سناریوی پلی آف IPL 2023: چگونه سرخپوستان بمبئی و غول های فوق العاده لاکناو می توانند ناک اوت کنند

MI و LSG برای حضور در پلی آف در حال مبارزه هستند© BCCI/Sportzpics

گجرات تایتانز با غلبه بر سانرایزرز حیدرآباد در دیداری روز دوشنبه اولین تیمی شد که به پلی آف لیگ برتر هند (IPL) 2023 راه یافت. در حالی که برد گجرات به امیدهای ریاضی سانرایزرز حیدرآباد برای کسب رتبه 4 برتر پایان داد، رقابت بین 7 تیم برای 3 مکان باقی مانده همچنان ادامه دارد. ایندیانز بمبئی و سوپر جاینتز لاکنو که روز سه شنبه به مصاف هم خواهند رفت، هر دو در این مسابقه حضور دارند و در حال حاضر در رده های سوم و چهارم جدول امتیازی قرار دارند.

سناریوی پلی آف هندزان بمبئی IPL 2023:

سرخپوستان بمبئی روهیت شارما با 7 پیروزی در 12 مسابقه، سرنوشت خود را در دستان خود دارند. با دو مسابقه باقی مانده به مرحله قهرمانی کمپین، MI در صورت پیروزی در هر دو بازی باقیمانده خود از میدان خارج خواهد شد. در واقع، چنین نتیجه ای می تواند آنها را به رده دوم جدول امتیازی نیز برساند.

حتی یک برد انفرادی برای MI در دو بازی آخر آنها احتمالا کافی است، اگرچه نرخ خالص منفی 0.117 آنها ممکن است در چنین سناریویی کمی نگران کننده باشد.

اگر MI هر دو مسابقه بعدی خود را ببازد، NRR ضعیف آنها احتمالا آنها را از مسابقه پلی آف خارج خواهد کرد.

سناریوی پلی آف Lucknow Super Giants IPL 2023:

در حالی که دو بازی به پایان لیگ خود باقی مانده است، لاکنو سوپر جاینتز در صورت پیروزی در هر دو، به دور بعد راه خواهند یافت. با یک باخت و یک برد این مرحله از مسابقات را با 15 امتیاز به پایان خواهند رساند. با چنین برنامه ای 4 تیم می توانند از نظر ریاضی از آنها جلوتر باشند. بنابراین اگر LSG فقط یکی از دو مسابقه بعدی خود را بردارد، شانس بسیار اندک خواهد بود.

LSG با دو باخت تنها 13 امتیاز خواهد داشت. چنین سناریویی آنها را از مسابقه پلی آف حذف می کند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله