رکورد عظیم بابر اعظم-محمد رضوان T20I برابر با روهیت شارما-کی ال راهول است.

بابر و رضوان حمله پاکستان را رهبری کردند که میزبان با نتیجه 2-0 مقابل نیوزلند پیش افتاد.© AFP

کاپیتان پاکستان بابر اعظم و شریک افتتاحیه او محمد رضوان روز شنبه در دومین مسابقه T20I مقابل نیوزلند در ورزشگاه قذافی لاهور به موفقیت بزرگی دست یافتند. بابر و رضوان با دو نفر هندی روهیت شارما و KL Rahul در 50 مشارکت (10) در T20Is برابری کردند. بابر و رضوان در حالی که میزبان در سری پنج بازی با نتیجه 2 بر 0 مقابل تیم ضعیف نیوزلند پیش افتادند، حمله پاکستان را رهبری کردند.

این جفت 99 دوش برای اولین ویکت اضافه کرد زیرا پاکستان در مجموع 192/4 در 20 اور به ثبت رسید.

در حالی که رضوان 50 امتیاز از 34 تحویل به دست آورد، بابر سومین قرن خود را در این قالب ثبت کرد و 101 توپ را تنها از 58 توپ شکست.

اعظم که در 100 T20I خود در روز جمعه تنها 9 بار سقوط کرد، آن را با یک ضربه سریع جبران کرد تا تیمش را برای پیروزی تشویق کند.

اعظم که اکنون با 42 برد موفق ترین کاپیتان T20I در کنار یوین مورگان از انگلیس و اصغر افغان از افغانستان است، گفت: “از بازی در این مسابقه بسیار خوشحالم.”

من دو شراکت خوب داشتم و سپس بولینگ ما دوباره عالی بود. ما بازیکنان جوان با تجربه و هیجان انگیزی داریم که یکی پس از دیگری ما را برده اند.”

اعظم پس از برنده شدن در بازی پرتاب و انتخاب به خفاش، تکیه گاه اصلی اینینگ پاکستان بود.

او یک شش و دو چهار را در فینال شکست داد تا به سومین قرن T20I خود برسد، و تبدیل به ششمین بت‌بازی شد که این کار را در کوتاه‌ترین فرمت در سطح بین‌المللی انجام داد.

فقط کریس گیل از هند غربی صدها امتیاز بیشتر در این فرمت با 22 به دست آورده است، در حالی که روهیت شارما از هند با چهار تن در جدول T20I پیشتاز است.

(با ورودی های AFP)

موضوعات مطرح شده در این مقاله