روهیت شارما در مورد عدم فعالیت تیم در جام جهانی 2011: “من نمی خواستم جام جهانی را تماشا کنم…”

هندی‌های بمبئی (MI) و روهیت شارما، کاپیتان هند، روز چهارشنبه درباره غیبت خود در تیم جام جهانی کریکت ICC در سال 2011 و اینکه چگونه زندگی و بازی او را تغییر داد، صحبت کردند. روهیت قبل از بازی حذفی لیگ برتر هند (IPL) 2023 مقابل لاکنو سوپر جاینتز (LSG) در روز چهارشنبه در چنای مصاحبه ای اختصاصی با JioCinema انجام داد. روهیت گفت که حذفش از جام جهانی کریکت 2011 بازی و روال او را بسیار تغییر داد و امسال یک “شکست” برای او بود. هند پس از 28 سال با شکست دادن سریلانکا در فینال در ورزشگاه خانگی روهیت وانکهده بمبئی، جام جهانی را به خانه آورد. روهیت جوان، یک استعداد امیدوار کننده در آن زمان، باید همه اینها را از کنار تماشا می کرد.

“2011 برای من شکست بزرگی بود زیرا به تیم جام جهانی نرسیدم، کسی جز خودم مقصر نیستم. من روی بازی ام کار کردم. یوگا، مدیتیشن و تنهایی کمک زیادی به من کرد. متوجه شدم که چیزی لازم است. تغییر، من می دانستم که زندگی ام رو به راه است و اگر بهتر نمی شوم دیگر نمی توانم کریکت بازی کنم. من بین سال های 2014 تا 2015 تغییرات زیادی در خودم ایجاد کردم زیرا می دانستم که هیچ جای دیگری برای بازی وجود ندارد. من باید بروم. باید فکر می کردم که چگونه می توانم به تیمم کمک کنم و خودم را به سطح دیگری برسانم. من خودم پاسخ آنها را پیدا کردم.” روهیت در مصاحبه ای گفت.

راستش من خود جام جهانی را به جز نیمه نهایی و فینال ندیدم چون آنقدر ناامید شده بودم که نمی خواستم ببینم. هر بار که تلویزیون را روشن می‌کردم، احساس می‌کردم می‌توانستم آنجا باشم، چه اشتباهی رخ داده است و مواردی از این قبیل.»

به جرات می توان گفت که روهیت از آن زمان تا کنون پیشرفت زیادی کرده است. ICC Champions Trophy 2013، جایی که او فرصتی برای افتتاحیه در کنار Shikhar Dhawan پیدا کرد، دید که نمودار حرفه ای او شروع به سر به فلک کشیدن کرد. در آن تورنمنت، که هند قهرمان شد، او 177 دوش در پنج اینینگ با میانگین 35.40 با دو نیم قرن به ثمر رساند. این دومین برد روهیت با هند پس از افتتاحیه جام جهانی T20 در سال 2007 در آفریقای جنوبی بود.

روهیت از جام جهانی کریکت ICC 2015 با خفاش لذت برد. او در هشت مسابقه 330 دوش با میانگین 47.14 به ثمر رساند. او این دوها را با نرخ ضربه 91.66 به ثمر رساند. او یک قرن و دو دهه پنجاه با بهترین امتیاز 137 دارد. هند به نیمه نهایی این مسابقات راه یافت.

“هیتمن” که طرفدارانش او را صدا می کنند، در جام جهانی 2019 با کسب بیش از 50 امتیاز به حرفه درخشان خود ادامه داد. در آن تورنمنت، او با 648 دوش در 9 مسابقه با میانگین 81.00 و نرخ ضربه 98.33 در صدر جدول امتیازدهی قرار گرفت. او پنج قرن در این مسابقات گلزنی کرد و تنها بازیکنی شد که در جام جهانی موفق به انجام این کار شد. پنجاه گل هم زد. بالاترین امتیاز او 140 بود. هند یک بازی دیگر در نیمه نهایی مسابقات کسب کرد.

در مجموع، در 17 مسابقه جام جهانی، او 978 دوش با میانگین 65.20 و نرخ ضربه بالای 95 به ثمر رساند. او شش قرن و سه نیم قرن، با بهترین 140 گل زد.

او اکنون در سال 2023 به عنوان کاپیتان در جام جهانی کریکت ICC که برای اولین بار به طور کامل در هند برگزار می شود، هدایت تیم هند را بر عهده خواهد داشت.

موضوعات مطرح شده در این مقاله