لیگ برتر: منچسترسیتی با معرفی نیوکاسل یونایتد به صدر جدول چهار تیم برتر منچستریونایتد بازگشت

ارلینگ هالند پنجاهمین گل فصل خود را روز یکشنبه در حالی به ثمر رساند که منچسترسیتی موفق شد فولام را شکست دهد و به لیگ برتر بازگردد، در حالی که نیوکاسل و منچستریونایتد با پیروزی در جمع چهار تیم برتر قرار گرفتند. لیورپول با بازی هیجانی 4-3 مقابل تاتنهام به تعقیب بعید خود برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا ادامه داد، اما ساوتهمپتون و لیدز به ورطه خیره شده اند. برد 2-1 سیتی در کریون کوتیج، تیم پپ گواردیولا را با یک بازی کمتر از آرسنال، صدرنشین دیرینه فاصله گرفت.

قهرمانی که به دنبال پنجمین قهرمانی خود در لیگ برتر در شش فصل گذشته است، در دقیقه سوم پیش بود که هالند از روی نقطه پنالتی پس از خطای ژولیان آلوارز گلزنی کرد.

سی و چهارمین گل فصل هالند در لیگ برتر برابر با رکورد اندی کول و آلن شیرر در 42 بازی است.

این بازیکن نروژی اولین بازیکنی است که از سال 1931 به نیم قرن گلزنی در تمام رقابت ها در یک فصل در لیگ برتر انگلیس رسیده است.

«قبل از اینکه وینستون چرچیل نخست وزیر شود؟ وای. به نظر خیلی وقت پیشه به ارلینگ تبریک می گویم.» سرمربی سیتی گفت.

فولام در دقیقه 15 توسط کارلوس وینیسیوس بازی را به تساوی کشاند، اما آلوارز 9 دقیقه قبل از پایان وقت استراحت، برتری سیتی را بازگرداند.

سیتی که در حال تعقیب سه گانه است، برای اولین بار در 10 هفته گذشته در 8 بازی اخیر خود در لیگ پیروز شده است و در 18 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها شکست نخورده است.

آن‌ها از ناکامی‌های آرسنال نهایت استفاده را می‌برند – توپچی‌ها در چهار بازی آخر خود بدون برد هستند.

آرسنال روز سه شنبه میزبان چلسی است، در حالی که سیتی روز بعد در خانه به مصاف وستهام می رود.

گواردیولا گفت: “این مهم است، اما آرسنال روز سه شنبه بازی خواهد کرد.” “بازی مهم مقابل وستهام، یک بازی امتیازی است. پس از آن ما در صدر جدول خواهیم بود و واقعی تر خواهد بود.”

ویلسون دوبل

کالوم ویلسون از روی نیمکت آمد تا دو گل به ثمر برساند و نیوکاسل که در رده سوم قرار داشت، با نتیجه 3-1 ساوتهمپتون را شکست داد و رقبای خود را به سقوط کشاند.

مهاجم انگلیسی علیرغم اینکه در اواسط هفته دو گل در اورتون به ثمر رساند از ترکیب اصلی ادی هاو کنار گذاشته شد، اما واکنش عالی را به همراه داشت.

او گل نیمه اول استوارت آرمسترانگ را خنثی کرد و پس از اینکه تئو والکات، سرخابی ها را پیش انداخت، به گل دوم کمک کرد.

با این پیروزی، نیوکاسل با دو امتیاز اختلاف نسبت به منچستریونایتد فاصله داشت، اما ساوتهمپتون در انتهای جدول، شش امتیاز با امنیت تنها با چهار بازی در پایان، تثبیت شده است.

منچستریونایتد از اریک تن هاگ به لطف گل نیمه اول برونو فرناندز، استون ویلا را 1-0 شکست داد.

تن هاگ به بی بی سی گفت: “ما بازی به بازی را دنبال می کنیم و تیم بعدی برایتون است، بنابراین هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.”

ما باید دوباره اشتیاق نشان دهیم و نگران جدول نباشیم. ما کاملا تحت کنترل هستیم (در رقابت برای چهار نفر برتر). همه چیز به ما بستگی دارد و در دستان ماست.»

این مسابقه تنها دو روز پس از آن برگزار می شود که شیخ جاسم بن حمد آل ثانی و جیم رتکلیف سومین پیشنهاد نهایی و مورد انتظار خود را برای خرید یونایتد از مالکان آمریکایی نامحبوب گلیزرها ارائه کردند.

طرف های دیگر علاقه مند به سرمایه گذاری اقلیت هستند و گزارش شده است که جوئل و اورام گلیزر ممکن است بخشی از یک معامله پیشنهاد شده توسط میلیاردر بریتانیایی راتکلیف باقی بمانند.

گروهی از هواداران یونایتد روز یکشنبه در اعتراض به گلیزرها با یک بنر غول پیکر «فقط فروخته شده» به اولدترافورد راهپیمایی کردند.

هفت گل در آنفیلد

در اولین بازی بعدی، لیورپول در 15 دقیقه اول 3 گل به تاتنهام بدون سرمربی زد، اما تیم میهمان پاسخ داد و ریچارلیسون در دقیقه 93 بازی را به تساوی کشاند.

درست زمانی که اسپرز به نظر می رسید یک امتیاز دراماتیک را به دست آورده است، دیوگو هوتا بازی را برد تا قرمزها را در رده پنجم ترک کند، هفت امتیاز کمتر از منچستریونایتد رتبه چهارم با یک بازی کمتر.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول به اسکای گفت: “ما به لطف دیگو هات از آن دور شدیم – این کار را تماشایی می کند و همه با هیاهو به خانه می روند.”

جفرسون لرما، هافبک کلمبیایی، دو گل در چهار دقیقه نیمه اول به ثمر رساند که بورنموث با پیروزی 4-1 خانگی مقابل لیدز که هنوز در حال مبارزه بود، 10 امتیاز از منطقه سقوط فاصله گرفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله