فینال IPL 2023: لیست کامل رکوردهای شکسته شده در جریان پیروزی چنای سوپر کینگز مقابل گجرات تایتانز

چنای سوپر پادشاهان پس از برنده شدن IPL 2023 جشن می گیرند© BCCI

چنای سوپر کینگز روز سه شنبه در ورزشگاه نارندرا مودی احمدآباد با پنج ویکت (DLS) گجرات تایتانز را شکست داد و عنوان قهرمانی لیگ برتر هند (IPL) 2023 را به دست آورد. این عنوان پنجمین عنوان برای CSK تحت MS Dhoni بود و در این روند آنها به موفق ترین فرنچایز مشترک در تاریخ مسابقات تبدیل شدند. این مسابقه با 10 دوش از دو توپ آخر بازی فشرده بود و راویندرا جادجا با سبکی آن را به پایان رساند.

نگاهی به رکوردهای شکسته شده در عنوان IPL 2023 –

Chennai Super Kings با پنج عنوان به موفق ترین فرنچایز مشترک در تاریخ مسابقات تبدیل شد. هنگامی که نوبت به مسابقات T20 می رسد، آنها به طور مشترک با هندیان و تایتان های بمبئی (آفریقای جنوبی) با هفت عنوان دوم هستند – یکی پس از سیالکوت استلیون (8).

MS Dhoni نیز با پنج جام موفق‌ترین کاپیتان IPL شد. روهیت شارما کاپیتان هندی های بمبئی تنها بازیکن کریکت است که پنج عنوان قهرمانی IPL را کسب کرده است.

آمباتی رایودو ششمین عنوان IPL خود را به دست آورد – مشترکاً بالاترین قهرمانی در هر بازیکنی با روهیت شارما.

این اولین باری است که سه بازیکن از یک تیم در جمع 3 بازیکن برتر فهرست بنفش قرار می گیرند – محمد شامی (28)، رشید خان (27) و محیط شارما (27).

مجموع مجموع گجرات تایتانز (214/4) در برابر CSK بالاترین رقم بین هر تیمی در فینال تورنمنت T20 بود که در نهایت آنها شکست خوردند. رویال چلنجرز بنگلور قبلاً در فینال IPL 2016 امتیاز 200 بر 7 را به ثمر رسانده بود اما در نهایت با 8 ران شکست مقابل سان رایزرز حیدرآباد به پایان رسید.

این مسابقه همچنین دویست و پنجاهمین بازی خود را در لیگ برتر هند انجام داد. او اولین کسی است که در تاریخ ورزش به این نقطه عطف رسیده است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله