رافائل نادال برای اولین بار مسابقات آزاد فرانسه را از دست می دهد و ممکن است سال آینده به دوران حرفه ای خود پایان دهد

تصویر فایل رافائل نادال© AFP

رافائل نادال روز پنجشنبه از مسابقات آزاد فرانسه کنار کشید زیرا آسیب دیدگی لگن او بهبود نیافته بود و گفت که انتظار دارد سال 2024 آخرین سال او در تنیس حرفه ای باشد. فوق ستاره 36 ساله اسپانیایی که از سال 2005 هر سال در این تورنمنت بزرگ شرکت کرده و 14 بار قهرمان شده است، گفت: این تصمیم من نیست، بدن من است. نادال گفت که چند ماه مرخصی می گیرد تا دوباره بازی کند. او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “این احتمالا آخرین سال من در تور حرفه ای خواهد بود، نمی توانم 100 درصد بگویم زیرا هرگز نمی دانید چه اتفاقی قرار است بیفتد.”

از زمان اولین حضور دراماتیک خود در پایتخت فرانسه در سال 2005، او 14 عنوان قهرمانی را به دست آورده است، در 112 بازی پیروز شده و تنها سه بازی را از دست داده است.

دو نفر از آنها در برابر نواک جوکوویچ بودند – در مرحله یک هشتم نهایی در سال 2015 و در نیمه نهایی در سال 2021.

رابین سودرلینگ سوئدی اولین کسی بود که زره نادال را در سال 2009 سوراخ کرد. نادال 12 ماه بعد در فینال انتقام شکست خود در مرحله یک هشتم نهایی را گرفت.

تنها بار دیگری که نادال در پاریس ناراحت شد، در سال 2016 بود، زمانی که مصدومیت مچ دست او را مجبور کرد پس از دور دوم کنار بکشد.

موفقیت کلی او در رولان گاروس باعث افزایش بیش از 26 میلیون دلاری موجودی بانکی او شد.

در سال 2005، زمانی که او در اولین تلاش خود قهرمان مسابقات آزاد فرانسه شد، تنها دو روز از تولد 19 سالگی خود فاصله داشت.

هنگامی که او در سال 2022 رکورد چهاردهم خود را به پایان رساند، با 36 سالگی مسن ترین قهرمان مسابقات بود.

نادال اولین بازی گرند اسلم خود را در ویمبلدون در سن 17 سالگی در سال 2003 انجام داد، اما این اولین حضور او در پاریس بود که هوادارانش را غمگین کرد.

پیروزی 6-7 (6/8)، 6-3، 6-1، 7-5 او در فینال مقابل ماریانو پوئرتای آرژانتینی، او را به اولین مردی تبدیل کرد که پس از ماتس ویلاندر 23 سال پیش، در اولین تلاش پیروز شده است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله