لیگ های T20 در حال رشد هستند و کریکت راه فوتبال را می رود: شستری

عکس فایل از راوی شستری

مربی سابق هند راوی شاستری معتقد است که افزایش لیگ های T20 در سراسر جهان در نهایت به کریکت دوجانبه آسیب می رساند، به ویژه فرمت ODI، که در آن فرنچایزها تمایل دارند قراردادهای بلندمدت با بازیکنان امضا کنند. شاستری تاکید کرد که کریکت کم کم مسیر فوتبال را دنبال می کند و بازیکنان در آینده فقط به مسابقات جهانی علاقه مند خواهند بود.

من همیشه گفته ام که کریکت دوجانبه آسیب خواهد دید، در این شکی نیست. با گسترش لیگ ها در سراسر جهان، به سمت فوتبال خواهد رفت.»

تیم‌ها درست قبل از جام جهانی دور هم جمع می‌شوند، کمی بازی دو طرفه انجام می‌دهند، باشگاه‌ها بازیکنان را آزاد می‌کنند و شما در یک جام جهانی بزرگ بازی می‌کنید. بنابراین، در درازمدت، چه بخواهید چه نخواهید، همه چیز اینگونه خواهد بود.

بازیکن سابق همه کاره هندی گفت: “اصلاً احساس بدی ندارم.” روندی شروع شده است که در آن بسیاری از بازیکنان بین المللی کریکت باشگاه را به کشور ترجیح می دهند. و شاستری اعتراف کرد که از دیدن این روند در آینده نزدیک تعجب نخواهد کرد.

شاستری گفت: به تعداد مردم این کشور نگاه کنید، ما 1.4 میلیارد نفر هستیم و تنها 11 نفر می توانند برای هند بازی کنند.

“دیگران چه خواهند کرد؟ آنها توانایی بازی کریکت با توپ سفید را دارند، این قدرت آنها در سراسر جهان، در فرنچایزهای مختلف در سراسر جهان است. از این فرصت استفاده کنید این عقل سلیم است، زندگی آنهاست. این سود آنهاست. هیچ کس نمی تواند آنها را از این امر محروم کند. آنها (بازیکنان) با BCCI قرارداد ندارند. چه چیزی مانع رفتن آنها می شود؟ “هیچ چیز مانند قرار گرفتن در معرض. آنها چقدر می خواهند از لیگ خود (IPL) محافظت کنند؟ شما باید ببینید که آنها از کجا می آیند، و درست است. این لیگ ماست و حفاظت از این لیگ برای منافع ما از اهمیت بالایی برخوردار است. اما آزادی چند بازیکن به هیچ وجه روی لیگ تاثیری نخواهد داشت.»

موضوعات مطرح شده در این مقاله