“می توانم به کریکت بپیوندم…”: پاسخ زیرکانه نیراج چوپرا به درخواست IPL در حاشیه لیگ الماس

Neeraj Chopra یکی از پیشگامان ورزش هند است. این پرتابگر نیزه که برای اولین بار با کسب مدال طلا در مسابقات جهانی زیر 20 سال در سال 2016 نام خود را بر سر زبان ها انداخت، با کسب اولین مدال طلای المپیک این کشور در رشته دو و میدانی در بازی های توکیو، اثری ماندگار در ورزش هند بر جای گذاشت. چوپرا سال گذشته 89.94 متر در لیگ الماس استکهلم پرتاب کرد تا رکورد ملی خود را بهبود بخشد. نیراج چوپرا دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ الماس را با یک برد راحت در افتتاحیه فصل در دوحه در روز جمعه آغاز کرد و یک نتیجه پیشرو و چهارم در دوران حرفه ای خود را ثبت کرد. چوپرا، 25 ساله، که در سپتامبر گذشته جام فینال لیگ الماس 2022 را در سوئیس بالای سر برد، یک میدان پر ستاره را با بهترین پرتاب 88.67 متر شکست داد تا فصل خود را با سبکی آغاز کند.

قبل از مسابقه از نیرج پرسیده شد که چرا هندی ها می توانند پرتاب کننده نیزه خوبی باشند؟ کریکت در هند بسیار محبوب است. و بولرهای هندی هم خیلی خوب هستند. آنها دست بسیار سریعی دارند. پرتاب نیزه نیاز به یک دست بسیار سریع دارد. بنابراین این یک استعداد طبیعی در هند است. بنابراین این یک امتیاز مثبت برای ما است. بنابراین در آینده شاهد پرتاب کننده های نیزه بیشتری خواهید بود. نه تنها در پرش با نیزه، در دو و میدانی هم اکنون پرش های خوبی داریم. احساس خوبی دارم نیراج در پاسخ به سوالی درباره ورزشکاران هندی گفت: کشور ما در دو و میدانی در حال رشد است.

“پس وقتی کار با نیزه تمام شد، به IPL می روی؟” – میزبان از قهرمان پرتاب نیزه پرسید.

نیراج پاسخ داد: “نه، سخت است زیرا کریکت یک ورزش فیزیکی است. اما خواهیم دید. یک قانون وجود دارد… می توانی از شانه پرتاب کنی. اگر بگویند می توانی مانند نیزه پرتاب کنی، من می توانم به کریکت بپیوندم. “.

چوپرا در اولین تلاش خود، چهارمین بهترین تلاش حرفه ای خود، یک پرتاب پیشرو در جهان به مسافت 88.67 متر را پرتاب کرد تا به اوج برسد. او تا انتها برتری خود را حفظ کرد و در دومین حضور خود در باشگاه ورزشی قطر قهرمان این رویداد شد.

فوق ستاره هندی که در مسابقات قهرمانی جهانی 2022 مدال نقره کسب کرد، در اولین حضور خود در اینجا در سال 2018 با بهترین پرتاب 87.43 متر چهارم شد.

یاکوب وادلیچ، دارنده مدال نقره از جمهوری چک، با پرتاب دور دوم 88.63 متر، چهار سانتی متر کمتر از هندی، به بهترین شکل چوپرا نزدیک شد.

وادلیچ در المپیک توکیو نقره گرفت. او سال گذشته در لیگ الماس دوحه نیز با پرتاب 90.88 متر به مدال نقره دست یافت.

قهرمان جهان، اندرسون پیترز از گرانادا، که سال گذشته با پرتاب هیولا 93.07 متر برنده این مسابقه شد، با بهترین کم 85.88 متر سوم شد.
با ورودی های PTI

موضوعات مطرح شده در این مقاله