مادریدی مسلط در لیگ قهرمانان اروپا برتری قابل توجهی نسبت به چلسی کسب کرده است

کریم بنزما و مارکو آسنسیو با برتری 10 نفره بر چلسی در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در روز چهارشنبه با برتری 2-0 برای رئال مادرید گل زدند. رکورد 14 برنده و قهرمان به راحتی تیم فرانک لمپارد را شکست داد که بن چیلول در نیمه دوم به دلیل پایین آوردن رودریگو گوس هنگام عبور از دروازه اخراج شد. بنزما در دقیقه 21 با ضربه سر وینیسیوس جونیور توسط کپا آریزابالاگا از فاصله نزدیک گلزنی کرد.

مادریدی ها علیرغم کنترل بازی باید تا دقیقه 74 منتظر می ماندند تا آسنسیو پس از یک کرنر کوتاه از لبه محوطه جریمه شوت کند.

در نبرد بین دو قهرمان اخیر لیگ قهرمانان، مادرید با عملکردی چشمگیر قدرت خود را نشان داد در حالی که چلسی نشان داد چرا در لیگ برتر یازدهم است.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید گفت: ما از نتیجه و عملکرد راضی هستیم، اما هنوز تمام نشده است، باید بجنگیم، 90 دقیقه دیگر را در استمفوردبریج فدا کنیم.

ما فقط از امشب راضی هستیم، هنوز تمام نشده است. ما می دانیم که چلسی در هفته آینده تلاش خواهد کرد تا همه چیز را ارائه دهد.”

آنچلوتی که بین سال‌های 2009 تا 2011 لمپارد را در چلسی هدایت می‌کرد، به هافبک‌های کهنه‌کار تونی کروس و لوکا مودریچ تکیه کرد.

لمپارد در دومین بازی خود پس از جانشینی گراهام پاتر در هفته گذشته، تیاگو سیلوا و انگولو کانته را پس از مشکلات مصدومیت مستقیماً وارد ترکیب اصلی کرد.

کانته در نیمه نهایی 2021 مقابل مادرید درخشید زیرا چلسی آنها را در راه دومین برد متوالی شکست داد و عملکرد او برای لمپارد مثبت بود.

هافبک فرانسوی ژائو فلیکس مهاجم قرضی اتلتیکو را از دست داد، اما او تیبو کورتوا، مهاجم سابق چلسی را اخراج کرد.

هواداران مادرید حمایت خود را از فده والورده قبل از بازی نشان دادند، پس از اینکه او در روز شنبه به الکس بائنا از ویارئال مشت زد و او تقریباً با یک ضربه به آنها پاداش داد.

آنچلوتی گفت: برای من او بهترین بازیکن زمین بود و انرژی زیادی صرف کرد.

او توپ را بدون نقص گرفت.

بنزما که فصل گذشته در استمفوردبریج هت تریک کرد و گلی را به ثمر رساند که باعث برتری مادریدی ها مقابل آبی ها در بازی برگشت شد، ششمین گل خود را مقابل چلسی به ثمر رساند تا دروازه حریف باز شود.

دنی کارواخال یک توپ وسوسه انگیز را بالای سر برد و اگرچه کپا با نوک انگشتانش به تلاش وینیسیوس رسید، بنزما با یک ضربه زدن ساده باقی ماند.

چلسی تقریباً بلافاصله گل تساوی را به ثمر رساند اما کورتوا یک سیو خیره کننده انجام داد تا رحیم استرلینگ را از فاصله نزدیک رد کند.

مادرید با حریفان خود بازی می کرد و آنها را برای مدت طولانی به داخل محوطه می کشاند و وینیسیوس، رودریگو و دیوید آلابا نزدیک می شدند.

– بلوز در حال وزیدن است –

چلسی در این فصل برای گلزنی دست و پنجه نرم کرده است و پس از لحظات ابتدایی برای ساختن یک حمله با مشکل مواجه شده است.

آبی‌ها برای اولین بار از سال 1993 در چهار بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها گل نزده‌اند و تنها مهاجم کلین شیت آنها پیر امریک اوبامیانگ برای لیگ قهرمانان اروپا ثبت نام نکرده است.

لمپارد گفت: «آخرین چیز گاهی اوقات اعتماد به نفس است. “اگر کار می کنی، ادامه بده، چیزی می تواند تغییر کند.

هیچ بازیکنی نمی خواهد گل بزند، گاهی اوقات آنها نیاز به حمایت، اعتماد به نفس و فشار مثبت دارند.”

مبارزات چلسی در یک ساعت زمانی که چیلول رودریگو را که در حال دویدن از دروازه بود، پایین آورد و یک کارت قرمز مستقیم دریافت کرد، دشوارتر شد.

یک شب سخت زمانی پیچیده شد که آسنسیو از طریق پاهای فوفانا به گوشه پایینی شلیک کرد تا برتری میزبان را دو برابر کند.

بنزما می‌توانست در وقت‌های تلف شده گل دیگری به ثمر برساند، اما پس از ضربه سر کپا در مسیر او، هدف را از دست داد.

آنتونیو رودیگر یک بلوک خوب برای خنثی کردن میسون مانت در پایان ایجاد کرد تا مطمئن شود که تیم قبلی او نمی تواند هیچ چیز مثبتی از بازی دوم بگیرد.

لمپارد گفت: “ما 2-0 به رئال مادرید باختیم، این یک واقعیت است، تمام شده است.”

“(اما) ما اکنون در جای دیگری هستیم، در جایی هستیم که اشتباه بودن چیزها را ثابت کنیم، لحن را تغییر دهیم، داستان را تغییر دهیم.”

سه شنبه هفته آینده چلسی میزبان مادرید خواهد بود و برنده در مرحله نیمه نهایی با منچسترسیتی یا بایرن مونیخ روبرو خواهد شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله