“رقیب بزرگتری بود وقتی…”: پاسخ صریح ریکی پونتینگ به معادله خود با هم تیمی دهلی کپیتالز، سوراو گانگولی

استرالیا بیش از یک دهه است که بر کریکت جهان تسلط داشته است. در همان دوره، این تیم سه عنوان قهرمانی جام جهانی ODI را به دست آورد. استیو واو استرالیا را به دومین قهرمانی خود در جام جهانی در سال 1999 رساند و باتوم را به ریکی پونتینگ سپرد که با پیروزی های متوالی در جام جهانی در سال های 2003 و 2007 او را تحت الشعاع قرار داد. در دوره سلطه استرالیا، تنها هند سوراو گانگولی توانست نزدیکترین تهدید مالکیت خود را شکست دهد. هم پونتینگ و هم گانگولی درگیری‌های زیادی داشته‌اند، از جمله در آزمایش سیدنی در سال 2008 که اولی ادعای یک شکار بحث‌برانگیز را داشت.

با وجود تبادلات نه چندان مثمر ثمری که در گذشته داشتند، پونتینگ و گانگولی به نظر می رسید هچ را دفن کرده بودند.

در حالی که پونتینگ سرمربی دهلی کپیتالز (دی سی) است، سوراو گانگولی مدیر امتیاز IPL است.

پونتینگ با صحبت در پادکست دی سی، معادله خود با گانگولی را در طول دوران تصدی خود در این فرنچایز روشن کرد. این مرد 48 ساله گفت که گانگولی زمانی که واو کاپیتان استرالیا بود بیشتر یک رقیب بود

اگر در مورد رقابت ها صحبت می کنید، او رقیب بزرگ تری در زمانی بود که استیو واو کاپیتان بود. آنها یک مقدار از من و سوراو برتری داشتند. ما واقعاً زیاد مقابل هم بازی کرده‌ایم، در فینال‌های جام جهانی مقابل هم کاپیتان بوده‌ایم. اما او در سال 2019 با دی سی درگیر بود، زمانی که اوضاع واقعاً شروع به تغییر کرد. او بزرگترین جایگاه را در دو سال گذشته به دست آورد و اکنون با ما بازگشته است. ما واقعاً خوب کار می کنیم زیرا تصویر بزرگتر این فرنچایز و آنچه را که باید با هم انجام دهیم تا موفقیت دی سی را تضمین کنیم، می بینیم.”

پونتینگ زمانی را به یاد آورد که در سرخپوستان بمبئی توسط هاربهاجان سینگ، که او را یکی از بزرگترین رقبای خود در زمین میدانست، کاپیتان می کرد.

“صرف نظر از اینکه ما دوستان خوبی نیستیم، وقتی به عنوان یک تیم کار می کنید باید دور هم جمع شوید و در یک جهت تمرکز کنید. گذشته را رها کن، هر اتفاقی افتاده است. یکی از بهترین نمونه ها زمانی که به بمبئی رفتم… یکی از بزرگترین حریفان من در زمین، هاربهاجان بود. دقیقه بعد به MI می روم و او را کاپیتان می کنم! او را در حال بولینگ می گیرم و بغلش می کنم! این یک چیز واقعا خوب در مورد IPL است. احتمالاً رقابت بین‌المللی اکنون آنقدر قوی نیست زیرا شما با این افراد کار می‌کنید.»

دی سی بدون موفقیت به IPL 2023 رفت و از 11 بازی خود در این فصل 7 بازی را باخت. آنها در حال حاضر در انتهای جدول رده بندی قرار دارند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله