ستاره ایرلندی ویرات کوهلی و کوئینتون دی کوک را پس از ورود به 10 رتبه برتر ODI کنار زد.

هری تکتور وارد 10 رتبه برتر آخرین رده بندی ODI مردان ICC شده است.© AFP

هری تکتور، کریکت باز جوان ایرلندی، در دومین مسابقه از سری بازی های 50 اور مقابل بنگلادش در چلمسفورد، با امتیاز 140 به 10 تیم برتر جدیدترین رده بندی ضربتی مردان ICC راه یافت. این بازیکن 23 ساله با 206 دویدن از سه بازی به عنوان رهبر سری به پایان رسید و هفتم شد و جانشین ویرات کوهلی از هند و کوئینتون د کوک از آفریقای جنوبی شد که هر کدام یک پله سقوط کردند و به ترتیب هشتم و نهم شدند.

شوبمن گیل بت زن جوان هندی همچنان در جایگاه پنجم جدول رده بندی قرار دارد که بابر اعظم از پاکستان در صدر قرار دارد.

Tector پس از پرش 72 امتیاز رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است تا بهترین بازیکن تاریخ یک ضربه زن ایرلندی باشد.

امتیاز جدید 722 batsman بازوی راست نیز بالاترین امتیازی است که تا به حال توسط یک batsman مرد ایرلندی در کریکت ODI کسب شده است.

به غیر از کوهلی و دی کوک، تکتور همچنین جلوتر از روهیت شارما کاپیتان هندی تمام فرمت (رده دهم)، استیو اسمیت استرالیایی (یازدهم) و جاس باتلر (پانزدهم) است.

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس، ایئوین مورگان، در سال 2019 712 ران به ثمر رساند اما تا آن زمان برای انگلیس بازی می کرد. در میان ایرلندی ها، بالاترین پل استرلینگ بود که در ژوئن 2021 697 امتیاز کسب کرد.

وقتی تیم ایرلند در مسابقات مقدماتی جام جهانی در زیمبابوه در ژوئن تا ژوئیه شرکت کند، تکتور این فرصت را خواهد داشت تا رتبه خود را بیشتر بهبود بخشد.

اندی بالبیرنی کاپیتان ایرلند گفت: “او (تکتور) به تازگی تمام ویژگی ها را دارد تا ادامه دهد و یکی از بزرگان کریکت ایرلندی باشد و امیدوارم بتوانیم در این راه به او کمک کنیم و او به گلزنی برای ما ادامه دهد.” ICC.

هر چه او بیشتر برای ما به ارمغان بیاورد، ما بهتر خواهیم بود.»

موضوعات مطرح شده در این مقاله