لیگ برتر: میکل آرتتا می گوید آرسنال در منچسترسیتی با “فرصت باورنکردنی” روبرو می شود

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال از رهبران لیگ برتر خواسته است که از یک “فرصت باورنکردنی” در سفر به نزدیکترین رقیب منچسترسیتی در روز چهارشنبه نهایت استفاده را ببرند. توپچی ها پنج امتیاز بیشتر از سیتی رده دومی هستند اما دو بازی بیشتر از قهرمان فعلی انجام داده اند. هر چیزی کمتر از اولین برد خارج از خانه مقابل سیتی از سال 2015، سرنوشت قهرمانی را در دستان پپ گواردیولا خواهد گذاشت. آرسنال سه بازی اخیر خود در لیگ را به تساوی کشیده است و این تردیدها را در مورد اینکه آیا یک تیم جوان می تواند اولین قهرمانی باشگاه شمال لندن در لیگ برتر را در 19 سال گذشته به ارمغان بیاورد، ایجاد کرده است.

اما آرتتا که در این فصل چند برد قابل توجه خارج از خانه دیده است، در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی خود در روز سه شنبه گفت: «شب سخت و چالشی خواهد بود، بله، اما این فرصت برای ما باورنکردنی است.

ما از ابتدا می دانستیم – شما می خواهید لیگ برتر را ببرید، باید به اسپرز بروید و آنها را شکست دهید، باید به چلسی بروید و آنها را شکست دهید.

این کاری است که ما انجام می‌دادیم، به همین دلیل است که اینجا هستیم و اکنون باید به سیتی برویم و آنها را شکست دهیم – شما می‌خواهید قهرمان شوید، باید در این مسابقات پیروز شوید، به همین سادگی است.

آرسنال دوباره بدون ویلیام سالیبا خواهد بود زیرا مدافع فرانسوی در بهبودی خود پس از آسیب دیدگی کمر “پیشرفتی” نشان نداد، در حالی که آرتتا همچنین فاش کرد که گرانیت ژاکا برای بازی در اتحاد تردید دارد.

کاپیتان سوئیس تساوی 3-3 روز جمعه مقابل ساوتهمپتون را به دلیل بیماری از دست داد و هنوز به تمرینات بازنگشته است.

– “بازی دسته جمعی” – آرتتا، که به عنوان دستیار گواردیولا در سیتی دو عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد، این پیشنهاد را که نیاز به تغییر اساسی تاکتیک دارد را نادیده گرفت.

هافبک سابق توپچی ها گفت که برای تیم مهم است که بتواند خود را با شرایط متغیر مسابقه وفق دهد.

او گفت: “این کاری است که ما در هر بازی در مناطق خاصی انجام می دهیم.” «آیا در مورد مالکیت، خارج از مالکیت، در انتقال، در بازی‌های تکراری، در ضربات ایستگاهی، وضعیت احساسی صحبت می‌کنید؟

“شما باید همیشه آن را تغییر دهید. هر حریفی چیزهای متفاوتی را از شما می خواهد و به چالش می کشد و به شما فرصت های متفاوتی می دهد.

هیچ تفاوتی با این تیم (سیتی) وجود ندارد، فقط واضح است که کیفیت حریف به خوبی هر جای دنیاست.

آرتتا اضافه کرد که زمان کمی برای فکر کردن به این موضوع دارد که مسابقه چهارشنبه یک مسابقه برنده تمام عیار برای عنوان قهرمانی است.

این بازیکن 41 ساله اسپانیایی گفت: اگر فردا شب برنده شویم، قطعاً نخواهیم برد.

این می تواند کمی درصد را تغییر دهد، اما پنج بازی در این لیگ با بازی هایی که هنوز باید انجام دهیم، بسیار دشوار است.

ما از ابتدا می‌دانستیم که سیتی تیمی است که باید مقابل لیورپول شکست بخورد، زیرا این تیم‌ها در چند سال گذشته انجام داده‌اند.

ما می‌خواستیم تا جایی که می‌توانیم این شکاف را کم کنیم و با آنها همراهی می‌کنیم.

ما می دانیم که بازی بزرگی خواهد بود. آیا فصل را مشخص می کند؟ پاسخ منفی است.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله