“مسئله زمان”: مگنوس کارلسن در مورد تبدیل شدن هند به کشور برتر شطرنج در جهان

مگنوس کارلسن، قهرمان پنج دوره جهان، معتقد است که تبدیل شدن هند به کشوری پیشرو در شطرنج، فقط مسئله زمان است و می گوید این کشور “خیلی کارها را درست انجام می دهد”. کارلسن که قهرمان فعلی شطرنج سریع جهان است بهترین بازیکن نسل کنونی محسوب می شود. در حالی که شطرنج بازان هندی در سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی در مسابقات جهانی داشته اند، این کشور سال گذشته نیز با موفقیت میزبانی المپیاد شطرنج را بر عهده داشت. کارلسن در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: “من فکر می‌کنم هند تا کنون خیلی کارها را درست انجام می‌دهد و این فقط یک مسئله زمان است که به وضوح به کشور پیشرو در شطرنج در جهان تبدیل شود.”

استاد بزرگ نروژی یکی از بازیکنان نمادین اولین لیگ جهانی شطرنج است، که اولین و بزرگترین لیگ امتیازی رسمی در نوع خود است، که در آن شطرنج بازان از سراسر جهان در قالب تیمی منحصر به فرد به رقابت می پردازند.

GCL یک سرمایه گذاری مشترک بین Tech Mahindra و فدراسیون بین المللی شطرنج (FIDE) است که شش تیم را در حداقل 10 مسابقه در هر یک به صورت دو مرحله ای دور و بر آتش سریع از 21 ژوئن تا 2 ژوئیه در دبی به رقابت می پردازند.

“این یک چشم انداز هیجان انگیز برای من است که شرکت کنم. چیز جدیدی خواهد بود. چیزی که هنوز در شطرنج پشت تخته دیده نشده است. من مشتاقانه منتظر کاوش در این قالب در آینده هستم.” در لیگ، هر یک از شش فرنچایز در مجموع 10 مسابقه را به صورت دو مرحله ای انجام خواهند داد که برنده هر مسابقه توسط سیستم امتیازهای تخته بهترین از شش تعیین می شود.

دو تیم برتر در تاریخ 2 جولای به فینال راه پیدا می کنند و برنده قهرمان جهان می شود.

کارلسن که به دلیل رویکرد تجربی خود در شطرنج شناخته شده است، گفت که ترجیح می دهد در مسابقات تیمی بازی کند. این بازیکن 32 ساله نروژی نیز مشتاق تعامل با بازیکنان جوان هند است.

من شخصاً فعالیت های تیمی و روحیه تیمی در گروه را دوست دارم. بنابراین، من همیشه مشتاقانه منتظر آن هستم.

من مشتاقانه منتظر دیدار با دیگر بازیکنان تیم هستم. من مشتاقانه منتظر رقابت با و علیه نسل جوان هیجان انگیز بازیکنان هند هستم. در GCL قهرمانان شطرنج مردان و زنان در یک تیم به رقابت خواهند پرداخت. با بازی در فرمت محبوب Rapid، تیم های ترکیبی مردان و زنان لیگ فرصت نادری را خواهند داشت که یک تیم چند نفره منحصر به فرد در دنیای ورزش حرفه ای باشند.

کارلسن افزود: “یکی از چیزهای واقعا خوب در مورد این مسابقات این است که مردان و زنان می توانند در یک مرحله با یکدیگر رقابت کنند.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله