مسی اسکوپز، انفرادی، تیم لورئوس، جایزه فریزر-پرایس

لیونل مسی، ستاره کهنه کار آرژانتین و پاری سن ژرمن، روز دوشنبه با گرفتن جوایز فردی و تیمی Laureus به خاطر دستاوردهای خود و کشور قهرمان جام جهانی، به یک دوبل منحصر به فرد دست یافت. مسی 35 ساله در دسامبر گذشته پس از پیروزی در ضربات پنالتی در فینال مقابل فرانسه، سرانجام اولین مدال برنده جام جهانی خود را در قطر به دست آورد – برای کسب تمجیدهای فردی کافی بود، در حالی که برنده هفت بار توپ طلا را نیز انتخاب کرد. تا جایزه تیم در مراسم معتبر پاریس. این بازیکن آرژانتینی که به همراه همسرش آنتونلا روکوزا در این مراسم شرکت کرده بود، پیش از این در کنار قهرمان بریتانیایی فرمول یک، لوئیس همیلتون در سال 2020، این جایزه را کسب کرده بود.

این جایزه باعث شد مسی که توسط پی اس جی به دلیل یک سفر تبلیغاتی غیرمجاز به عربستان سعودی جریمه و محروم شده بود، رقابت با کیلیان امباپه هم باشگاهی اش را که هت تریک او در فینال جام جهانی برای کسب افتخار در قطر کافی نبود، کنار بگذارد.

شلی-آن فریزر-پرایس دونده جامائیکایی که در اوت گذشته پنجمین تاج 100 متر جهانی خود را در یوجین، اوریس به دست آورد، جایزه ورزشکار زن را به دست آورد، در حالی که کارلوس آلکاراز، قهرمان تنیس اوپن ایالات متحده، جایزه بهترین موفقیت سال را از آن خود کرد.

کریستین اریکسن، ستاره دانمارک و منچستریونایتد در بازگشت به فوتبال، پس از سقوط بر اثر ایست قلبی در جریان یورو دو سال پیش، به خاطر بازگشت به صدر جدول اروپا، جایزه بازگشت را به دست آورد.

کاترین دبرونر، پارا ورزشکار هیجان انگیز سوئیسی، پس از پیروزی در دو ماراتن افتتاحیه، جایزه معلولیت را دریافت کرد.

رابرت لواندوفسکی، ستاره بارسلونا و لهستان، جایزه “Sports for Good” را به برنامه “TeamUp” برای کودکان آواره جنگ اهدا کرد.

در همین حال، آیلین گو، قهرمان اسکی آزاد المپیک چینی-آمریکایی، جایزه World Action Sportsperson را از آن خود کرد.

این جوایز از سال 2000 هر ساله توسط هیئت داوران 71 نفره آکادمی ورزش جهانی Laureus اهدا می شود که نشان دهنده 50 سال برتری ورزشی است.

امسال، این مراسم به دلیل محدودیت‌های کووید، دو نسخه مجازی را دنبال کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله