منابع رایگان و دوره آموزشی سئو (حضوری و آنلاین)

سئو تکنیکال را میتوان یکی از بخشهای مهم در سئو سایت در نظر گرفت؛ اما سئو تکنیکال چیست و چه کاربردی دارد؟ موتورهای جستجو از طریق سه عملکرد اصلی کار می کنند ، در آموزش سئو به شما خواهیم گفت که چگونه و چه صفحاتی را برای خزیدن ربات های جستجوگر در دسترس قرار دهید ، چطور سرعت و کیفیت نمایه سازی را بالا ببرید و چگونه رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو و بطور ویژه گوگل را ارتقا دهید. زمانی که می گوییم میزان ایندکس صفحات برای گوگل مهم است، منظورمان میزان صفحات ایندکسی که محتوای با کیفیت داشته باشد. پس همزمان با محتوا گذاری On-page SEO را کامل انجام دهید. با استفاده از خدمات مشاوره سئو ما می توانید مراحل بعدی کار را تشخیص داده و همینطور به پاسخ سوالات خود برسید. سلامی ویژه خدمت دوستان علاقه مند و دنبال کننده علم، در این دوره آموزشی کاملا متفاوت و تخصصی می خوام 0 تا 100 سئو رو بهتون به صورت تخصصی آموزش بدم تا شما هم بتونید با آموزش سئو رایگان سایت خودتون رو به صفحه اول گوگل بیارید. موتورهای جستجوگر مانند گوگل لینک ­ها را دنبال می­ کنند.

موتورهای جستجوگر از تعداد لینک­های متصل شده به سایت­ ها(بک لینک)، برای تعیین میزان اهمیت آن سایت استفاده می ­کنند. البته امروز در کنار این فاکتور، گوگل به سایر فاکتورها نیز اهمیت میدهد و میتوان گفت گوگل برای رتبه بندی سایتها 200 فاکتور دارد. وب سایت و صفحه ای در آن وب سایت که قبلا در رتبه های نخست بود, کم کم جایگاه خود را از دست میدهد و وب سایت های دیگر جایگزینش میشود و یا بالعکس. اگر فاقد دانش فنی لازم برای این کار هستید، نیاز است که از یک توسعه دهنده وب یا پلاگین برای سایت خود بهره ببرید. حتی اگر گوگل نیز اهمیتی به سرعت سایت نمی داد، استفاده از سایتی که سرعت بالاتری دارد برای کاربران نیز راحت تر است و احتمال این که صفحات بیشتری را باز کنند بالا می رود. آن­ها لینک ­ها را از یک صفحه وبسایت به صفحه وبسایت دیگر دنبال می­کنند. خزنده ­ها لینک های سایت شما را دنبال می­کنند. شما بهتر است هفته ای حداقل ۳ الی ۴ بار سایت را آپدیت کنید. یکی از کارهایی که باید برای هر سایتی انجام شود این است که از این که گوگل می تواند صفحات سایت را ببیند و Index کند، اطمینان حاصل کرد.

بهینه سازی یکی از همین موارد ها است. یکی از راه های تشخیص LSI Keyword قسمت search related پایین صفحه نتایج جستجو گوگل است. حتی امروزه وب سایت هایی که ثبت نام هم ندارند باید دارای SSL باشند و گوگل این مورد را به عنوان یکی از فاکتورهای سئو اعلام کرده است. چون مصرف موبایل در جهان رو به افزایش است و موبایل ها نمی توانند هنوز با سرعت بالا پردازش کنند، گوگل به وب مستران کم کم فشار وارد می کند تا نسخه موبایل خود را هم درست کنند. شاید برای تازه کارها جای تعجب داشته باشد، اما وب سایت های بسیاری در اینترنتی وجود دارند که تنها با هدف انتشار محتوای ضعیف و لینک های خارجی ایجاد می شوند. محتوایی که فقط متن باشد، به تنهایی فقط تا جایی می تواند مخاطب را در صفحه نگه دارد. شرکت در این دوره ها برای همه علاقه مندان آزاد است و حتی اگر کوچکترین اطلاعاتی در این حوزه نداشته باشید پس از اتمام کلاس ها به یک فرد متخصص و خبره تبدیل خواهید شد. برخی شرکت های سئو کار وجود دارند که خدمت سئو داخلی ارائه می دهند. هر چقدر جایگاه شما در لیست نتایج بالاتر باشد شانس بیشتری برای جذب کاربر خواهید داشت و اصطلاحا سئو سایت شما بهتر است.

سرعت سایت فاکتور مهمی است. نمودار زیر نتیجه تحلیل رابطه بین سرعت سایت و رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو در گوگل، برای یک میلیون سایت توسط Backlinko است. اما مهم تر از آن این است که شما هم به کاربران سایت خود توجه کافی را داشته باشید. برای درک بهتر موضوع به مثال زیر توجه کنید. همه این ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بهتر بفهمند محتوای شما درباره چه موضوعی است و احتمال این که صفحه شما به مخاطب مورد نظرتان نشان داده شود، بیشتر شود. “شاعر معاصر” را درگوگل سرچ می کنیم و بعد به پایین صفحه مراجعه می کنیم. حدود چند روز پیش ما ۱۵ صفحه پر بازدید سایت مرکزش را آپدیت محتوا کردیم و بعد Search Console را چک کردیم و متوجه شدیم CTR آن کوئری ها برای هر صفحه دو برابر شده اند. در نهایت، ساختار سایت به نحوی باید باشد که همه صفحاتی که قرار است توسط گوگل Index شوند و طبیعتاً در صفحه نتایج گوگل نیز نشان داده شود، حداکثر با چند لینک واسط، به صفحه اول سایت وصل باشند و بتوان به آن ها رسید. در بخش بلاگ می توانید ترفند ها و نکات اصلی تولید محتوا را به کاربران خود آموزش دهید و با انکرتکست “تولید محتوا” به صفحه ی خدمات خود لینک دهید.