مکس ورشتاپن آخرین جلسه تمرین را در موناکو با سقوط لوئیس همیلتون هدایت کرد

مکس ورشتاپن در سومین و آخرین جلسه تمرینی پر حادثه روز شنبه در گرندپری موناکو، که با سقوط لوئیس همیلتون به پایان رسید، از سرخیو پرز، هم تیمی ردبول پیشی گرفت. ورشتاپن، قهرمان دو دوره جهان و رهبر سری، سریع ترین دور را در یک دقیقه و 12.776 ثانیه، 0.073 ثانیه جلوتر از پرز انجام داد، قبل از اینکه جلسه چهار دقیقه زودتر متوقف شود و قهرمان هفت بار همیلتون با مرسدس بازسازی شده خود تصادف کرد. او صدمه ای ندید و از ماشینش پیاده شد و از تیم به خاطر اینکه در یک دور سریع بود عذرخواهی کرد.

لنس استرول در یک نبرد یک ساعته که باعث شد بسیاری از رانندگان موانع پیست خیابان مدیترانه را لمس کنند، پیش از کارلوس ساینز از فراری و لند نوریس از مک لارن، سوم شد.

پیر گسلی ششم برای آلپاین بود، جلوتر از چارلز لکلرک در فراری دوم، همیلتون که او نیز به دلیل سرعت در پیت لین در ساعت پر حادثه جریمه شد، استبان اوکن در دومین آلپاین و والتری بوتاس از آلفا رومئو.

این جلسه در شرایط ایده آل برگزار شد، با آسمان آبی و آفتاب گرم که دمای هوا 27 درجه و دمای پیست 44 را تضمین می کرد. خیابان ها و جایگاه ها مملو از طرفداران بود.

بعد از یک دقیقه مرده، آلونسو اول با استرول و دو آلفا تاوری بیرون آمد، بقیه با آرامش دنبال شدند. اوکان برای مدت کوتاهی برق را در تونل از دست داد، جایی که تقریباً متوقف شد، اما با تنظیم مجدد سیستم نجات یافت.

پرز برای اولین بار با 1:15.641 سریعترین زمان را برای ردبول ثبت کرد زیرا رانندگان قبل از اینکه نوریس در مک لارن پیش بیفتد، ورشتاپن با 1:13.794 و سپس با خوشحالی بسیاری از اسپانیایی ها، آلونسو شرایط را آزمایش کردند. ، که در 0.097 ثانیه پیش بود.

“بدون کنترل”

مرسدس خروج خود را بیش از 20 دقیقه به تعویق انداخت تا اینکه راسل و همیلتون به مسابقه ملحق شدند، بریتانیایی اولین دور خود را 25 دقیقه بعد به پایان رساند.

با گذشت نیم ساعت، ردبول دوباره کنترل خود را به دست آورده بود و سریع ترین دور را انجام می داد و ورشتاپن از پرز و لکلرک که با فراری خود می جنگیدند جلوتر بود.

مونگاسکی گفت: ما باید ماشین را عوض کنیم. “من کنترلی ندارم.”

او گفت که “مثل یک دیوانه به پایین غلت زد” از داخل مجموعه استخری که در آن هم تیمی ساینز در روز جمعه تصادف کرد.

25 دقیقه مانده به پایان، ورشتاپن با 1:12.776، پرز و ساینز از لکلرک، همیلتون و آلونسو جلو افتادند.

اثبات اینکه همه آنها به شدت فشار می آوردند این بود که ورشتاپن دیوار را پاک کرد، در حالی که راسل، هفتم، در بخش پایانی همین کار را کرد.

زمانی که بریتانیایی برای تعمیر به داخل گودال می رفت، به تیم گفت: «یک ضربه محکم به دیوار».

این سفارش با قرار گرفتن در جایگاه سوم از Sainz به عنوان سومین بازنگری شد.

پس از یک آرامش، پیست به اندازه خیابان‌های خرید باریک اطراف بندر شلوغ بود که آلونسو و ورشتاپن توسط رقبای خود مهار می‌شدند، قبل از اینکه کوین مگنوسن توسط پرچم‌های زرد به سمت مسیر فرار در St Devots تحریک شود.

پس از بهبودی، او دوباره در Portier توقف کرد و یک ماشین امنیتی مجازی مستقر شد.

به محض اینکه هاس او پاک شد، همیلتون به مانع در Mirabeau برخورد کرد و چرخ جلوی چپ خود را به گاردریل کوبید. جلسه با پرچم قرمز و چهار دقیقه باقی مانده متوقف شد.

او به طور یکپارچه از ماشین خود خارج شد تا سفر طولانی خود را به پیت ها برگرداند زیرا تأیید شده بود که جلسه مجدداً شروع نخواهد شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله