منچستریونایتد در ضربات پنالتی برایتون را شکست داد و با منچسترسیتی فینال جام حذفی را رقم زد

منچستریونایتد روز یکشنبه در ومبلی در ضربات پنالتی برایتون را شکست داد تا فینال جام حذفی را مقابل منچسترسیتی که سه گانه را دنبال می کند، رقم بزند. ویکتور لیندلوف ضربه نقطه‌ای تعیین‌کننده را به ثمر رساند که تیم اریک تن هاگ پس از از دست دادن سولی مارچ با نتیجه 7-6 پیروز شد و آنها را در مسیر دوبل جام حذفی حفظ کرد. نیمه نهایی پس از وقت اضافه با نتیجه 0-0 به پایان رسید و هیچ یک از طرفین تیزبینی لازم برای خروج از بن بست را نشان ندادند. تن هاگ سه تغییر در نمایش لیگ وحشت تیمش در سویا در اواسط هفته ایجاد کرد.

لوک شاو به جای هری مگوایر تعلیق شده به عنوان مدافع میانی بازی کرد، در حالی که مارکوس راشفورد و برونو فرناندز جایگزین جیدون سانچو و مارسل سابیتزر شدند.

یونایتد در حال حاضر قهرمان جام اتحادیه در این فصل شده است تا به خشکسالی شش ساله جام پایان دهد و در موقعیتی قوی برای پایان دادن به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر قرار دارد.

اما با شکست 3-0 روز پنجشنبه در اسپانیا، شکست مجموع 5-2 در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا، اعتماد آنها به هم خورد.

برایتون که 40 سال پیش در فینال جام حذفی به یونایتد باخت، در دو بازی آخر لیگ بین دو تیم پیروز شد و پس از شکست دادن چلسی در هفته گذشته، به اوج خود وارد ومبلی شد.

وقتی کائورو میتوما در دقیقه ششم به طرز ناشیانه ای روی لبه محوطه جریمه آنتونی فرود آمد، باشگاه ساحل جنوبی ابتدا به گل رسید.

الکسیس مک آلیستر، برنده جام جهانی آرژانتین، یک کولینگ عالی انجام داد که دیوید دخیا موفق شد قبل از اینکه خولیو انسیسو شلیک کند، از آن جلوگیری کند.

کنترل برایتون

برایتون روبرتو دزربی بر مالکیت توپ مسلط بود و یونایتد خوشحال به نظر می رسید که عقب بنشیند و سعی کند از سرعت راشفورد و آنتونی استفاده کند.

رابرت سانچز، دروازه بان برایتون، برای اولین تلاش معنادار یونایتد، برونو فرناندز را شکست داد.

تعداد زیادی از هواداران برایتون هر بار که پس از نمایش کابوس‌آمیز این بازیکن اسپانیایی در سویا، توپ به پای دخیا می‌افتد، به دنبال این بودند که روی اعصاب دخیا بازی کنند.

تیم ملی پاراگوئه انسیس نیم ساعت پس از یک کار خوب در سمت چپ توسط میتوما چشمگیر شوت خود را به بیرون زد.

یونایتد، در بحبوحه یک دوره طولانی کاهش، فرصت های زیادی را کمی قبل از استراحت ایجاد کرد.

فرناندز ابتدا زمانی درخشید که آنتونی مارسیال بدون علامت در مرکز محوطه جریمه التماس کرد تا توپ را دریافت کند، قبل از اینکه مارسیال اقدام به شوت از بالای دروازه کند.

راشفورد سپس کریستین اریکسن را انتخاب کرد که ضربه او توسط سانچز دفع شد.

در ابتدای نیمه دوم “برایتون” به سرعت از دروازه خارج شد. انسیس قبل از اینکه دنی ولبک، مهاجم سابق یونایتد از کرنر به خانه برود، دخیا را مجبور به یک سیو هوشمند کرد.

سپس یونایتد یک فرصت طلایی برای برتری داشت که انسیس در دقیقه 64 راشفورد را به زمین زد، اما فرناندز نتوانست توپ را از روی دیوار پرتاب کند.

یونایتد اکنون در صدر قرار داشت اما نتوانست به موفقیت دست پیدا کند و با ورود بازی به 10 دقیقه پایانی وقت قانونی، تنش بالا گرفت.

مارس دخیا را وادار به یک سیو خوب کرد در حالی که برایتون دوباره به دنبال یک برنده دیرهنگام قبل از اینکه از کرنر به خانه برود دوباره به جلو حرکت کرد.

اما هیچ یک از طرفین نتوانستند بن بست را بشکنند و داور کریگ پاوسون زمان اضافه را اعلام کرد.

بازی با موقعیت‌های نیمه‌نیمه‌ای در هر دو انتها فشرده شد تا اینکه ضربه منحرف شده راشفورد توسط سانچز مهار شد.

یونایتد تاکنون پنج تغییر ایجاد کرده است.

راشفورد، بهترین گلزن، که برای وارد شدن به دنده به سختی تلاش می کرد، در 10 دقیقه باقی مانده از دروازه به بیرون چشمک زد تا دخیا با یک ضربه سر در انتهای دیگر توپ را وارد دروازه کند.

یک تیراندازی با کیفیت در مقابل صف یکپارچه هواداران “برایتون” رخ داد اما در نتیجه “شیاطین سرخ” اعصاب خود را حفظ کردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله