رومن گروسژان پس از فرار از یک فاجعه آتش سوزی از گرندپری بعدی F1 بیرون آمد


تیم هاس او روز دوشنبه گفت ، راننده فرانسوی رامون گروژان آخر هفته آینده در مسابقات فرمول یک شرکت خواهد کرد ، فقط با سوختگی دست از سقوط سرعت آتشین در مسابقات جایزه بزرگ بحرین جلوگیری می کند. گروژان پس از برخورد با آلفا تورا دانیل کیوات در اولین دور مسابقه روز یکشنبه ، از لاشه هواپیما دور شد و باعث شد ماشین Haas به دو نیم شود و آتش بگیرد و از موانع محافظتی با سرعت 225 کیلومتر بر ساعت عبور کند. هاس گفت که درمان سوختگی گروسژان 34 ساله “به خوبی” پیش می رود و انتظار می رود که وی روز سه شنبه از بیمارستان مرخص شود.

بوق تجاری

گروسژان به لطف یکپارچگی سلول زنده ماندن اتومبیل خود ، یک وسیله “هاله” که موانع فلزی خرد شده را از سرش ، حضور ذهن خود را در حالی که آرامش داشت حفظ کرد ، و کارکنان پزشکی F1 و مارشال های واجد شرایط آمبولانس زنده فرار کردند.

فرانسوی در پست اینستاگرامی خود گفت: “سلام به همه ، من فقط می خواستم بگویم که خوبم ، خوب ، به نوعی خوب است.” “بسیار ممنون از همه پست ها.

“من چند سال پیش” هاله “نبودم ، اما فکر می کنم این بزرگترین چیزی است که ما به فرمول یک آورده ایم و بدون آن امروز نمی توانم با شما صحبت کنم.”

راننده برزیلی ، پیترو فیتیپالدی ، نوه امرسون فیتیپالدی ، قهرمان دو دوره جهان ، یکشنبه هفته آینده در مسابقات جایزه بزرگ ساهیر ، همچنین در بحرین ، اولین بازی خود در فرمول یک را به جای گروزان انجام خواهد داد.

گانتر اشتاینر ، مدیر تیم گفت: “هنگامی که تصمیم گرفته شد بهترین کار این است که رومین حداقل یک مسابقه را از دست بدهد ، انتخاب کاملاً ساده بود.”

“پیترو با ما آشنا است و این کار درستی است.”

24 ساله همراه با هاس در سال 2018 و 2019 آزمایش شد.

فیتی پالدی گفت: “مهمتر از همه ، من خوشحالم که رومن ایمن و سالم است.”

“همه ما از اینكه جراحات وی پس از چنین حادثه بزرگی نسبتاً جزئی است بسیار هیجان زده هستیم. بدیهی است كه این شرایط مناسب برای بدست آوردن اولین شانس من نیست.”

– “تحقیق کامل” –
در مورد آینده Grosjean و مسابقه نهایی در ابوظبی ، اشتاینر گفت که او آن را پشت فرمان می گذارد.

جایزه بزرگ Sahir در این آخر هفته دومین مسابقه از سه رویداد آخر فصل است که با اعتصاب سه گانه در خاورمیانه برگزار می شود ، که احتمالاً به کار گروژان در F1 خاتمه می دهد.

او و هم تیمی اش هاس کوین مگنوسن در پایان سال توسط تیم آزاد می شوند.

اشتاینر که روز دوشنبه از راننده خود در بیمارستان بازدید کرد ، گفت: “این تصمیم او است و فقط او است.”

“من در این کار دخالت نخواهم کرد. او نیاز به اختراع آن دارد. من دستورالعمل های او را در آنجا دنبال می کنم.

“من نمی دانم که فردا وقتی کبودی از بین می رود حال او چطور است و شاید او کمی بیشتر به این فکر می کند. من نمی دانم پس از آن کسی چه فکری می کند.”

“به همین دلیل است که من می خواهم به او کمی وقت بدهم تا فکر کند ، درباره آنچه او می خواهد انجام دهد به ما بازخورد دهد و ما از آنجا رفتیم.

“احتمالاً ما همیشه برنامه ای داریم ، اما در حال حاضر برنامه من این خواهد بود كه اگر مشكلی نیست ، او را برای مسابقه آخر هفته آینده در بحرین برگردانم ، اما باید منتظر بمانیم.”

در حالی که Grosjean پس از یک فرار تقریباً معجزه آسا به بهبود خود ادامه داد ، مدیران F1 گفتند که تجزیه و تحلیل و تحقیقات دقیق در مورد سقوط او در شب با مدیر مسابقه و نماینده ایمنی مایکل ماسی و مدیر اجرایی F1 در راس براون آغاز شد که اهداف این ورزش را تأیید کرد.

ماسی گفت: “به عنوان بخشی از هر حادثه ای که اتفاق می افتد ، FIA تحقیقات کاملی را انجام می دهد.”

“بنابراین حتی در طول مسابقه بسیاری از تیم های ما شروع به جمع آوری تمام داده های موجود ، از جمله دوربین فیلمبرداری با هر زاویه ممکن کردند.

“تیم های فنی ما شروع به گرفتن عکس های زیادی کردند و ماشین را به ماشین برگردانده اند.

بلند شده

“سپس یک تجزیه و تحلیل کلی کامل از همه چیز ، با جزئیات بسیار کوچک ، برای فهمیدن اینکه چرا می توانیم از آن یاد بگیریم ، انجام خواهد شد.

“امنیت به طور مداوم در حال پیشرفت است ، و به طور مداوم بهبود می یابد. شما می توانید در همه چیز یاد بگیرید.”

مباحث ذکر شده در این مقاله