شبنیم اسماعیل سریعترین توپ انداز از کریکت بین المللی بازنشسته شد

فایل تصویری شبنم اسماعیل© AFP

شبنیم اسماعیل، پرتاب کننده سریع آفریقای جنوبی، که با داشتن سریع ترین زایمان در کریکت بانوان شناخته می شود، روز چهارشنبه از بازی های بین المللی خداحافظی کرد. او در نیمه نهایی جام جهانی T20 مقابل انگلیس در ماه فوریه در کیپ تاون سرعت 128 کیلومتر در ساعت (80 مایل در ساعت) را ثبت کرد که سریع ترین سرعت در بازی زنان است. اسماعیل، 34 ساله، در بیانیه‌ای که توسط کریکت آفریقای جنوبی منتشر شد، گفت که می‌خواهد زمان بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند اما به بازی‌های داخلی Twenty20 در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

او با عضویت در اولین تیم آفریقای جنوبی، مردان یا زنان که به فینال جام جهانی رسید، به دوران حرفه ای بین المللی خود پایان داد.

او در فینال مقابل استرالیا در کیپ تاون دو بر 26 گرفت، اما این برای جلوگیری از کسب پنجمین عنوان استرالیا کافی نبود.

اسماعیل اولین بازی ملی خود را در نوجوانی در سال 2007 انجام داد و 241 بازی بین المللی انجام داد.

او 191 ویکت در 127 مسابقه بین‌المللی یک روزه به دست آورده است که پس از جولان گوسوامی از هند در رده دوم قرار دارد و در مسابقات بین‌المللی T20 با 123 ویکت در رتبه چهارم فهرست تاریخ قرار گرفته است.

او در تنها مسابقه آزمایشی خود مقابل هلند در سال 2007 سه ویکت گرفت. او آزمون یکباره آفریقای جنوبی را در انگلستان در سال 2022 به دلیل مصدومیت از دست داد.

اسماعیل در بیانیه‌ای گفت: «همان‌طور که هر ورزشکاری می‌داند، تمرین و مسابقه مستلزم فداکاری و فداکاری زیادی است و اکنون می‌خواهم زمان بیشتری را با خانواده‌ام، به‌ویژه خواهر و برادر و والدینم با افزایش سن بگذرانم.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله