مورینیو با جدیدترین لاو رم به دنبال شکوه بیشتر اروپایی است

ژوزه مورینیو زمانی که رم روز چهارشنبه در فینال لیگ اروپا به مصاف سویا می رود، رکورد فوق العاده اروپایی خود را به ثبت می رساند و به دنبال قهرمانی در جام قاره ای برای دومین بار متوالی است. نماد مربیگری 60 ساله هرگز در یک فینال اروپایی در دوران حرفه ای خود شکست نخورده است، پنج پیروزی از پنج پیروزی در طول دو دهه، او را به اولین مربی تبدیل کرده است که با چهار باشگاه مختلف به فینال یوفا رسیده است. مورینیو در سال 2003 با هدایت پورتو به جام یوفا، پیشروی لیگ اروپا، نشان خود را در صحنه بزرگ نشان داد و سال بعد اولین قهرمانی از دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

و پس از 20 سال، او آماده است تا تعداد جام های اروپایی را در رم که طعم موفقیت در لیگ کنفرانس اروپا سال گذشته را چشید، به 6 برساند.

پایتخت ایتالیا خانه شادی برای سرمربی بوده است، که به نظر می رسید زمان او پس از دوران ناکاملش در تاتنهام هاتسپر به پایان رسیده است.

بهترین مربی، بهترین فرد، همان DNA. DNA انگیزه است، شادی است. مورینیو روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: میل به آن لحظات بزرگ و این احساسی است که می‌خواهم به پسرها منتقل کنم.

«من فکر می‌کنم با تجربه‌تان می‌توانید بهتر و بهتر شوید… فکر می‌کنم با بالا رفتن سن مغزتان تیزتر می‌شود و انباشت دانش شما بهتر می‌شود.

“فکر می کنم وقتی انگیزه ات را از دست می دهی متوقف می شوی، انگیزه ام هر روز بیشتر می شود… فکر می کنم الان بهتر هستم.”

مورینیو پس از کسب اولین افتخار اروپایی در فصل گذشته تیمش، تبدیل به یک قهرمان واقعی برای هواداران رم شده است، پیروزی که اشک این کهنه کار پرتغالی را درآورد.

بین مربی و هوادارانی که از سال 2008 منتظر قهرمانی تیمشان بودند، پیوند عاطفی عمیقی وجود داشت.

این یادآور رابطه عاشقانه کوتاه مدت او با اینترمیلان بود، جایی که او 13 سال پیش در دوران اوج خود سه گانه سری آ، لیگ قهرمانان اروپا و کوپا ایتالیا را به دست آورد.

“این به این دلیل است که من تمام تلاشم را می کنم… مردم احمق نیستند. در مورد رم فکر می کنم مهمتر از برد یا فینال اروپاست. فکر می کنم آنها احساس می کنند که من پیراهن را پوشیده ام و من هر روز برای آنها می جنگم.

شاید مردم فکر کنند که نمی توان هر باشگاهی را دوست داشت. بله، من هر باشگاهی را دوست دارم. من هر باشگاهی را دوست دارم زیرا برعکس آن را نیز احساس کردم، آنها هم من را دوست دارند. بنابراین روزی رم سخت خواهد بود، اما ما برای همیشه به هم متصل خواهیم بود.”

– دیبالا شک دارد –
رم با فرمی متزلزل و به دلیل مشکلات مصدومیتی که در طول فصل گریبان گیر آنها شده بود، وارد این دیدار شد.

تنها بازی‌هایی که شاگردان مورینیو در 10 بازی اخیر خود برده‌اند، بازی‌های یک چهارم نهایی و نیمه نهایی خانگی برابر فاینورد و بایر لورکوزن بوده است که آنها را برای دیدار روز چهارشنبه در بوداپست آماده کرد.

ترکیب اصلی رم تقریبا بدون ستاره مستعد آسیب دیدگی پائولو دیبالا خواهد بود، بازیکنی که یک ماه پیش پس از تکل وحشتناک خوزه پالامینو از آتالانتا دچار مشکل مچ پا شد و امیدوار است روی نیمکت بماند.

مورینیو در پاسخ به این سوال که آیا شانسی برای شروع بازی دیبالا وجود دارد، گفت: “من اینطور فکر نمی کنم، صادقانه بگویم، من اینطور فکر نمی کنم.”

با این حال، اگر صادق باشم، امیدوارم او بتواند روی نیمکت باشد. اگر پائولو بتواند روی نیمکت باشد و 15 دقیقه به من تلاش کند، خوشحال خواهم شد.

آینده مورینیو بعد از این فصل در شک و تردید جدی است زیرا فینال چهارشنبه می تواند آخرین حضور مهم او برای رم باشد.

جدایی او پس از دو سال و کسب یک جام اروپایی نشان دهنده نحوه ترک اینتر توسط او در سال 2010 است، زمانی که تقریباً بلافاصله پس از بالا بردن جام لیگ قهرمانان در پایتخت اسپانیا به رئال مادرید پیوست.

تنها چیزی که روی آن تمرکز کرده ام، فینال است. من نه به آینده ام فکر می کنم نه چیز دیگری. مورینیو در این باره می گوید: «همه چیز دیگر وقتی که باید در فینال بازی کنی ثانویه می شود.

من به خودم فکر نمی کنم، به بازیکنان و هواداران فکر می کنم… ما می خواهیم بازی کنیم و چهارشنبه آنجا خواهیم بود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله