لیگ برتر هاکی FIH: بریتانیای میزبان با نتیجه 4-2 هند را شکست داد و به صدر جدول رسید

میزبان بریتانیای کبیر با پیروزی چشمگیر 4-2 در مسابقه لیگ برتر هاکی FIH در استادیوم هاکی لی ولی لندن در روز شنبه جایگزین هند در صدر جدول شد. گل های تیموتی نرس (7 فوت)، توماس سورسبی (32)، لی مورتون (34 فوت) و نیکلاس باندوراک (54 فوت) تیم میزبان را جلو انداخت، در حالی که کاپیتان هند، هارمن پریت سینگ (14 فوت، 43 فوت) دو گل به ثمر رساند تا بهترین گلزن باشد. بهترین گلزن لیگ برتر فوتبال FIH با 35 گل. بریتانیای کبیر با حمایت جمعیت پرهیاهو خانگی، به شدت با یک حمله مرگبار شروع کرد و از همان ابتدا تلاش کرد هند را در موقعیت دوم قرار دهد. اگرچه هند یک ضربه زودهنگام به سمت دروازه داشت، اما یک خطای دفاعی به تیموتی نرس تازه کار اجازه داد تا یک گل خوب به ثمر برساند. پرستار با یک پاس گل خوب توانست اولین گل بین المللی خود را به ثمر برساند، از جناح چپ راند و توپ را از کنار کریشان پاتاک هندی رد کرد.

اگرچه گل دقیقه 7 انگلیس باعث شد تا هند در موقعیت بدی قرار بگیرد، اما وقتی ماندیپ سینگ پنالتی را به گل تبدیل کرد، تیم میهمان به طرز تهاجمی برگشتند. هارمنپریت با زدن 11 گل تا به اینجای لیگ، از یک درگ قدرتمند برای یافتن گوشه تیرک استفاده کرد و به آسانی جیمز مازارلو دروازه بان بریتانیای کبیر را شکست داد. یک گل در دقیقه 14 باعث شد تا هند در کوارتر بعدی در موقعیت خوبی قرار بگیرد زیرا آنها دفاع میزبان را آزمایش کردند و راه هایی برای ساخت رایانه های شخصی پیدا کردند. اگرچه آنها سه موقعیت خوب برای PC ایجاد کردند، اما نتوانستند این موقعیت ها را تبدیل کنند.

به دردسرهای تیم اضافه شد، پاس خوب GB در دقیقه 28 باعث شد هند از برتری محروم شود، زیرا گل یک چوب اعلام شد.

چند ثانیه قبل از نیمه، هند یک ضربه پنالتی دریافت کرد در حالی که تلاش می کرد یک مهاجم بریتانیایی را در بالای D از طریق یک ضربه به دروازه شکست دهد. PR Sreejesh دروازه بان باتجربه هند که از پست نگهبانی می کرد در تلاش برای جلوگیری از گلزنی زاخاری والاس از ضربه نقطه ای بی عیب و نقص بود.

اما طولی نکشید که تیم میزبان به راحتی در این دیدار پیش افتاد. GB پس از بازگشت از نیمه نیمه بن بست 1-1، دنده خود را با چندین حمله وحشیانه برای زدن گل های متوالی تغییر داد. این توماس سورسبی بود که در دقیقه 32 از طریق کامپیوتر گلزنی کرد و در دقیقه 34 لی مورتون از بازی گلزنی کرد تا GB 3-1 پیش بیفتد.

در حالی که کمتر از 2 دقیقه به پخش زنگ سوم باقی مانده بود، هند انبوهی از رایانه های شخصی را دریافت کرد. هارمنپریت که اجازه نداد این فرصت طلایی از بین برود، ضربه ای عالی انجام داد تا هند را به موفقیت بسیار مورد نیاز برساند و برتری را به 2-3 کاهش دهد. این نه تنها گل دوم هارمنپریت در این مسابقه بود، بلکه با این گل او با 35 گل بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر شد و همچنین با 13 گل بهترین گلزن این دوره از لیگ را حفظ کرد. .

کوارتر پایانی مسابقه با لحظاتی عصبی همراه بود. تنها 90 ثانیه پس از پایان کوارتر، GB از PC بهتر شد، اما Sreejesh باتجربه در تلاش برای پاک کردن توپ بی اعتنا بود.

در ادامه فشار بر دفاع هند، GB با یک حمله خوب دست به کار شد که باعث شد آنها در دقیقه 54 یک گل میدانی عالی را به ارمغان بیاورند. نیکلاس باندوراک برای انگلیسی ها گلزنی کرد تا نتیجه 4-2 شود. هند اگرچه چند موقعیت گلزنی ایجاد کرد، اما با آبیشک در دقایق بعد نتوانست از آن عبور کند. شانس PC در کمتر از دو دقیقه مانده به سوت پایان، هواداران هندی را امیدوار کرد. اما این موضوع توسط سورسبی، مدافع رایانه شخصی بریتانیا برطرف شد تا بریتانیای کبیر سه امتیاز از پیروزی را حفظ کند.

هارمن پریت سینگ، کاپیتان تیم هند، با بیان افکار خود در مورد بازی امروز، به نقل از بیانیه مطبوعاتی هاکی هند گفت: “ما بهتر از دیروز بازی کردیم، کنترل بهتری در ساختار خود داشتیم. فکر می کنم فضایی برای بهبود خط دفاعی داریم. دو گل از ابتدای بازی زد، این چیزی است که باید تماشا کنیم و بهتر از آن دفاع کنیم.”

او در مورد دستاورد خود به عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ گفت: من می توانم گلزنی کنم زیرا تیم من می تواند ضربات پنالتی ایجاد کند، بنابراین این یک تلاش جمعی است.

بازی بعدی هند در تاریخ 2 ژوئن 2023 برابر بلژیک خواهد بود.

موضوعات مطرح شده در این مقاله