طرز تهیه بادمجان با سس فیله میگو سره و سیر

بادمجان یک سبزی فوق العاده همه کاره است. در بسیاری از غذاها از سراسر جهان به خوبی کار می کند و به اشکال مختلف (کاسرول، شکم پر، کبابی یا سرخ شده) سرو می شود.

برای خرید فیله میگو سره تازه و خالص سایز ( 20 تا 90 ) از اینجا کلیک کنید.

Ca Tim Xao Tom یک دستور پخت سریع بادمجان و میگو در سس سیر شیرین و خوش طعم است. این را به عنوان غذای جانبی برنج بخارپز میل کنید تا یک غذای ساده و متعادل برای خود تهیه کنید. برای یک ضربه تند، تکه های فلفل قرمز را اضافه کنید.

 

بادمجان مورد علاقه من بادمجان چینی است. باریک‌تر، طولانی‌تر است و فکر می‌کنم بسیار خوشمزه‌تر از انواع آمریکایی هستند. اگر نمی توانید بادمجان چینی پیدا کنید، نوع آمریکایی آن نیز پیدا خواهد شد. آشپزی مبارک دستور غذا در زیر

 

عناصر

میگو

 

1 پوند میگو (پوست و دیوین)

1/2 قاشق چایخوری نمک

1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه

سس

 

شکر سفید گرانول 2 قاشق غذاخوری

2 قاشق غذاخوری سس سویا همه منظوره

2 قاشق غذاخوری سس صدف

1 قاشق چایخوری روغن کنجد

1 قاشق چایخوری نشاسته تاپیوکا را با 1 قاشق غذاخوری آب سرد حل کنید

سبزیجات و سایر مواد

 

2 قاشق غذاخوری روغن نباتی

3 حبه سیر (پوست و چرخ کرده)

1-2 قاشق چایخوری فلفل قرمز (اختیاری برای حرارت)

1 لیوان آب

2 بادمجان چینی بزرگ (2 پوند؛ به صورت نیم دایره 1 اینچی بریده شده)

2 ساقه پیاز سبز (ورقه های نازک؛ سفید و سبز را جدا کنید)

دستورالعمل ها

میگو را با نمک و فلفل مزه دار کنید. کنار بگذارید.

در یک کاسه کوچک، شکر، سس سویا، سس صدف، روغن کنجد و دوغاب (نشاسته تاپیوکا و آب) را با هم مخلوط کنید تا کاملا حل شود. کنار بگذارید.

روغن نباتی را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید (یک تابه درب دار استفاده کنید). سیر، سفید پیاز سبز و تکه های فلفل قرمز (اختیاری برای حرارت) را اضافه کنید. تفت دهید تا معطر شود (حدود 20 ثانیه). میگو را اضافه کنید و بپزید تا زمانی که مات شوند (سفید و صورتی). میگوها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.

در ماهیتابه خالی، بادمجان و آب را اضافه کنید. با درب بپوشانید و حدود 5 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید تا چنگال نرم شود. زیاد نپزید. در غیر این صورت بادمجان تبدیل به ماس می شود. بعد از آماده شدن بادمجان ها نباید آب زیادی در ماهیتابه باقی بماند.

میگوهای پخته شده را داخل آن بریزید و سس قبلی را اضافه کنید. روی کم بپزید تا سس غلیظ شود (1 تا 2 دقیقه). با قسمت سبز پیاز سبز تزئین کنید. برای یک وعده غذایی کامل با برنج بخارپز سرو کنید.