مسی به پیراهن بزرگ فوتبال آرژانتینی مارادونا ادای احترام می کند

در حالی که کشورش و دنیای فوتبال در سوگ دیگو مارادونا هستند ، لیونل مسی راه خود را برای جشن گرفتن فوت تنها بازیکن آرژانتینی پیدا کرده است که می تواند با بزرگی خود در زمین مسابقه دهد. مسی روز یکشنبه هنگامی که بالای بارسلونا را پوشید ادای احترام کرد تا پس از به ثمر رساندن گل نهایی در شکست 4-0 برابر Asasuna ، پیراهن خود را به افتخار مارادونا نشان دهد.

مسی شوت محکم خود را از خارج از محوطه جریمه با برداشتن بارسلونا “بارسلونا” جشن گرفت تا رنگ قرمز و سیاه پیراهن مارادونا را از حضور در “Nidels Old Boys” نشان دهد.

پس از بازی ، مسی عکسی از ادای احترام خود را در کنار تصویر قدیمی مارادونا با همان پیراهن قرار داد و به اسپانیایی پیام داد “خداحافظ ، دیگو”.

رونالد کومان ، مدیر بارسلونا گفت: “لحظه بسیار خوبی بود.” “ابتدا برای گلی که لئو را به ثمر رساند ، و سپس برای ژست مرگ دیگو مارادونا. احتمالاً فکر می کرد این کار را می کند. از هر لحاظ برای من لحظه ای عالی بود. “

مسی قبل از آمدن به بارسلونا در سن 13 سالگی برای Newell’s بازی می کرد. مارادونا در پایان دوران بازیگری خود پنج بازی برای Newell’s انجام داد و باعث شد او در کشور خود به یک افسانه تبدیل شود. در مصاحبه ای با تلویزیون آرژانتین TyC در سال 2013 ، مسی گفت که به عنوان یک پسر کوچک ، برای اولین بار مارادونا در Newell’s در سال 1993 به ورزشگاه رفت.

مسی در یک دقیقه سکوت قبل از بازی در یک مسابقه لیگ اسپانیا در نیوکمپ مارادونا ، که روز چهارشنبه در سن 60 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت ، سر خود را خم نگه داشت. مارادونا از سال 1982 تا 84 برای بارسلونا بازی کرد.

فیلیپ کوتینیو ، مهاجم بارسلونا گفت: “ما دیگو ، بت جهان را از دست داده ایم.” “همه او را تحسین کردند و همه دلم برای او تنگ خواهد شد. ادای احترام (مسی) بسیار جالب بود. “

کوتینیو همچنین به همراه مارتین بریتوایت و آنتوان گریزمان برای بارسلونا گل زد.

بسیاری او را بهترین بازیکن نسل خود – و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ – می دانند که مسی در مقایسه با کارنامه مارادونا ، خصوصاً در خانه ستایش شده است.

مسی دارای مرکز ثقل پایین تر ، مهارت های برتر دریبل زدن و توانایی کشتن چشم ها مانند شماره 10 عالی دیگر است. آرژانتین. اما در حالی که زندگی او معطوف به فوتبال و خانواده بود ، این اعتیاد را برای سلامتی مارادونا ایجاد نکرد ، مسی هرگز نتوانست جام جهانی 1986 که مارادونا به آن منجر شد را از دست بدهد ، و در سال 2014 وقتی آرژانتین به او نزدیک شد ، به او نزدیک شد. با هدایت مسی در فینال مغلوب آلمان شد.

این پیروزی دومین برد در هفت مسابقه لیگ بود. این دو تیم را در جایگاه هفتم رها کرد. “دوومیدانی” مادرید که مقام دوم را کسب کرد با 9 امتیاز از “بارسلونا” پیشی می گیرد.

فولاد بالا

رهبر سورپرایز رئال سوسیداد در خانه ویارئال را با نتیجه 1-1 برگزار کرد ، گلزنی دیگری که این فصل در لیگ تحت تأثیر قرار گرفته است.

جرارد مورنو ویلارئال را در سان سباستین پیش انداخت و در دقیقه ششم پنالتی گرفت كه آریتس الوستاندا روی پرویز استوپیانو خطا كرد.

Mikel Ojarzabal پس از خطای پو تورس در برابر رابین ل نورماند ، در دقیقه 33 بازی را به تساوی کشاند.

اوجارزبال و مورنو ، هر دو مهاجم اسپانیا ، با به ثمر رساندن هفت و شش گل در لیگ برتر هستند.

این تساوی به یک سری پیروزی های سوسیه داد خاتمه یافت. دو و میدانی یک امتیاز جلوتر است اما دو بازی دیگر انجام داده است. “ویارئال” پس از هشتمین دوره پیاپی بدون شکست در مکان سوم باقی ماند – چهار امتیاز عقب از “سوسیه داد”.

دفاع از بین رفته

پیروزی بارسلونا می توانست به قیمت از دست دادن یک مدافع دیگر باشد.

کلمنت لنگلت پس از یک ضربه غیر عمدی بازیکن اوساسونا در نیمه دوم ، از ناحیه پای راست خود آسیب دید. قرار بود دو پزشک تیپ به او کمک کنند. “بارسلونا” پیش از این به دلیل مصدومیت و مدافع راست سرژ روبرتو سه مدافع میانی نداشت.

بارسلونا این مسابقه را با هافبک فرانکی دو یونگ در مرکز دفاع همراه با بازیکن تیم ذخیره ایسکار مینگز در بازی دوم برای تیم بزرگسال به پایان رساند.

کومان گفت که آسیب دیدگی لنگلت “جدی به نظر نمی رسد” ، اما او روز دوشنبه تحت معاینه پزشکی قرار می گیرد.

سرخیو بوسکتس به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو که باعث شد او برای دو بازی از بازی دور شود ، به بارسلونا بازگشت.

GRIZMAN پیروز پیروزی است

بزرگداشت مسی مارادونا عملکرد عالی مهاجم فرانسوی گریزمان را که به دلیل نرسیدن به توانایی های بالقوه خود در “بارسلونا” توبیخ شد تحت الشعاع قرار داد.

Braithwaite به ضربه برگشت برخورد کرد تا در نیم ساعت نتیجه را باز کند.

گریزمان سه دقیقه قبل از وقفه با ضربه توپ از بیرون از منطقه ، گل خود را دوبرابر کرد و باعث شد دروازه بان سرخیو هررا روی پاهای خود باقی بماند و فرصتی برای مهار او ایجاد نشود.

سپس گریزمان به کوتینیو کمک کرد تا گل سوم تیم میزبان را در دقیقه 57 محقق کند. مسی در دقیقه 73 آن را با یک شوت از راه دور تکمیل کرد.

گریزمان گفت: “به دست آوردن آن پیروزی مهم بود زیرا کسانی که در بالای جدول هستند به پیروزی ادامه می دهند و ما دیگر نمی توانیم از این مرحله عبور کنیم.” “ما نمی دانستیم که مسی قصد دارد از مارادونا تجلیل کند. یک غافلگیری مطبوع بود. “

اوساسونا که فصل گذشته در دور آخر مقابل بارسلونا به پیروزی رسید ، در رده پانزدهم باقی ماند.

نتایج دیگر

سلتاویگو تنها برای دومین پیروزی فصل پس از پیروزی مقابل “گرانادا” با نتیجه 3 بر 1 از آخرین مکان فرار کرد.

“اتلتیک” از “بیلبائو” برابر “ختافه” با نتیجه 1 بر 1 مساوی کرد ، زیرا هر دو در نیمه باقی ماندند.

___

اطلاعات بیشتر در مورد Football AP: https://apnews.com/Soccer و https://twitter.com/AP_Sports