سرفراز احمد پیشنهاد می کند هند از رفتن به پاکستان برای جام ملت های آسیا خودداری می کند

عکس فایل سرفراز احمد.© AFP

بحث بر سر سرنوشت جام ملت‌های آسیا 2023 ماه‌هاست که در جریان است و پاکستان و هند در دو قایق مختلف در مورد محل برگزاری مسابقات قاره‌ای هستند. این حماسه با امتناع تیم هندی از سفر به این کشور آسیایی به دلیل نگرانی های امنیتی آغاز شد و پس از آن هیئت کریکت پاکستان (PCB) جایگزینی را ارائه کرد. سرفراز احمد، کاپیتان سابق و ویکت‌بر سابق پاکستان واکنش خود را در این مورد اعلام کرد.

ما حتی نباید در مورد نیامدن هند به پاکستان صحبت کنیم. ما باید موضع خود را اتخاذ کنیم که هند باید بیاید و در پاکستان بازی کند. همانطور که مردم پاکستان بازی هایی مانند استیو اسمیت، جو روت و جیمز اندرسون را در پاکستان دیده اند، همان طور که می خواهند هند و پاکستان را در پاکستان ببینند.» کریکت پاکستان.

تلاش پاکستان برای میزبانی جام ملت‌های آسیا با شکست‌های زیادی مواجه شده است که آخرین آنها تصمیم شورای کریکت آسیا (ACC) در روز دوشنبه برای انتقال جام ملت‌های آسیا به خارج از کشور بود. خبرگزاری PTI روز دوشنبه گزارش داد که سازمان کریکت آسیا پیشنهاد PCB را برای میزبانی مسابقات در یک “مدل ترکیبی” که توسط کشورهای عضو رد شد، گزارش شده است.

هر تیمی به پاکستان می آید. ما نباید تماس بگیریم (که تیم ها بیایند و در پاکستان بازی کنند)، این حق ما است که کریکت به پاکستان بیاید. بازیکنان پاکستانی و PCB سخت جنگیدند تا کریکت را به کشور بازگردانند. نیروهای امنیتی، اطلاعات و پرسنل ارتش ما نقش مهمی در بازگرداندن کریکت به پاکستان داشته اند. من فکر می کنم هند باید برای بازی با پاکستان بیاید و هر تیمی که به اینجا آمد و بازی کرد باید از پاکستان حمایت کند. به گونه ای که ما از تیم ها میزبانی می کنیم، کمتر کشوری در جهان وجود دارد که بتواند با ما برابری کند.»

جی شاه، دبیر BCCI، که همچنین رئیس ACC است، همیشه معتقد است که جام ملت های آسیا باید در یک مکان بی طرف برگزار شود. ما تصمیم گرفته ایم که به پاکستان نرویم. ما در زمین بی طرف بازی خواهیم کرد.”

این گزارش می افزاید، سریلانکا به عنوان گزینه های مورد علاقه برای میزبانی مسابقات شش کشوری ظاهر شده است زیرا شرایط بسیار مرطوب امارات متحده عربی در ماه سپتامبر می تواند منجر به مصدومیت بازیکنان شود.

(با ورودی های PTI)

موضوعات مطرح شده در این مقاله