منچسترسیتی – بازگشت سم آلاردایس به عنوان قهرمانی لیگ برتر نزدیکتر است

منچسترسیتی با پیروزی 2-1 مقابل لیدز یونایتد با برتری 2-1 در صدر جدول در روز شنبه، به حفظ عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر نزدیک شد.

ایلکای گوندوگان قبل از نیمه دوم دو گل به ثمر رساند و یک پنالتی را از دست داد تا سیتی در سال 2023 به 14 پیروزی متوالی در اتحاد دست یابد.

اما بعد از اینکه رودریگو در پنج دقیقه مانده به پایان یک گل به ثمر رساند، میزبان باید فینال بسیار عصبی‌تری را متحمل شود.

پپ گواردیولا پس از اینکه ارلینگ هالند به گوندوگان این فرصت را داد تا به جای اینکه شش دقیقه مانده به زمان بازی را به عهده بگیرد، از روی نقطه هت تریک خود را تکمیل کند، چندان خوشحال نبود.

این یک فصل نادر برای هالند بود، که چندین موقعیت را از دست داد تا به 51 گل خود در تمام رقابت ها در این فصل اضافه کند.

تفاضل گل بسیار برتر سیتی نسبت به آرسنال به این معنی است که مردان گواردیولا احتمالاً به حداکثر هشت امتیاز از چهار بازی اخیر خود نیاز دارند تا پنجمین عنوان قهرمانی را در شش فصل کسب کنند.

بازگشت سام آلاردایس به میادین هیچ تاثیری فوری بر ثروت مجدد لیدز نداشته است زیرا آنها تنها با تفاضل گل خارج از منطقه سقوط باقی می مانند.

آلاردایس در اواسط هفته ادعای قابل توجهی کرد که پس از نامش برای چهار بازی پایانی فصل، “به خوبی گواردیولا” است.

اما سرمربی سابق انگلیس به سرعت با شعارهای “صبح اخراج می شوی” مورد تمسخر قرار گرفت زیرا میهمانان نتوانستند هیچ مقاومتی در برابر موج پس از حملات سیتی داشته باشند.

پس از اینکه سرود ملی انگلیس کمی قبل از شروع بازی به افتخار تاجگذاری شاه چارلز سوم پخش شد، بازی به سرعت به یک راهپیمایی تبدیل شد.

گواردیولا حتی می‌توانست در دیدار روز سه‌شنبه به رئال مادرید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، هفت تغییر را با یک چشم انجام دهد.

گوندوگان در میان کسانی بود که به تیم بازگردانده شدند و جان استونز، روبن دیاز، رودری، جک گریلیش و برناردو سیلوا در میان کسانی که استراحت کردند.

لیدز خوش شانس بود که تا دقیقه 19 بدون گل ماندن مقاومت کرد، زمانی که هالند اولین فرصت بزرگ خود را به سینه دروازه بان جوئل روبلز زد، که آلاردایس به جای ایلان مسلیر وارد زمین شد.

گوندوگان به ستاره مهاجم نشان داد که چگونه این کار را انجام می دهد، زیرا هافبک آلمانی دو بار پاس های ریاض محرز را جمع آوری کرد و از لبه محوطه به گوشه پایینی شلیک کرد.

بازگشت کوین دی بروین از مصدومیت یکی دیگر از تقویت به موقع سیتی در تلاش برای سه گانه بود، و شکست درخشان این بازیکن بلژیکی باید توسط هالند به خاک سپرده می شد که توپ را از کنار دروازه بیرون آورد.

هالند روز چهارشنبه برابر وستهم رکورد جدیدی را در لیگ برتر با 35 گل در یک فصل به ثبت رساند.

و این بازیکن 22 ساله به این فکر می کند که باید در اولین فصل حضورش در فوتبال انگلیس هفتمین هت تریک می کرد، چه برسد به اینکه دست خالی از زمین برود.

هالند قبل از اینکه دروازه بان را شکست دهد، ضربه ای به تیرک دروازه زد.

سیتی توانست در نیمه دوم پای خود را از روی گاز بردارد و به ظاهر عالی برای ماموریت انتقامی خود در مادرید آماده شود.

اما پس از 60 ثانیه زمانی که پنالتی گوندوگان پس از بازگرداندن فیل فودن به تیر دروازه برخورد کرد، روحیه به طرز چشمگیری تغییر کرد.

گواردیولا دیده شد که در حال فریاد زدن به هالند: “باید آن را بپذیری” قبل از اینکه رودریگو به اشتباه مانوئل آکانجی حمله کند.

زمانی که گوندوگان در وقت های تلف شده تعویض شد، با استقبال سردی از سوی سرمربی خود مواجه شد، اما سیتی با خیالی آسوده پیش رفت تا برتری خود را در بالای جدول افزایش دهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله