سناریوی پلی آف IPL 2023: پیروزی LSG بر MI برای RCB، CSK و موارد دیگر به چه معناست

لاکنو سوپر غول‌ها با پیروزی هیجان‌انگیز مقابل هندی‌های هندی بمبئی که 5 بار قهرمان این رقابت‌ها شد، شانس خود را برای صعود به مرحله پلی‌آف افزایش داد. مدافع عنوان قهرمانی گجرات تایتانز تنها تیمی است که جایگاه خود را در لیگ برتر هند تضمین کرده است. در مرحله پلی آف، 7 تیم دیگر همچنان برای سه مقام باقی مانده می جنگند. اگر MI LSG را شکست می داد، تقریباً به دور بعد می رسید، اما پیروزی تیم Krunal Pandya سناریوی پلی آف را دشوارتر کرد.

سناریوهای پلی آف IPL 2023:

سوپرغول های لاکنو:با پیروزی در آخرین بازی لیگ، LSG 17 امتیاز کسب خواهد کرد که برای صعود کافی است. اگر آنها شکست بخورند، کار دشوار می شود زیرا پنج تیم دیگر – گجرات تایتانز، چنای سوپر کینگز، هند بمبئی، رویال چلنجرز بنگلور و پنجاب کینگز – می توانند 16 امتیاز یا بیشتر داشته باشند.

آنها همچنین می توانند با 15 امتیاز راه یابی شوند، اما حداقل دو مدعی دیگر نباید با 16 امتیاز یا بیشتر به پایان برسند تا این اتفاق بیفتد.

سرخپوستان بمبئی:با 14 امتیاز، MI باید آخرین بازی خود را برنده شود تا در موقعیت بهتری قرار گیرد. رویال چلنجر بنگلور، چنای سوپر کینگز، پنجاب کینگز و LSG نیز می توانند 16 امتیاز یا بیشتر داشته باشند. در این صورت، مسافت پیموده شده خالص ظاهر می شود.

اگر بمبئی در آخرین بازی خود شکست بخورد، اوضاع می تواند پیچیده تر شود زیرا پنج تیم به طور بالقوه می توانند خود را در 14 امتیاز بیابند و برای آخرین رتبه پلی آف مبارزه کنند.

چنای سوپر کینگز:CSK با 15 امتیاز با پیروزی در بازی بعدی خود مقابل دهلی کپیتالز جواز کسب را خواهد داشت. اما شکست آنها را در موقعیت سختی قرار می دهد زیرا 5 تیم به طور بالقوه می توانند 16 امتیاز یا بیشتر در پایان مرحله لیگ کسب کنند.

پیروزی مقابل DC حتی می تواند CSK را در بین دو تیم برتر قرار دهد.

رویال چلنجرز بنگلور:نرخ اجرای خالص سالم 0.166، به لطف پیروزی اخیر آنها در مقابل راجستان رویالز، RCB را در موقعیت امیدوار کننده ای قرار می دهد. با پیروزی در دو بازی آخر خود، RCB می تواند تقریباً از حضور در پلی آف مطمئن باشد. اما یک شکست می تواند برای به خطر انداختن هدف آنها کافی باشد.

a7cbsg4

پادشاهان پنجاب:نرخ خالص اجرای 0.268- یک مشکل برای تیم تحت رهبری شیخار داوان است. برای اینکه پنجاب کینگز بتواند مرحله قهرمانی فصل را در بین 4 تیم برتر به پایان برساند، پیروزی در دو بازی آینده تقریباً ضروری است. یک شکست می تواند منجر به حذف آنها به دلیل NRR ضعیف شود. بردهای بزرگ در دو بازی آینده مطمئناً به اهداف آنها کمک خواهد کرد.

راجستان رویالز:یکی از امیدوارکننده‌ترین تیم‌های فصل، راجستان رویالز، در تمام فصل با شکست شرم‌آور مقابل رویال چلنجرز بنگلور در آخرین بازی‌اش شکست خورده است. آنها نه تنها باید آخرین بازی خود را با اختلاف زیادی ببرند، بلکه باید امیدوار باشند که نتایج دیگری به نفع آنها باشد.

فقط 5 تیم می توانند 14 امتیاز یا بیشتر کسب کنند که این سناریو را بسیار دشوار می کند. اولین وظیفه رویالز شکست دادن پنجاب کینگز و امید به بهترین ها خواهد بود.

شوالیه سواران کلکته:با تنها 12 امتیاز به نام خود و NRR 0.256-، شانس KKR برای صعود به پلی آف در تعادل است. آنها نه تنها باید ابرغول های لاکنو را با اختلاف زیادی شکست دهند، بلکه امیدوارند که سایر مدعیان نیز با اختلاف زیادی شکست بخورند. بنابراین صلاحیت آنها به چندین نتیجه به دست آمده بستگی دارد.

Sunrisers Hyderabad و Delhi Capitals قبلاً از رقابت حذف شده اند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله