منچستریونایتد چلسی را شکست داد تا به لیگ قهرمانان اروپا بازگردد

اریک تن هاگ می گوید منچستریونایتد پس از شکست 4-1 روز پنجشنبه مقابل چلسی به جایی که به آن تعلق دارد بازگشته است تا بازگشت به لیگ قهرمانان فصل آینده را تضمین کند. کازمیرو، آنتونی مارسیال، برونو فرناندز و مارکوس راشفورد هدف قرار گرفتند تا شیاطین سرخ به رتبه سوم لیگ برتر صعود کنند. یک شب تلخ، فصل چلسی را با وجود صرف بیش از 500 میلیون پوند (620 میلیون دلار) در بازار نقل و انتقالات به پایان رساند، زیرا آنها هشتمین شکست خود را در 10 بازی پس از بازگشت موقت فرانک لمپارد متحمل شدند.

در مقابل، تایید حضور در جمع چهار تیم برتر، اولین فصل موفقیت‌آمیز هدایت ده هاگ پس از پایان دادن به خشکسالی شش ساله یونایتد با قهرمانی در جام اتحادیه در فوریه است.

اگر یونایتد از دستیابی منچسترسیتی به سه گانه در فینال جام حذفی جلوگیری کند، ممکن است در ماه آینده نقره های بیشتری وجود داشته باشد.

اما بازگشت به رقابت‌های نخبگان اروپا در فصل آینده یکی از اهداف اصلی تن هاگ بود که او پس از یک فصل فاجعه‌بار 2021/22 هدایت یونایتد را بر عهده گرفت و یونایتد در رده ششم قرار گرفت.

تن هاگ گفت: “من آن را یک فصل موفق می دانم، اما فصل تمام نشده است.”

این باشگاه متعلق به لیگ قهرمانان است، اما این لیگ بسیار قوی است، باشگاه های زیادی برای این مکان می جنگند.

“هدف اصلی فصل ورود به لیگ قهرمانان اروپا است. رقابت سختی است، تیم های زیادی با تیم های واقعا خوب، مدیران خوب وجود دارند، بنابراین شما کار خوبی انجام می دهید (برای کسب سهمیه). در حال حاضر این شرایط است حداکثر اما ما بیشتر می خواهیم (فصل آینده).

آمدن کازمیرو از رئال مادرید برای احیای یونایتد نقش اساسی داشت.

کلاس و تجربه این بازیکن 31 ساله در برابر تیم جوان چلسی که به دلیل ناکارآمدی در هر دو باکس تنبیه شدند، درخشید.

لمپارد گفت: «امروز یک اتفاق واقعی دیگر بود وقتی به طبیعت درخشان بالای زمین برای یونایتد در مقایسه با ما نگاه می کنید. نتایج چلسی در این فصل به اندازه کافی خوب نیست.

میخائیلو مودریک باید اولین گل خود را برای چلسی به ثمر می رساند که این بازیکن اوکراینی یک موقعیت عالی را در پنج دقیقه مانده به پایان بازی به گل تبدیل کرد.

فقط 60 ثانیه بعد، تیم میهمان عقب افتادند که کازمیرو یک ضربه ایستگاهی را برد و ضربه ایستگاهی کریستین اریکسن را تبدیل به گل کرد.

یک شب مثبت برای یونایتد با مصدومیت آنتونی، وینگر، به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا که او را برای فینال جام حذفی در 10 روز آینده در شک و تردید قرار می دهد، مجبور به ترک برانکارد شد.

اما میزبان بازی را به عنوان یک مسابقه در وقت های تلف شده نیمه اول به پایان رساند، زمانی که پاس بدون ظاهر کاسمیرو خط دفاع چلسی را باز کرد و جیدون سانچو در مارسیال بازی کرد.

ده مردان هاگ باید گل های بیشتری می زدند تا یک شب خوب را در وقت دوم به پایان برسانند، زمانی که فرناندز با تیر دروازه برخورد کرد و اریکسن به نحوی نتوانست پاس تیرل مالاسیا را از فاصله نزدیک به گل تبدیل کند.

فرناندز سرانجام پس از سرنگون شدن هافبک پرتغالی توسط وسلی فوفانا از روی نقطه پنالتی به گل رسید.

دفاع فاجعه بارتر چلسی باعث شد راشفورد به اولین بازیکن یونایتد در یک دهه تبدیل شود که در یک فصل 30 گل به ثمر می رساند.

فرناندز روی پاس آزاد فوفانا هجوم آورد و ملی پوش انگلیسی را که برای شکست دادن کپا آریزابالاگا به دو تلاش نیاز داشت، خسته کرد.

اتلاف یک فصل چلسی را می توان با قرارداد قرضی 10 میلیون پوندی خلاصه کرد که ژائو فلیکس در ژانویه برای چند ماه صرف کرد و فرصت کمی برای بازی باقی مانده بود.

اما بازیکن ملی پوش پرتغالی در حین مسابقه نگاهی اجمالی به کیفیت خود نشان داد و به خاطر تسلی دیرهنگام که باعث شد داوید دخیا هجدهمین کلین شیت فصل را از دست بدهد، پایانی ضعیف به دست آورد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله