-1، 7-6 (8/6) مقابل یان-لنارد استروف آلمانی که در هر سه دیدار نروژی را شکست داده بود، تعظیم کرد.

استروف که پس از مقدماتی در رده 100 قرار دارد، پس از شکست هموطن روسی کارن خاچانوف 7-6 (7/4) 6-2 در مرحله یک چهارم نهایی با آندری روبلف بازی خواهد کرد.

رود در 9 بازی پیروزهای پیاپی در زمین خاکی حضور داشت – او در ژوئیه گذشته در گستاد و سپس یکشنبه در استوریل پیروز شد – اما در موناکو نامناسب به نظر می رسید.

مرد شماره چهار جهان که سال گذشته به فینال یو اس اوپن نیز رسید، دو امتیاز بازی را ذخیره کرد تا از 5-2 شکست بخورد و در ست دوم 6-5 پیش بیفتد، اما استراف کار را به تساوی کشاند.

پس از آن، آلمانی یک تای بریک سخت انجام داد، زمانی که رود بازگشت را ارسال کرد.

دانیل مدودف در ست نهایی دو امتیاز مسابقه را در یک تای بریک ذخیره کرد تا الکساندر زورف را 3-6، 7-5، 7-6 (9/7) در زیر نور چراغ ها پشت سر بگذارد.

زورف برای مسابقه در ست دوم و بار دیگر در ست سوم سرویس زد تا اینکه مدودف بار دیگر در تای بریک مبارزه کرد و بیست و ششمین برد خود را در 27 مسابقه ثبت کرد.

مدودف گفت: “اگر از نظر ذهنی درست بود، می توانست دو بار بازی را تمام کند.”

حریف بعدی او هولگر رون دانمارکی رتبه نهم است که پس از خروج متئو برتینی به دلیل مشکل عضلانی که ایتالیایی در مسابقه قبلی پیدا کرد، به یک هشتم نهایی رسید.

استفانوس سیتسیپاس مدافع دو دوره قهرمانی به دور سوم صعود کرد و یونانی نیکلاس خارا از شیلی را 6-3 و 6-4 شکست داد.

سیتسیپاس پس از اینکه آمریکایی، رتبه هشتم، یری لهکا از جمهوری چک را در سه ست شکست داد، به مصاف تیلور فریتز خواهد رفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله