لیگ برتر: آرسنال دوباره با تساوی وستهم ضربه می زند.

آرسنال برای دومین بازی متوالی با دو گل برتری داشت و ضربه پنالتی بوکایو ساخو در تساوی 2-2 رهبران لیگ برتر در روز یکشنبه مقابل وستهم تعیین کننده بود.

شاگردان میکل آرتتا با گل های گابریل ژسوس و مارتین اودگارد در 10 دقیقه اول در استادیوم لندن دو گل زدند.

اما تنها هفت روز پس از از دست دادن برتری 2-0 در تساوی 2-2 مقابل لیورپول، توپچی ها دوباره زیر فشار رقابت قهرمانی شکست خوردند.

سعید بنراهما قبل از نیمه دوم با یک ضربه پنالتی اختلاف وستهم را کاهش داد و پس از ضربه نقطه‌ای ساکو در اوایل نیمه دوم، جراد بوون در حالی که میزبان سخت‌گیر را به تساوی کشاند.

این یک ضربه چکشی برای آرسنال بود که با منچسترسیتی رده دومی چهار امتیاز اختلاف فاصله دارد اما در رقابت قهرمانی به تیم پپ گواردیولا سرعت بیشتری داده است.

“یک بار دیگر بسیار خوب شروع شد. دو گل زیبا زدیم. بعد از آن اشتباه بزرگی کردیم که با گل سوم و چهارم بازی نکردیم.»

ما فقط فکر می‌کردیم می‌توانیم کنار آنها بازی کنیم و امتیاز را حفظ کنیم. این به آنها امید داد.»

سیتی پس از شکست 3-1 لستر در روز شنبه، در فاصله سه امتیازی توپچی ها قرار گرفت و این قهرمانان است که با وجود عقب افتادن از آرسنال در بیشتر فصل، سرنوشت قهرمانی را در دستان خود دارند.

سیتی که در 10 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها پیروز شده است، یک بازی مقابل آرسنال پیش رو دارد.

با توجه به اینکه بازی خانگی مقابل آرسنال در 26 آوریل در پیش است، سیتی می داند که در صورت پیروزی در 8 بازی باقیمانده، پنجمین عنوان قهرمانی خود را در شش فصل به دست خواهد آورد.

تا زمانی که آرسنال به ورزشگاه امارات سفر کند، اگر روز جمعه ساوتهمپتون ته جدولی را شکست دهد، هفت امتیاز با سیتی فاصله خواهد داشت.

با این حال، برای هواداران آرسنال که می ترسند تیمشان فرصت بزرگی را برای کسب اولین عنوان از سال 2004 از دست بدهد، این فاصله بسیار کم به نظر می رسد.

در حالی که سیتی برای مقابله با تنش رقابت‌های قهرمانی آزمایش شده است، به نظر می‌رسد تیم جوان آرسنال از یک حمله عصبی نابهنگام رنج می‌برد.

آرتتا گفت: “چیزی که من را نگران می کند این است که بعد از 2-0 آن اشتباه بزرگ را مرتکب شدیم.” ما در آن لحظه نفهمیدیم که بازی به چه چیزی نیاز دارد. ما به این رفتار بی رحمانه نیاز داریم تا برویم و تیم را بکشیم.”

تنها 7 دقیقه طول کشید تا آرسنال پیش بیفتد که پاس ماهرانه اودگارد به بن وایت رسید، او در یک سانتری کم شلیک کرد که عیسی در تیرک دروازه با شکست مواجه شد.

گل چهارم عیسی در سه بازی اخیر با گل دوم توپچی ها سه دقیقه بعد همراه شد و آنها بی رحمانه رکورد وحشتناک وستهم را مجازات کردند.

پاس عرضی گابریل مارتینلی، اودگارد را در هکتارها فضا پیدا کرد و این هافبک از زاویه ای حاد از شش یاردی، لوکاس فابیانسکی را با والی از پیش رو برداشت.

نقطه عطف در دقیقه 33 زمانی رخ داد که آرسنال که پس از چنین شروع متعصبانه کمی بیش از حد اعتماد به نفس به نظر می رسید، بی دلیل پنالتی را دریافت کرد.

توماس پارتی توپ را به دکلان رایس داد و زمانی که هافبک وستهم به درایو لوکاس پاکتا چسبید، تکل ضعیف گابریل ماگاله به درستی یک پنالتی اعلام شد، علیرغم اینکه آرسنال خواستار توپ دستی بود.

محمد صلاح آخر هفته گذشته یک پنالتی مقابل آرسنال را از دست داد، اما این بار آنها بدشانسی آوردند زیرا بنراهمو آرون رمزدیل را از روی نقطه به اشتباه فرستاد.

زمانی که آنتونیو در دقیقه 50 یک پنالتی را از دست داد، ساکو باید از نگرانی فزاینده آرسنال کاسته می شد و دستش را برای مهار ضربه مارتینلی دراز کرد.

اما در عوض، ساکو با یک ضربه نقطه ای افتضاح که هدف را کاملاً از دست داد، تنش را بیشتر کرد، اشتباهی پرهزینه که یادآور ضربات پنالتی شکست خورده مهاجم انگلیسی در یورو 2020 مقابل ایتالیا است.

ساخو سرش را بین دستانش گرفت و شاگردان دیوید مویس در دقیقه 54 با رعد و برق آرسنال به گل تساوی رسیدند.

تئلا کرر توپ را با ضربه سر به محوطه آرسنال فرستاد و بوون در حالی که والی او از زمین خارج شد و ضربه ناامیدکننده رامسدیل را پشت سر گذاشت، داخل زمین بود.

مایکل آنتونیو در مراحل پایانی تقریباً آن را برای وستهام به دست آورد و در مقابل دروازه بنراما به برتری رسید.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله