رمزگشایی MS Dhoni! فصل IPL 2024 واقعاً چه معنایی برای Thala می‌تواند داشته باشد

ماهندرا سینگ دونی مات و مبهوت شد. او سرش را بلند نکرد حتی زمانی که راویندرا جادجا با عجله به سمت گودال رفت و قناری‌های زردپوشش هم به همین شکل پاسخ دادند. شاید Dhoni پس از دو ماه طاقت فرسا سعی در پردازش همه چیز داشت. معین علی او را در آغوش گرفت و خطوط صورتش خالی از احساس بود. شاید طوفانی در آن شش توپ آخر در سرش می آمد و پس از آن یک عاقبت آرام بود. Dhoni به تازگی CSK را به پنجمین جام IPL خود در 11 فینال رسانده بود و او همچنان در سطح بالایی قرار داشت. کار تمام شد، چرا زحمت بکشید. او نتوانست جلوی لبخند درشت خود را بگیرد که جادجای سرخورده به دامان او پرید و خرس را در آغوش گرفت.

گمانه زنی هایی وجود داشت که رابطه آنها پس از اینکه جادجا مجبور شد در اواسط فصل 2022 کاپیتانی CSK را کنار بگذارد، تیره شد، اما همانطور که به زبان هندی می گویند، “anth bhala toh sab bhala” (همه چیز خوب است که به خوبی پایان می یابد).

با دخالت دانی، هیچ کس نمی‌داند واقعاً چه اتفاقی افتاده است. زیرا آنچه در دونیلند اتفاق می افتد در دونیلند می ماند. از هر سرسخت CSK بپرسید و آنها به شما خواهند گفت که این یک ضرب المثل قدیمی از جنگل بتنی است.

آیا دنیا چشمان خیس را دیده است؟ شاید اینطور باشد. اما هیچ نمایش آشکاری از احساسات وجود نخواهد داشت. همه چیز در مورد فرآیند و اجرای دقیق است. شجاعت زیاد، و بله، کمی شانس.

بی سر و صدا به میدان می رود. روی سر موهیت شارما، بازیکن تایتان گجرات بدبخت. او می داند که این همه نزدیک شدن و دلتنگی چه حسی دارد. اولدترافورد را به یاد بیاورید که او آن را به سبک Dhoni راه اندازی کرد. به همین دلیل است که Dhoni خاص و بسیار مرتبط است. او می تواند با شکست و همچنین موفقیت ارتباط برقرار کند.

موهیت کسی است که قبل از محو شدن در گمنامی و سپس ورود مجدد بزرگ به این IPL، زیر نظر Dhoni در CSK، بولینگ دسته برتر را آموخت.

در همین حین جادجا مصاحبه ای تلویزیونی می کند و اجرا و برد خود را به «ام اس دهنی» تقدیم می کند. پایه آفتابگردان مانند Motter فوران می کند، اما آیا این نشانه ای از پایان نزدیک است.

این سوال در هر شهر به دنبال دونی بود و افراد مختلف به روش های مختلف از او پرسیدند. به عنوان یک بازیکن باهوش خیابانی، او همیشه با گستاخی پاسخ داده است، برای مثال به دنی موریسون زمانی که به شوخی می‌گوید در حال حاضر او را بازنشسته می‌کند، یا در یک رویداد تبلیغاتی که می‌گوید هرگونه اعلامیه‌ای همه چیز را مضحک می‌کند.

آیا آخرین او را دیده ایم؟ شاید شایدم نه. تنها زمان نشان خواهد داد که او با نزدیک شدن به 43 سالگی با زانوی آسیب دیده چگونه برخورد می کند.

اگر آن را دیدید، بهترین زمان برای اعلام بازنشستگی است. تشکر کردن و بازنشستگی برای من آسان است. اما سخت است که 9 ماه کار کنیم و سعی کنیم یک فصل دیگر در IPL بازی کنیم. بدن باید تحمل کند.

دونی قبل از جمع آوری پنجمین جام خود گفت: “میزان عشقی که از طرفداران CSK دریافت کردم، هدیه ای برای آنهاست که یک فصل دیگر بازی کنند.”

عشق طرفداران چنای بی قید و شرط بود و چپاوک آمفی تئاتر او بود و قهرمان آنها و همچنین قهرمان آنها.

“راهی که آنها عشق و احساسات خود را نشان دادند کاری است که من باید برای آنها انجام دهم. این آخرین بخش از حرفه من است. همه چیز دوباره شروع شد و خانه کامل نام من را فریاد زد. در چنای هم همینطور بود اما خوب بود.” تا آنجایی که می توانم برگردم و بازی کنم.» دونی به همه کسانی که در برابر باران جسارت کردند، مسیر را تغییر دادند، سوراخی در جیب خود سوزاندند و برای شنیدن اجرای او از نیمه شب گذشته اطمینان داد.

بنابراین، اگر Dhoni، که سال آینده 43 ساله می شود، تصمیم بگیرد یک فصل دیگر از مسابقات طاقت فرسا دو ماهه را بازی کند، تصمیمی عملی یا احساسی خواهد بود؟ گفتن آن در ورزش های حرفه ای آسان تر از انجام آن است، اما Dhoni می خواهد صبر کند. در ظاهر، ممکن است احساسی به نظر برسد زیرا CSK فقط تیم دیگری نیست که Dhoni به او یک چک سنگین پرداخت کند. این یک سرمایه گذاری احساسی است.

برای دهه بعد، او فقط تمام تصمیمات کریکت را می گرفت و به عنوان یک یادگیرنده سریع، در کنار روپا گورونات کار می کرد تا تجارت فرنچایز را نیز درک کند.

اما کسانی که دونی را دیده‌اند می‌دانند که N Srinivasan، مالک محترم CSK، مربی زندگی کاپیتان سابق هند است و یک چیز از او آموخته است: در صورت امکان، همیشه وقت خود را در نظر بگیرید و از آن در عمق و خارج از زمین استفاده کنید.

بنابراین، در حالی که 10 ماه تا IPL بعدی باقی مانده است و باید حداقل سه ماه قبل از نسخه بعدی خود را در فرم کریکت نگه دارد، او سعی خواهد کرد این کار را انجام دهد.

کریکتی که من بازی می‌کنم، آنها احساس می‌کنند می‌توانند آن کریکت را بازی کنند. هیچ چیز ارتدکسی در مورد آن وجود ندارد و من دوست دارم آن را ساده نگه دارم.»

همانطور که استفن فلمینگ بعد از مسابقه اشاره کرد. جلسات آموزشی Dhoni در صورت لزوم و در صورت لزوم انجام می شود.

من می توانم به شما اطمینان دهم که او در طول مسابقات IPL ویکت نگرفت. کاملا طبیعی است. او سعی داشت با دوون کانوی که یک دروازه‌بان بین‌المللی است، یک جلسه سیو انجام دهد و تقریباً خنده‌دار بود.»

“امروز فوق العاده بود، سبکی که او این کار را انجام می دهد فوق العاده است. این شات MS Dhoni در بهترین حالت خود است. این طبیعت است، او کریکت را با توپ تنیس یاد گرفت و این فقط یک مهارت خالص است.

قانون batsman به Dhoni این فرصت را می دهد که احتمالاً ویکت ها را برای 20 اور نگه دارد، اما از خود به عنوان batsman استفاده نکند مگر در موارد معدود.

نگاه کنید، او می داند که بازی قدرت او مدت هاست که از بین رفته است. او مانند روز دوشنبه از راویندرا جادجا جلوتر بود. می توان گفت به خاطر حفظ ترکیب چپ به راست است، اما حتی در آن زمان هم ریسک کرد زیرا 15 توپ باقی مانده بود.

بازیکن سابق CSK در پاسخ به این سوال که کاپیتان چه فکری می کند به PTI گفت: “اگر Jadeja قبل از او بیرون می آمد و توپ اول را می گرفت، Dhoni نمی توانست بازی را تمام کند.”

پس آیا او فصل بعد بازی خواهد کرد؟ “من حدس می زنم که او دیگر به عنوان یک ضربه زن بازی نخواهد کرد. شاید او چند بازی دیگر انجام دهد و ببیند آیا می تواند بدون حضور در زمین تیم را از روی بدهی هدایت کند. لحظه ای که این کد را می شکند، دیگر بازی نمی کند. به همین دلیل، اگر شما سخنان فلمینگ را بخوانید، او سعی خواهد کرد تا دوون کانوی را در این جایگاه قرار دهد.”

بالاخره MSD CSK است و CSK MSD است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله