راویچاندران اشوین به دلیل اظهار نظر داور در جریان بازی CSK vs RR IPL 2023 جریمه شد

راویچاندران اشوین، اسپینر راجستان رویالز به دلیل نقض قوانین رفتاری IPL در جریان بازی 17 لیگ برتر هند (IPL) 2023 بین چنای سوپر کینگز و راجستان رویالز در استادیوم MA چیدامبارام در چنای، 25 درصد از هزینه مسابقه خود را جریمه کرد. BCCI در بیانیه ای اعلام کرد. در حالی که این بیانیه مشخص نمی کند که جرم اشوین چه بوده است، یک منبع BCCI به NDTV گفت که این به دلیل “نظراتی در مورد داوری” است که توسط اسپینر در جریان کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی انجام شد که به دلیل آن جریمه شد.

«اشوین به یک جرم سطح 1 طبق ماده 2.7 قانون رفتار IPL اعتراف کرد. BCCI در بیانیه ای اعلام کرد: در رابطه با نقض سطح 1 قانون رفتار، تصمیم داور مسابقه نهایی و لازم الاجرا است.

ماده 2.7 آئین نامه رفتاری بازیکنان و مسئولان تیم به «انتقاد عمومی یا اظهارنظرهای نامناسب در رابطه با حادثه ای که در یک مسابقه رخ می دهد یا هر بازیکن، مقام تیم، مسئول مسابقه یا تیمی که در هر مسابقه ای دخیل است، اعم از اینکه یا نه، مربوط می شود. وقتی این اتفاق افتاد، انتقاد یا اظهارنظر نامناسبی مطرح شد».

اشوین از تصمیم داوران مبنی بر تغییر توپ به تنهایی به دلیل مسابقه در مسابقه IPL مقابل چنای سوپر کینگز گیج شده بود و خواستار ثبات در چنین تصمیماتی شد. باران شدید چهارشنبه شب در استادیوم MA چیدامبارام، داوران را مجبور کرد تا وارد میدان شوند و توپ را در طول تعقیب و گریز عوض کنند و اشوین را که ارقام 2/25 را به ارمغان آورد، “شگفت زده” کرد.

رویالز قهرمان چهار دوره IPL را با سه ران در یک مسابقه مهیج آخرین توپ شکست داد که کاپیتان CSK ماهندرا سینگ دونی و راویندرا جادجا نتوانستند 21 ران از آخرین ور در تعقیب و گریز 176 خود به ثمر برسانند.

اشوین گفت که قبلا هرگز ندیده بود که داوران به دلیل مسابقه زیاد توپ را عوض کنند.

من بسیار تعجب کردم که خود داوران توپ را به شبنم تغییر دادند. این هرگز قبلاً اتفاق نیفتاده است و من بسیار شگفت زده هستم. راستش را بخواهید، برخی از تصمیمات درون زمینی در IPL امسال من را کمی گیج کرده است.» نماینده هند در کنفرانس خبری پس از بازی گفت.

منظورم این است که (این) من را از راه خوب یا بد گیج کرد. این به این دلیل است که فکر می کنم شما به کمی تعادل نیاز دارید.”

به عنوان یک تیم بولینگ، ما نمی خواهیم توپ را عوض کنیم. اما توپ با رضایت داوران تغییر کرد. من از قاضی پرسیدم و او گفت می توانیم آن را تغییر دهیم.

“بنابراین من فقط امیدوارم که هر زمان مسابقه شروع شد، آنها بتوانند هر زمان که در این IPL به جلو می روند، آن را تغییر دهند، شما می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید، اما در آینده فقط باید استاندارد باشید.” – او اضافه کرد.

با ورودی های PTI

موضوعات مطرح شده در این مقاله