روش های یافتن شماره شبا و شماره حساب از روی شماره کارت

برای استفاده از این امکان و همچنین اطمینان از نام صاحب حساب و فعال بودن حساب، عضو «رده» شوید و در پروفایلتان به سادگی شماره شبا بگیرید. اگر عضو «رده» هستید که صفحه دریافت شماره شبا با شماره حساب و محاسبه شماره شبا با شماره کارت، پیش روی شماست. 1. در صفحه بعد، گزینه “دریافت شماره شبا” را که به صورت قرمز رنگ نمایش داده شده است، انتخاب می کنیم. اگرچه بیشتر معاملات بانکی از طریق دستگاه عابر بانک یا اپلیکیشنهای پرداختی امکانپذیر است، اما بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سامانه «سانتا» و «پایا» را نیز برای انتقال وجوه نقدی در اختیار مردم قرار داده است. پیدا کردن شماره شبا و شماره حساب در قدیم تنها با مراجعه به بانک یا دستگاه خودپرداز بانک مربوطه امکانپذیر بود، اما با پیشرفت سالهای اخیر دولت در حوزه بانکداری الکترونیکی، وبسایتهای رسمی بانک های سراسر کشور نیز این قابلیت را در اختیار مردم قرار دادند.

از آن جایی که -گفتیم- هر دو سامانه حواله الکترونیکی کشور یعنی ساتنا و پایا براساس شماره شباست که فعاليت میکنند، امروزه دانستن شماره شبای حسابهایتان در بانک ملت یا دیگر حسابهایتان در هر بانکی برای انجام حواله بين بانکها یک ضرورت است. امکان واریز وجه به حساب ذی نفع وجود نداشته باشد، بانک مقصد، وجه مربوطه را حداکثر تا پایان روز کاری بعد به بانک فرستنده برگشت می دهد تا وجه مورد نظر به حساب حواله دهنده واریز شود. پس از باز شدن سایت مورد نظر بر روی گزینه قرمز رنگ دریافت شماره شبا کلیک کنید. 1. پس از اینکه گزینه مشخص شده را انتخاب نمودیم، با تصویری همانند تصویر زیر مواجه می شویم که سامانه بستام ملت در آن معرفی شده است. اکنون مطابق تصویر زیر و در کادر مشخص شده، شماره حساب بانک ملت خود را وارد کنید. آنگاه شماره حساب بانکی به طور خودکار به شما نمایش داده خواهد شد. پس از تكميل اطلاعات و ثبت کليد تاييد، مشخصات صاحب حساب نمايش داده می شود که در صورت صحت اين مشخصات و تائيد آن امکان مشاهده و چاپ شماره شبا معادل شماره حساب / شماره قرارداد بانکی متمرکز ميسر می گردد. پس از ثبت نام وارد داشبورد میشوید و در آنجا با 3 گزینه «شماره کارت به شماره شبا»، «شماره کارت به شماره حساب» و «حساب به شبا و استعلام شبا» برخورد خواهید کرد.

سپس شماره حساب اصلی متصل به کارت را مشاهده خواهید کرد. اکنون با دقت چک کنید که شماره حساب را به درستی وارد کرده اید. در ادامه عبارت امنیتی را وارد کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. در ادامه روش دریافت شماره شبا در برخی از بانکهای بزرگ کشور را به شما آموزش خواهیم داد. آیا می توان از سایر بانک ها به حساب های بانک ملت از طریق ساتنا انتقال وجه داد؟ ما در اینجا نحوه دریافت این شماره را در برخی از بانک های معروفتر در ایران آموزش خواهیم داد و سپس چگونگی دریافت شماره شبا را در باقی بانک ها ارائه خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت را مورد بررسی قرار دهیم. به منظور دريافت شماره شناسه حساب بانکی ايران (شبا) برای حساب های بانک ملت بايستی شماره حساب / شماره قرارداد مورد نظر را وارد نموده و عبارت امنيتی مشاهده شده را در فيلد مربوطه درج نمائيد. البته به تازگی سامانهای در رفع این مشکل طراحی گردیده است که با ثبت نام در آن میتوانید شماره شبا و حساب خود را تنها با استفاده از شماره کارت بدست آورید.

علاوه بر این میتوانید با استفاده از شماره کارت، نسبت به یافتن شماره شبا نیز اقدام کنید. شماره حساب بانکی ایران ، که به اختصار به آن شماره شبا نیز گفته می شود جهت تسهیل در امور پرداخت و مبادلات بین بانک های کشور تعیین شده است. برای دریافت شماره حساب بانک ملی باید وارد وبسایت رسمی این بانک شده و در منوی انتقال وجه شماره کارت خود را وارد کنید. برای یافتن شماره حساب بانک تجارت باید وارد سایت رسمی بانک تجارت شوید و شماره کارت، رمز دوم، رمز CVV2 و کد امنیتی را در بخش مربوطه وارد کنید. برای دریافت شماره شبا نیز باید شماره حساب بانکی خود را در سامانه «بستام» ملت وارد کنید. به هرحال برای رفع مشکل باید به بانک مراجعه کنید. برای دریافت شماره حساب بانک ملت باید در اپلیکیشن همراه بانک یا خدمات اینترنتی بانک ملت ثبت نام کنید. تمامی حسابها شمارهٔ «شبا» دارند و آن را میتوان بهصورت حضوری یا اینترنتی از بانک دریافت کرد. سپس رمز دریافتی از شعبه و تکرار آن و همچنین شماره تلفن همراه خود و کلید تبادل دریافت شده را با دقت وارد نمایید.