لیگ قهرمانان اروپا: خروج بی سابقه بازیکنان پاری سن ژرمن و استانبول “بساك شهیر” تعدادی از نژادپرستی فوتبال را تعمیق می بخشد


خروج بی سابقه بازیکنان “پاری سن ژرمن” و “استانبول باشاکرهیر” به دلیل ادعای نژادپرستانه نماینده رسمی لیگ قهرمانان در روز چهارشنبه باعث اختلاف نظر جدیدی در مورد نژادپرستی در فوتبال شد. هر دو تیم روز سه شنبه زمین را ترک کردند پس از بروز اختلاف وقتی سباستین کولتسکو ، مقام رومانیایی رده چهارم ، ظاهراً دستیار مربی باشاخیر پیر پیر وبو ، فوتبالیست سابق کامرون را به رومانیایی “سیاه” یا “سیاه” توصیف کرد. بازی گروهی در پاریس که در آن زمان بدون گل بود ، متوقف شد و روز چهارشنبه از سر گرفته شد و در دقیقه 14 با مجموعه ای دیگر از مسئولان متوقف شد. کایلیان امباپه ، مهاجم PSG ، در توییتر “به نژادپرستی نه بگو” و نیمار ، هم تیمی خود ، “زندگی سیاه مهم است” را ارسال کرد. هر دو بازیکن به دلیل بحث های داغ روی خط تلفن شناخته شده اند.

بوق تجاری

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، که گمان می رود از نزدیکان صاحبان باشاک شهیر باشد ، در توئیتر خود نوشت که “اظهارات نژادپرستانه را به شدت محکوم می کند” ، در حالی که وزیر ورزش فرانسه رومانیایی الاصل ، رکسانا ماراکیانیانو “تصمیم تاریخی” را ستود.

جولیانو ، هافبک باشاک شهیر به رسانه های برزیل گفت: “(نظر) کاملاً واضح بود ، بسیاری از مردم از جمله مربی ما آن را شنیدند. شرم آور بود. ما به عنوان یک تیم و یک گروه تصمیم گرفتیم اعتراض کنیم زیرا این غیرقابل قبول است. نژادپرستی باید پایان یابد.” .

پس از دریافت کارت قرمز به وبو ، یک شماره فوران کرد. میکروفون های تلویزیونی در استادیوم خالی Parc des Princes – مسابقاتی که به دلیل محدودیت های Covid-19 بدون تماشاگر برگزار می شد – سپس توسط وب خشمگین گرفته شد ، و او بارها و بارها پرسید که چرا اصطلاح نژادپرستانه ای برای توصیف او استفاده شده است.

کالتسکو در مکالمه بین تیم داوری رومانیایی گفت: “آنجا سیاه است. غیرممکن است. برو او را شناسایی کن. آن پسر سیاه است.”

در میان باساخیر دمبا با ، مهاجم سنگالی ، که جایگزین میهمانان می شد ، می توان صدای او را در حال صحبت با یک مقام انگلیسی به زبان انگلیسی شنید و گفت: “وقتی از یک مرد سفیدپوست نام می برید ، هرگز نمی گویید” این مرد سفیدپوست “، شما فقط می گویید” این پسر “. ، پس چرا ، وقتی از یک پسر سیاه پوست نام می برید ، می گویید “این مرد سیاه پوست؟”

“نه به نژادپرستی”

هیئت حاکمه فوتبال یوفا قول داده است “تحقیقات کاملی” انجام شود.

سخنگوی دولت فرانسه گابریل اتول هر نژاد پرستی را در این ورزش محکوم کرد و “همبستگی” نشان داده شده توسط هر دو تیم را ستود.

ریو فردیناند ، مدافع سابق منچستر یونایتد و انگلیس و اکنون کارشناس تلویزیون به BT Sport گفت: “من فکر می کنم در یک نقطه عطف نگران کننده قرار گرفته ایم. یک هفته نمی گذرد بدون یک حادثه مسابقه. “بازیکنانی که می روند گام در مسیر درست هستند ، اما نمی توان آنها را فقط به آنها سپرد.”

برادر فردیناند آنتون در سال 2012 هنگامی که جان تری بازیکن چلسی به سو abuse استفاده نژادی در جریان یک مسابقه در انگلیس متهم شد ، در یک حادثه مشهور درگیر شد.

بسیاری از ورزشکاران پس از آغاز اعتراضات زندگی سیاه پوستان در سراسر جهان در ارتباط با مرگ جورج فلوید هنگام دستگیری در ماه مه در مینیاپولیس ، با نژاد پرستی مخالفت می کنند.

در ادامه بازی ، دنی مک کلی از هلند به عنوان داور منصوب شد. بقیه مقامات هلندی و لهستانی خواهند بود. آنها جای اوادیو گاتگان ، داور رومانیایی ، دو دستیار وی و کالتسکو را می گیرند.

رئیس قهرمان ترکیه اظهار داشت كه تیمش از شروع مجدد بازی خودداری می كند در حالی كه داور چهارم درگیر است.

گوکسل هوموسداگ به کانال تلویزیونی ترکیه TRT Spor گفت: “یک مقام چهارم از کلمه Negro در مقابل همه استفاده کرد.”

باشاخهیر با توئیت “نه به نژادپرستی # احترام” و همچنین عکس هایی از آرم ضد نژادپرستی یوفا ، به این ماجرا پاسخ داد.

پیام پی اس جی را دوباره بازنشر کرد.

قهرمان فرانسه گفت: “همه انواع نژادپرستی با ارزش های پاری سن ژرمن ، رئیس باشگاه ، کارکنان و بازیکنان مغایرت دارد.”

بالا رفته

صرف نظر از نتیجه مسابقه ، “PSG” پس از “RB” لایپزیگ در آلمان با نتیجه 3 بر 2 “منچستر یونایتد” را شکست داد و در مرحله یک شانزدهم نهایی گروه H قرار گرفت.

با این حال ، PSG باید در این بازی پیروز شود تا مقام اول گروه را نسبت به تیم آلمانی بدست آورد.

مباحث ذکر شده در این مقاله