رئیس کشتی بریج بوشان: «برای پست ریاست جمهوری درخواست نمی کنم».

بریج بوشان شاران سینگ که منتظر گزارش یک کمیسیون دولتی در مورد اتهامات آزار جنسی علیه خود است، روز یکشنبه تایید کرد که در انتخابات 7 مه برای ریاست WFI شرکت نخواهد کرد، اما اشاره کرد که ممکن است به دنبال نقش جدیدی در فدراسیون باشد. . فدراسیون کشتی هند (WFI) برنامه انتخابات را در جلسه اضطراری شورای عمومی و کمیته اجرایی به ریاست دبیر کل VN Prasuda اعلام کرد.

بریج بوشان برای سه دوره چهار ساله متوالی به عنوان رئیس جمهور خدمت کرده است و پس از 12 سال به عنوان رئیس WFI طبق قوانین ورزشی، واجد شرایط نامزدی برای پست برتر نیست.

قرار بود زودتر انتخابات را برگزار کنیم، اما به دلیل جنجال‌های اخیر، نتوانستیم زودتر انتخابات را برگزار کنیم، اما اکنون جلوتر خواهیم رفت. بریج بوشان پس از جلسه به PTI گفت: من از قوانین ورزشی پیروی می کنم و برای پست ریاست رقابت نمی کنم.

آیا این بدان معناست که او دیگر در WFI شرکت نخواهد کرد؟ من گفتم کاندیدای ریاست جمهوری نمی شوم، نگفتم در انتخابات شرکت نمی کنم». بریج بوشان، 66 ساله، باید یک دوره تعطیلی 4 ساله را بگذراند تا حق خود را برای ادعای پست متصدی دفتر به دست آورد.

با این حال، او می تواند در کمیته اجرایی پنج نفره WFI خدمت کند.

تا زمانی که او در سال 2027 مرخصی خود را بگذراند، 70 ساله خواهد شد، که باز هم او را واجد شرایط رقابت بر اساس این قانون که محدودیت سنی برای همه مقامات تعیین می کند، نمی شود.

جالب است که ببینیم آیا پسرش کاران که رئیس انجمن کشتی UP است کلاه خود را به رینگ خواهد انداخت یا خیر. رئیس WFI در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل ادعاهای آزار و اذیت جنسی و ارعاب که توسط کشتی گیران برتر کشور علیه او مطرح شده بود، اجازه حضور در AGM را پیدا کرد، گفت که او بر اساس قوانین کار می کند.

از من کتبا خواسته شد که به مدت سه هفته استعفا بدهم و بعداً به شش هفته تمدید شد و من انجام دادم. من در جلسات استماع IOA و کمیسیون نظارت حاضر شده ام. اکنون می توانم به عنوان یک مقام WFI کار کنم. هیچ سوالی وجود ندارد. یافته‌های کمیته با دولت است و من منتظر آن گزارش هستم.» کشتی گیران برتر کشور، از جمله وینش فوگات، باجرانگ پونیا، ساکشی مالیک و ساریتا مور، در میان چندین نفر دیگر، ادعا کرده اند که رئیس WFI کشتی گیران را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و همچنین ورزشکاران زن را مرعوب کرده است.

بریج بوشان گفت آنچه که کشتی گیران در جلسه گفتند مضحک بود.

«نمی‌توانستم جلوی خنده‌ام را به حرف‌های این کشتی‌گیران بگیرم. اگر من با ساکشی مالک چیز نامناسبی داشتم پس چرا او مرا به عروسی خود دعوت کرد. آنها با مسائل شخصی خود و همچنین مشکلات خانوادگی به من مراجعه می کنند.

«با پسر و عروسم می نشینند، با هم غذا می خورند و حالا یکدفعه می گویند من آنها را اذیت کردم. اگر چنین است، چرا آنها به خانه من می آیند؟ رئیس WFI گفت اگر این موضوع حل شود، فدراسیون در ذهن خود انتقام نخواهد گرفت.

خیلی ها هستند که الان نمی توانند مقابل من بایستند، نه فقط این کشتی گیران معترض. اما اگر بخواهند بازی کنند، روند برای همه یکسان می ماند. همه نامزدهای واجد شرایط می توانند شرکت کنند، اما WFI هیچ کشتی گیر را از آزمایشات المپیک معاف نمی کند، حتی اگر کشتی گیر در یک رده خاص سهمیه کسب کند.

اگر باجرنگ سهمیه المپیک را کسب کند، برای حضور در المپیک باید برنده مسابقات ملی را شکست دهد. در صورت باخت باز هم 15 روز دیگر فرصت بازی مجدد و حضور در تیم هند به او داده می شود.

«هیچ تبعیضی وجود نخواهد داشت. من کار اشتباهی نکردم این کشتی گیران فقط یک پیاده بودند، شخص دیگری پشت این بحث است. برای این کار از کشتی گیران استفاده شد.

من یک روز است که احساس گناه نکرده‌ام، به کارم ادامه داده‌ام و فدراسیون چه من هنوز بخشی از آن باشم و چه نباشم، این کار را ادامه خواهد داد.» PTI در BS BS

موضوعات مطرح شده در این مقاله