روند درخواست منچستریونایتد به دور سوم می رود: گزارش ها

مالکان نامحبوب یونایتد در ماه نوامبر اعلام کردند که در حال انجام یک بررسی استراتژیک هستند.© AFP

بر اساس گزارش ها، به خواستگاران رقیب منچستریونایتد گفته شده است که پیشنهاد سوم را تا پایان ماه آوریل ارائه کنند. شیخ جاسم بن حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی، بانکدار قطری و جیم رتکلیف، میلیاردر بریتانیایی، ماه گذشته پیشنهاد دومی را برای باشگاه لیگ برتر ارائه کردند. گمان می‌رود در هفته‌های اخیر چندین پیشنهاد ارائه شده باشد، اما شیخ جاسم و رتکلیف در صورتی که گلیزرها کنترل باشگاهی را که در سال 2005 به قیمت 790 میلیون پوند (980 میلیون دلار) خریده بودند، کنار بگذارند، گزینه‌های مورد علاقه برای خرید یونایتد هستند.

مالکان نامحبوب یونایتد در ماه نوامبر اعلام کردند که در حال انجام یک بررسی استراتژیک هستند و به یکی از گزینه های فروش باشگاه نگاه می کنند.

طبق گزارش ها، گروه قطری پیشنهادی در حدود 5 میلیارد پوند برای مالکیت 100 درصدی باشگاه ارائه کرده است، در حالی که رتکلیف، یکی از طرفداران نوجوان یونایتد، می خواهد 69 درصد سهام گلیزر را بخرد.

قیمت درخواستی آمریکایی ها حدود 6 میلیارد دلار تخمین زده می شود، رقمی که قهرمان 20 بار انگلیس را به گران ترین باشگاه ورزشی تاریخ تبدیل می کند.

توماس زیلیاکوس، کارآفرین فنلاندی ماه گذشته وارد رقابت شد، در حالی که صندوق سرمایه گذاری آمریکایی Elliott Investment Management برای سهام اقلیت پیشنهاد داده است.

گلیزرها با تحمیل بدهی های کلان باشگاه در 18 سال گذشته، بسیاری از هواداران یونایتد را خشمگین کرده اند.

زمانی که در نوامبر از سرمایه‌گذاری خارجی دعوت کردند، به نظر می‌رسیدند که برای سود کلانی آماده باشند، اما همچنان می‌توانستند فرصت فروش سهام کنترلی را از دست بدهند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله